• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
مدیر عامل شرکت گاز فارس؛

صنایع عمده و فوق عمده استان ، بزرگ ترین مصرف کنندگان گاز فارس هستند

  • کد خبر : 10789
  • 02 آذر 1399 - 19:12
صنایع عمده و فوق عمده استان ، بزرگ ترین مصرف کنندگان گاز فارس هستند
بر این اساس میزان سوختی که پنج نیروگاه فارس در شش ماهه نخست امسال دریافت و مصرف کرده اند، ۳ میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۴۳۶ هزار مترمکعب بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز فارس، حسینی مدیر عامل شرکت گاز فارس  با بیان این‌ که مصرف گاز نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۳ میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۷۴۳ هزار  مترمکعب بود،افزود: مصرف گاز در نیروگاه های فارس امسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.
وی تاکید کرد: با گازرسانی صحیح و به‌ موقع به نیروگاه‌های استان و تامین گاز آنها، مصرف سوخت مایع در نیروگاه های یک ، دو و سه کازرون ، جهرم،حافظ و سیکل ترکیبی به حدود صفر رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه ها بدون اعمال محدودیت مصرف، تا پایان امسال استمرار داشته باشد.
غلامعباس حسینی ، درباره مصرف گاز صنایع فارس نیز توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان ، بزرگ ترین مصرف کنندگان گاز فارس هستند به صورتی که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال برابر با ۲۶۱ میلیون و ۴۰۸ هزار مترمکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن برابر ۳۴۸ میلیون و ۲۵۶  هزارمترمکعب، پتروشیمی ها برابر با ۸۵۸ میلیون و  ۵۳۴ هزار مترمکعب و پالایشگاه ها برابر با ۱۰۲ میلیون و ۱۳ هزار متر مکعب بوده است.
مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی گازرسانی به صنایع استان تصریح کرد: با تلاش های انجام شده، این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها به  اهداف تعیین شده خود دست یابد.
هم‌اینک با تلاش‌های صنعتگران گاز فارس و حمایت های دولت تدبیر و امید، بیش از هشت هزار و  ۱۸۶واحد صنعتی از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
وی تصریح کرد: سرعت بخشیدن به روند گازرسانی به صنایع، علاوه بر جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10789

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.