• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
به همت شهرداری شیراز؛

کلنگ زورخانه خیرساز پودنک به زمین زده شد

  • کد خبر : 10808
  • 01 آذر 1399 - 17:00
کلنگ زورخانه خیرساز پودنک به زمین زده شد
کلنگ زورخانه خیرساز پودنک با زیربنای ۵۶۰ مترمربع طی مراسمی با حضور شهردار شیراز، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه ۱۱، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه ای، خیر زورخانه پودنک و جمعی دیگر اهالی محله پودنک به زمین زده شد.

شهردار شیراز در مراسم کلنگ زنی زورخانه خیرساز پودنک گفت: امروز ما شاهد یک مشارکت جدی در بهبود فضای عمومی جامعه به ویژه در حوزه ورزش هستیم و ورزش پهلوانی را نماد غیرت ایرانی می‌دانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، اسکندرپور گفت: ما در تاریخ و ادبیاتمان اسطوره‌هایی مانند رستم را داشتیم که از مرز ایران دفاع می‌کرد و امروز نیز ما سردار شهید سپهبد سلیمانی را داشتیم که به عنوان یک اسطوره در تاریخ ما تکرار شد و هرجا مشکل داشتیم این قهرمان ملی مشکل را حل می‌کرد و امروز ما جای خالی او را بیشتر حس می‌کنیم.
وی اظهار داشت: امروز ما نیازمند تقویت روحیه ایرانی هستیم روحیه ای که غیرت، همیت، تلاش جمعی و دفاع از کشور وجه مشترک همه آنهاست و به همین دلیل نیاز است، جوانان ایرانی با ورزش ایرانی بیشتر آشنا شوند.
شهردار شیراز همچنین از ساخت ٣ پارک ورزش و سلامت در سه منطقه جنوب شهر و نقاط کمتر برخوردار خبر داد و گفت: علاوه بر این به تمامی در تمامی مناطق ١١شهرداری یک پارک ورزش و سلامت اجرا خواهد شد.
محمدتقی تذروی عضو شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در شهرداری منطقه ۱۱ نیز در این مراسم با تقدیر از شهردار محترم کلانشهر شیراز و شهرداران مناطق و معاونین و یاوران شورا گفت: در مجموع عملیات‌های عمرانی در زمینه پروژه‌های انسان محور در سطح شهر شیراز مشهود است.
حمید بزرگر شهردار منطقه ۱۱نیز در آیین کلنگ زنی زورخانه پودنک که توسط خیر ساخته خواهد شد گفت: محل احداث این زورخانه در کنار مجتمع فرهنگی، ورزشی و سالن کشتی پهلوانی در پارک  ارغوان بلوار جانبازان (محله پودنک) در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به نیاز بلوار جانبازان به فضای ورزشی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی افزود: مساحت این پروژه ۵۶۰ متر مربع است و ویژگی خاص این پروژه در نیمه شرق شیراز فقدان احداث زورخانه ای به صورت سنتی است.
برزگر اعلام کرد: پیرو مکاتباتی که با رئیس فدارسیون ورزش‌های زورخانه ای داشته ایم تجهیز این زورخانه را با همکاری فدراسیون انجام خواهیم داد.
شهردار منطقه ۱۱ شیراز ابراز داشت: با توجه بافت جمعیت و سکونت حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفری جمعیت بلوار جانبازان و تقاضای اهالی محله برای اختصاص مکانی برای کتابخانه، فضای با مساحت ۱۳۰۰ متر مربع برای احداث کتابخانه و قرائت خانه ظرف چند ماه آینده کلنگ زنی می‌شود.
وی با اشاره به توسعه مکان‌های ورزشی در سطح منطقه ۱۱ تصریح کرد: درپارک سهراب سپهری یک فضای ورزشی و یک سالن ورزشی احداث شود.
رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای فارس گفت: محله قدیمی پودنک جایگاه اصیلی در شهر شیراز دارد و جای این ورزش تمام ایرانی در این محله خالی بود که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز محقق شد.
حسین قرقی در ادامه با بیان اینکه ورزش زورخانه ای می‌تواند به عنوان یک کالای فرهنگی در کنار کارکردهای ورزشی آن قرار گیرد خاطر نشان کرد: طبق اسناد و مدارک موجود ورزش هیئت زورخانه ای در ایران قدمتی بیش از ۴۵۰۰ ساله دارد و در سال ۲۰۱۲ به عنوان میراث معنوی بشریت ثبت یونسکو شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10808

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.