• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0
مدیرکل هواشناسی فارس؛

دمای صبحگاهی فارس خنک‌ می‌شود / پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین نقاط کدامند

  • کد خبر : 108006
  • 20 شهریور 1403 - 13:45
دمای صبحگاهی فارس خنک‌ می‌شود / پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین نقاط کدامند
مدیرکل هواشناسی فارس با بیان روند کاهش دما گفت: مقایسه دما در هفته جاری حاکی از آن است که کمینه‌های صبح‌گاهی در فارس خنک می‌شود.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با اعلام این مطلب گفت: در شبانه‌روز گذشته دژگاه دهرم، افزر و کورده خنج با دمای ۴۵ درجه گرم‌ترین نقطه استان و امروز، ۲۰ شهریورماه نیز دشت نمدان اقلید با ۸ درجه خنک‌ترین نقطه استان بوده است.

وی با بیان اینکه دمای هوای شیراز روز گذشته ۳۸ درجه و امروز صبح ۱۸ درجه بوده است، افزود: امروز در برخی مناطق غربی استان طی ساعات بعدازظهر کمی ابری و در مناطق شرقی افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

حقیقت با تصریح اینکه فردا در مناطق شرقی استان، وزش باد پدیده غالب و در بقیه مناطق هم جوی پایدارحاکم خواهد بود، گفت: در روز پنج‌شنبه، ۲۲ شهریورماه نیز در مناطق غربی و جنوبی و در روزهای جمعه و شنبه، ۲۳ و ۲۴ شهریورماه در مناطق شمالی و شرقی احتمال افزایش ابر و احتمال بارش باران پیش‌بینی می‌شد.

مدیرکل هواشناسی فارس یادآور شد: به طور کلی وضعیت استان فارس در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ شهریورماه جاری پایدار و تنها در نواحی شرقی در ساعات بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه مقایسه متوسط دمای استان فارس نسبت به بلند مدت از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ شهریورماه جاری متوسط دمای هوا در مناطق غربی، شمالی، جنوب غربی و برخی مناطق شرقی استان فارس نسبت به بلندمدت تا ۱.۶ درجه سلسیوس کاهش نشان می دهد و برخی مناطق جنوبی استان ۰.۹ تا ۱.۲ درجه نسبت به بلندمدت افزایش دما داشته است.

حقیقت گفت: طبق نقشه هواشناسی طی بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ شهریورماه جاری در استان فارس از نظر دمایی نواحی شمال و شرق استان تا یک درجه سلسیوس کمتر از نرمال و قسمت‌های عمده ای از استان از جمله غرب و جنوب غرب و مرکز دما بین صفر تا یک درجه سلسیوس بیشتر از نرمال و در قسمت بسیار محدودی در شمال غرب یک تا ۳ درجه بیش از نرمال پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بارش استان فارس از ابتدای سال زارعی جاری (اول مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون بین ۱۳۸ تا ۶۰۱ میلی متر متغیر است، گفت: بارش در مناطق غربی استان بین ۳۲۵ تا ۶۰۱ میلی‌متر بوده است. بیشترین بارش استان در شهرستان‌های سپید، کوهچنار، رستم، ممسنی، کازرون، فیروزآباد، اقلید و مناطق غربی شیراز و بیضا و کمترین بارش در مناطق جنوب و جنوب شرقی استان ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس اظهار کرد: بر اساس نمودار مقایسه بارش نسبت به بلندمدت شهرستان‌های فیروزآباد، بوانات، آباده، ممسنی، کازرون، ایزدخواست، اقلید، صفاشهر، فراشبند، خفر، ارسنجان و نی ریز نسبت به بلندمدت افزایش داشته و بقیه مناطق استان به خصوص مناطق جنوب و جنوب شرقی استان کاهش بارش داشته‌اند و به طور کلی بارش استان فارس در سال زارعی جاری نسبت به بلندمدت در حد نرمال است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=108006

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.