• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
1
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس؛

از برپایی ۱۵۰۰۰ محفل قرآنی تا استعدادیابی روایت‌گری دفاع مقدس در فارس

  • کد خبر : 107828
  • 19 شهریور 1403 - 23:17
از برپایی ۱۵۰۰۰ محفل قرآنی تا استعدادیابی روایت‌گری دفاع مقدس در فارس
جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در تشریح برنامه‌های دومین کنگره ۱۵ هزار شهید این استان، از برپایی ۱۵ هزار محفل قرآنی، برگزاری مسابقات استعدادیابی روایتگری دفاع مقدس، برپایی برنامه ستاره‌های شهر و... در راستای برگزاری کنگره مذکور خبر داد.

سردار هاشم جمالی امروز، ۱۹ شهریور ماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس که در سالن کوثر سپاه فجر استان فارس برگزار شد، اظهار کرد: دیدار خانواده شهدا از اولویت کاری بود که تاکنون ۹ هزار و ۴۵۸ دیدار با خانواده شهدا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بحث سرکشی و دیدار از ۹ هزار و ۱۹ نفر از جانبازان و آزادگان انجام شده است، تصریح کرد: پایش ۱۷ هزار وصیت‌نامه شهدا و نیز مصاحبه با یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از والدین شهیدان صورت گرفته است.

جمالی بیان کرد: در بحث قرآنی تنها استان کشور هستیم که کمیته قرآن و عترت را به کمیته کنگره اضافه کرده است. برپایی ۱۵ هزار محفل قرآنی به نام ۱۵ هزار شهید هدف‌گذاری شده است همچنین تربیت ۱۵ هزار حافظ قرآن به یاد شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بحث کتابت قرآن در حال اتمام است و پس از اتمام از طرف هنرمندان تقدیم رهبر معظم انقلاب می‌شود، گفت: از اول مهرماه تا روز کنگره نهایی در ۱۰ آبان ماه به صورت کاملا مشخص شاهد فضاسازی شهری خواهیم بود.

جمالی با اشاره به اینکه اجلاسیه نهایی از ۴ تا ۱۰ آبان ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: افتتاحیه مراسم در ۴ آبان ماه در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و همزمان با دومین سالگرد ترور شهدای شاهچراغ(ع) صورت می‌گیرد و برنامه پایانی در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس ادامه داد: در بحث اجلاسیه و یادواره‌ها، ۷ هزار و ۴۳۰ اجلاسیه پیش‌بینی شده است که ۳ هزار و ۳۲۱ مورد تا امروز برگزار شده است‌.

جمالی در خصوص تولیدات هنری بیان کرد: در موضوعات مختلف ۱۳ فیلم به مرحله اکران رسیده است که در اواسط مهرماه این فیلم‌ها اکران خواهند شد. همچنین سریال ۷ قسمتی «روز خون» که در حال ضبط است از اول آبان‌ماه به مدت ۷ شب پخش خواهد شد و فیلم «زیر آب‌های سوزان» تا اواسط مهرماه آماده اکران است.

وی اظهار کرد: مسابقه استعدادیابی «راوی شو» از اول هفته دفاع مقدس در موضوعات مختلف پخش خواهد شد. بیش از ۲۰۰ گروه برای این برنامه ثبت نام کرده‌اند، ۴۲ گروه نهایی شده است، ۳ گروه برتر شناسایی شده و به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: بحث تولید قاب‌های هوشمند شهدا که ۱۵ هزار عکس شهدای استان فارس دیجیتالی و بسته‌بندی شده است و QRکد خورده است و اطلاعات شهید در گنگره شهدا بارگزاری خواهد شد، کاری که برای همیشه ماندگار است.

جمالی با تاکید بر اینکه اوج برنامه‌ها از هفته دفاع مقدس شروع می‌شود، گفت: برنامه ستاره‌های شهر طی روزهای ۴ تا ۶ مهرماه در گلزار شهدای شیراز با موضوعیت و محوریت شهدای استان فارس به صورت زنده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

۱۱۴

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=107828

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.