• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
3

افتتاح دو پارک بزرگ مقیاس در شهر صدرا/ ماهانه یک پروژه عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 107991
  • 20 شهریور 1403 - 11:12
افتتاح دو پارک بزرگ مقیاس در شهر صدرا/ ماهانه یک پروژه عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد
شهردار صدرا در آئین افتتاح دو پارک بزرگ مقیاس در شهر صدرا گفت: این قول را به شهروندان می‌دهیم که از ماه آینده حداقل به صورت ماهانه یک پروژه عمرانی رونمایی و به بهره‌برداری برسد.

مجتبی پارسایی در آئین افتتاح دو پروژه عمرانی پارک خانواده واقع در میدان دکتر ملک حسینی در فاز ۲ و پارک مهندسین در فاز یک اظهار کرد: پس از سال ۹۴ که اکو پارک در شهر صدرا افتتاح شد، نخستین پارک بزرگ مقیاس شهر صدرا با نام پارک خانواده در فاز ۲ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با توجه به بودجه عمرانی که برای شهر صدرا تعریف شده است، این بودجه در سر فصل‌های مختلف همچون فضای سبز، ساختمان اداری، معابر، آسفالت معابر و دفع آب‌های سطحی، لکه‌گیری خیابان‌ها و پروژه‌های فرهنگی تقسیم شده است.

شهردار شهر صدرا تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری صدرا این بود که پروژه‌هایی را که از گذشته کلنگ‌زنی شده است یا نیمه‌تمام رها شده است، به نتیجه برسانیم تا شهروندان بتوانند از آنها استفاده کنند.

پارسایی خاطرنشان کرد: بوستان خانواده افتتاح شده یکی از پروژه‌هایی بود که بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه دوم سال گذشته داشت که در نهایت در هفته دولت سال‌جاری تکمیل شد، همچنین پروژه پارک دالاهو، مرکز معاینه فنی و ساختمان اداری شهرداری صدرا، پارک ۹ هکتاری که تا پایان دوره مدیریت شهری فعلی افتتاح می‌شود و دو پارک دیگر که یکی از آنها در فاز یک جانمایی شده است و پارک دیگر که ۶.۳ هکتار مساحت دارد در فاز دو در حال احداث بوده از جمله پروژه‌های اجرایی است.

وی اضافه کرد: این قول را به شهروندان می‌دهیم که از ماه آینده حداقل به صورت ماهانه از یک پروژه عمرانی رونمایی یا بهره‌برداری شود که این پروژه‌ها در حوزه تجهیز ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری، ناوگان حمل‌ونقل، ماشین‌آلات عمرانی، ماشین آتش‌نشانی که نیاز مبرم شهرداری صدرا است و سایر حوزه‌ها همچون فضای سبز و پروژه‌های عمرانی را در بر می‌گیرد.

نخستین فرهنگسرا در شهر صدرا احداث می‌شود

شهردار صدرا همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های فرهنگی در دست اقدا اضافه کرد: احداث یک فرهنگسرا در شهر صدرا از جمله این پروژه‌ها است که در دو بخش در حال پیگیری است و در تلاش هستیم با رایزنی که در حال انجام است، بتوانیم نخستین فرهنگسرای شهر صدرا را به بهره‌برداری برسانیم.

پارسایی ادامه داد: در جهت احداث این فرهنگسرا یک ساختمان در فاز ۲ پیش‌بینی شده است تا با تغییر کاربری به فضای فرهنگسرا استفاده از آن در دستور کار باشد، همچنین یک ساختمان در فاز یک پیش‌بینی شده است که در حال مذاکره برای تملک این ساختمان هستیم و در صورتی که با مالک به توافق برسیم، شهروندان از این فضا به عنوان فرهنگسرای شهر استفاده کنند.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات دیگری که در دست اقدام است و به زودی این پروژه کلنگ‌زنی می‌شود و در سال‌جاری بهره‌برداری می‌رسد، پروژه دوربین پایش تصویری سطح شهر است که با توجه به نوع قرار داد و ماهیت در نظر گرفته شده است، این طرح به صورت پایلوت کشوری در شهر صدرا اجرا خواهد شد.

شهردار شهر صدرا افزود: یکی از معضلات شهر صدرا ناایمن بودن ورودی شهر صدرا یا بلوار خلیج فارس بود که در این راستا شانه‌سازی مسیر اجرا می‌شود تا از بروز سوانح جلوگیری شود.

پارسایی در پایان تاکید کرد: یکی از معضلات این شهر آن است که پروژه‌ها کلنگ‌زنی شده و در ابتدای کار متوقف شده یا پروژه‌ها نیمه‌تمام مانده است، از این رو تمرکز اصلی ما بر این است بیش از آنکه بخواهیم پروژه‌های جدید کلنگ‌زنی کنیم، پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام و بهره‌برداری برسانیم تا مردم استفاده کنند، از سوی دیگر اغلب پروژه‌های زیرساختی شهر در دست اجرا است و انتظار می‌رود در زمان‌بندی تعیین شده به بهره‌برداری برسند.

بهره‌برداری از ۳۰ هکتار پارک و فضای سبز در شهر صدرا

روح‌الله شجاعیان، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا همچنین در این مراسم اظهار کرد: فاز اول پارک ۱۲ هکتاری خانواده در فاز ۲ شهر صدرا به بهره‌برداری رسید و انتظار می‌رود مورد استقبال عموم شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: در این پارک امکانات حداقلی همچون زمین چمن ورزشی، زمین والیبال، سکو برای نشستن خانواده و سایر امکانات ایجاد شود و در تلاش هستیم سایر امکانات نیز تکمیل شود و در اختیار شهروندان شهر صدرا قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا تصریح کرد: سرانه فضای سبز شهر صدرا هم‌اکنون ۹ هکتار است و با جمعیتی که به این شهر جدید الحاق می‌شود، اگر اقدامات لازم در دستور کار نباشد با کمبود سرانه فضای سبز مواجه خواهیم شد.

شجاعیان خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر صدرا قریب به ۳۰ هکتار پارک و فضای سبز در دست احداث است که با همت شهرداری صدرا تا پایان سال آخر شورای اسلامی این فضاها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: شهر صدرا یک شهر پرتراکم و آپارتمانی است که یکی از نیازهای آن ایجاد فضای سبز است.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و معاون فرماندار که در این جلسه حضور داشتند، درخواست کرد تا الحاق ارتفاعات به شهرداری صدرا پیگیری ویژه شود تا شهرداری صدرا بتواند از این فضاها استفاده کند.

مراسم افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی شهرداری صدرا در قالب فاز نخست پارک بزرگ خانواده به مساحت ۱۲ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۷۶ میلیارد تومان و پارک مهندسین در فضایی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان به همت شهرداری صدرا و با حضور شهردار صدرا و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر صدرا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، معاون فرماندار شهرستان شیراز و شهروندان شهر صدرا افتتاح شد.

انتهای رپورتاژ آگهی/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=107991

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.