• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
3
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا؛

شهر صدرا باید هویت داشته باشد / پیشنهاد الحاق باجگاه و قصرقمشه به صدرا

  • کد خبر : 107879
  • 20 شهریور 1403 - 8:18
شهر صدرا باید هویت داشته باشد / پیشنهاد الحاق باجگاه و قصرقمشه به صدرا
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا یکی از مشکلات این شهر را نداشتن هویت عنوان کرد و گفت: این شهر باید هویت داشته باشد و باید برای آن هویت‌سازی کنیم.

روح‌الله شجاعیان در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با بیان اینکه شهر باید هویت داشته باشد، گفت: یکی از مشکلات شهر صدرا این است که هویت ندارد و مانند یک فرزند بلاصاحب است که شیراز نه ما را قبول می‌کند و نه اجازه می‌دهند که مستقل باشیم.

وی افزود: در برخی از موارد می‌گویند که صدرا زیر نظر شیراز است اما بودجه به آن تخصیص نمی‌دهند ولی وقتی می‌خواهیم مستقل شویم، اجازه نمی‌دهند و می‌گویند تقسیمات کشوری اجازه چنین استقلالی را نمی‌دهد به همین دلیل صدرا بلاتکلیف است.

شجاعیان اظهار کرد: یا صدرا را تبدیل به منطقه ۱۲ شهرداری شیراز کنند یا اینکه این شهر را کاملاً مستقل کنند. نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بارها مطرح کردند که طرحی در مجلس پیگیری می‌کنیم که شهرهای جدید دارای جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر مستقلاً تبدیل به شهر شوند اما چه زمانی این طرح مطرح می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه چه زمانی تکلیف شهرهای جدید مشخص می‌شود، گفت: اخیراً پیشنهاد داده‌ایم که مناطق باجگاه و قصرقمشه زیرنظر صدرا بیاورند و بخشی از این شهر شوند تا مشکل تقسیمات شهری صدرا حل شود و از آن طرف، ما هم خدماتی به این مناطق ارائه می‌دهیم.

وی بیان کرد: شهر صدرا دومین شهر پرجمعیت استان فارس است که هم اکنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد ولی با این فرمانی که در بحث نهضت ملی مسکن در این شهر جلو می‌رود ظاهراً جمعیت آن به ۷۰۰ هزار نفر هم خواهد رسید.

شجاعیان همچنین از دیگر مشکلات این شهر را نداشتن آرامستان عنوان کرد و گفت: مجوز داشتن آرامستان برای صدرا صادر شده بود اما از این کار ممانعت به عمل آمد در صورتی که داشتن آرامستان نیاز مردم شهر صدراست و فاصله آرامستان‌های شیراز تا این شهر زیاد است. صدرا باید هویت داشته باشد و باید برای این شهر هویت‌سازی کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=107879

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.