• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
3
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

چارت تشکیلاتی شهرداری شهر صدرا اصلاح می‌شود

  • کد خبر : 107994
  • 20 شهریور 1403 - 11:51
چارت تشکیلاتی شهرداری شهر صدرا اصلاح می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: چارت تشکیلاتی شهرداری شهر صدرا اصلاح می‌شود، به نحوی که کمبود نیروهای متخصص شهرداری جبران شود.

به گزارش سحاب پرس، محمود رضایی در آئین افتتاح دو پروژه عمرانی پارک خانواده واقع در میدان دکتر ملک حسینی در فاز ۲ و پارک مهندسین در فاز یک اظهار کرد: در طراحی اولیه شهر صدرا که صورت گرفت، امروز که به این شهر نگاه می‌کنیم، اتفاقات بسیاری برای آن رخ داده است و شهر صدرا امروز معنا و مفهوم دیگری پیدا کرده است.

وی افزود: حرکت‌های عمده در شهر صدرا صورت گرفته است که ایجاد مراکز درمانی همچون بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا در تراز جهانی در این شهر مثل یک نگین درخشان در این شهر می‌درخشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌ها بخشی از اقدامات انجام شده است و برخی اقدامات هنوز انجام نشده است، تصریح کرد: چند بزرگراه به شهر صدرا متصل می‌شود که بزرگراه شهید سلیمانی از جمله آن‌هاست و امید است اتصال آینده صدرا به آزادراه بتواند به عنوان یک مرکز تلاقی راهبردی باشد که در توسعه و آینده این شهر بسیار تأثیرگذار باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: در حوزه سایر زیرساخت‌ها همچون آب‌رسانی، شرکت آبفای شیراز طرح تکمیل آب‌رسانی را در دستور کار قرار داد و خط دوم آب‌رسانی از سد درودزن از این شهر عبور می‌کند.

وی اضافه کرد: باوجود اقدامات صورت گرفته شهر صدرا از خدمات روبنایی رنج می‌برد که نبود پارک و فضای سبز، فضای آموزشی و فرهنگی، فضای بهداشتی و درمانی از جمله آنهاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به افتتاح این بوستان ادامه داد: این اقدام فاخر که توسط شهرداری صدرا انجام شد، یکی از خدمات روبنایی است تا شهروندان از آن بهره‌مند شوند اما در شهر صدرا در آینده با مشکل سرانه فضای سبز مواجه خواهیم شد، از این رو پیشنهاد ریاست شورای شهر صدرا مبنی بر الحاق شدن ارتفاعات بررسی می‌شود و قابل پذیرش است اما شهرداری صدرا باید این قول را بدهد که فضای ارتفاعات را به فضای سبز جنگلی ارتقا بدهد و این آمادگی را داریم که از طریق دولت و منابع طبیعی این طرح را پیگیری کنیم.

رضایی اظهار کرد: جمعیت فعلی شهر صدرا نزدیک به ۲۰۸ هزار نفر است که با رشد پیش‌بینی نشده‌ای که این شهر داشت، در افق طرح جامع این شهر، جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

در طرح تفصیلی ارائه خدمات متناسب پیش‌بینی شود

وی همچنین از اجرا و تهیه طرح تفصیلی شهر صدرا خبر داد و افزود: مشاور در حال تهیه طرح است اما خدمات این شهر باید متناسب با جمعیت‌پذیری آن باشد و توسعه شهر به گونه‌ای نباشد که ساختمان‌های متراکم داشته باشیم اما مردم از خدمات عمومی همچون فضاهای بهداشتی و درمانی، فرهنگی، مسجد و مدرسه بهره‌مند نباشند و با مشکل مواجه باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل عمومی یکی دیگر از مشکلاتی است که این شهر با آن مواجه است و بناست از مسیر بزرگراه قره پیری که از شیراز ایجاد شده است، خطوط اتوبوس تندرو و یا شبکه حمل‌ونقل مترو ایجاد شوند.

رضایی اضافه کرد: شهرداری و شورا ساختار خود را برای یک شهر ۱۰۰ هزار نفره تنظیم کرده است اما در افق جامع شهر صدرا تا ۴۰۰ هزار نفر در این شهر ساکن خواهند شد، از این رو مدیریت شهری صدرا باید متناسب با اداره شهر نیروی کارآمد، نخبه، متخصص در امور شهری و فعال را به کار گیرد تا بتوان شهر را اداره کرد.

وی ادامه داد: چارت تشکیلاتی شهرداری اصلاح می‌شود به نحوی که کمبود نیروهای متخصص شهرداری جبران شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: بودجه شهرداری صدرا ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است که تعدادی پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و شهرداری صدرا نیز قول مساعد داد تا هر ماه یک پروژه را اجرا و افتتاح کنند تا تقدیم شهروندان این شهر شود.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: شهر صدرا پنج هزار هکتار محدوده خدماتی دارد اما در مقایسه با سایر شهرهای فارس، از نظر مساحت فضای بیشتری دارد و انتظار می‌رود در طرح تفصیلی خدمات متناسب پیش‌بینی شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=107994

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.