• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
0

‌ مناطق تحت مدیریت محیط زیست بوانات؛ صحنه رویارویی با شکارچیان 

  • کد خبر : 108087
  • 21 شهریور 1403 - 10:23
‌ مناطق تحت مدیریت محیط زیست بوانات؛ صحنه رویارویی با شکارچیان 
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بوانات از رویارویی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با شکارچیان خبر داد و گفت: در هفته اخیر شاهد درگیری مسلحانه با چند گروه از شکارچیان بودیم، طی برنامه‌ریزی و هماهنگی بین عوامل اجرایی ۳ گروه از شکارچیان خطرناک به دام افتادند.

علی آسا امروز، ۲۱ شهریور با تشریح جزییات این درگیری ادامه داد: با دستگیری شکارچیان متخلف برای هر کدام پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با اشاره به همکاری نیروهای انتظامی و درگیری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با شکارچیان خواستار برخورد قاطع با متخلفان شد و اضافه کرد: برخوردهای قضایی باید بازدارنده و عبرت آموز باشد تا متخلفان شکار دیگر به خود جرات ندهند در این مناطق به شکار بپردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوانات در ادامه گفت: در پی این عملیات آثار جرم متعدد از لاشه حیوان شکار شده، انواع سلاح‌های گرم و سرد و دیگر ادوات شکار از شکارچیان کشف شده است.

آسا، ضمن تشکر از قضات دادسرای شهرستان بوانات و نیروهای انتظامی بیان کرد: تحقیقات در خصوص دیگر عواملی که به سمت ماموران تیراندازی کرده بودند نیز ادامه دارد و در این خصوص نیز اقدامات موثری صورت گرفته است و به زودی خاطیان بسزای اعمالشان خواهند رسید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوانات ادامه داد: بر اساس قانون هر شخصی که به شکارچیان خارج از شهرستان در خصوص شکار حیوانات خدماتی بدهد یا برای آنان جا و مکان تهیه کند یا این‌گونه افراد را راهنمایی و ترغیب کند نیز تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، آسا، همچنین با تقدیر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان از ساکنان جوامع محلی نیز خواست تا ضمن همکاری با محیط بانان و نیروهای یگان حفاظت اظهار کرد: بخش قابل توجهی از موفقیت در عرصه مقابله با شکار ناشی از همکاری جوامع محلی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=108087

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.