• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

پایداری تولید در فارس مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

  • کد خبر : 10779
  • 01 آذر 1399 - 19:37
پایداری تولید در فارس مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است
در دیدار مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با رییس کل دادگستری این استان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کار برای پایداری تولید و وجود امنیت در این حوزه علیرغم اوج گیری بیماری کرونا تاکید شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در دیدار با رئیس کل دادگستری این استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود ۷۳ هزار کارگر در سطح این استان از کار بیکار شدند که این تعداد کارگر دورمانده از کار به سمت دریافت بیمه بیکاری هدایت و در پی آن با تلاش‌های صورت گرفته اکنون اکثریت این تعداد کارگر به محل کار قبلی خود بازگشتند.
سهراب مختاری افزود: بیمه بیکاری این تعداد کارگر بیکار شده اکثرا در اسفندماه ۹۸ و فروردین و اردیبهشت امسال با تلاش ۴۰ نفر از کارشناسان ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی در سراسر این استان برقرار و خانواده‌های این کارگران از مزایای حمایتی دولت بهرمند شدند.
وی ادامه داد: به کارگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در فارس بیش از ۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطاء شده تا مشاغل این استان در پی شیوع ویروس کرونا پایدار بماند و فارس در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: در این استان فقط ۱۴ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم.
وی با بیان این مطلب که فارس در حوزه پیشگیری از ابتلا بیماری کرونا به جامعه کار و تولید با کمک کارفرمایان و همراهی کارگران موفق عمل کرده،گفت: کارکنان حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی در این شرایط کرونایی در خط مقدم مقابله با اثرات منفی این ویروس در جامعه کار و تولید قرار دارند.
مختاری با بیان این مطلب که تنها حدود هزار و ۸۰۰ کارگر از بین ۷۸۰ هزار بیمه شده که بیش از ۴۶۵هزارنفر آن بیمه شده اجباری می باشند ،در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و ۵ نفر از آنها نیز متاسفانه فوت کرده‌اند،افزود: باتوجه به جمعیت جامعه کارگری این استان کمترین میزان ابتلا در این قشر رخ داده که این موضوع نشان از توجه مدیران کارگاهها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فارس دارد.
وی ادامه داد: با شیوع کرونا مکررا هشدارها واخطارهایی در رابطه با لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی و کارگاههای سراسر استان توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای ابلاغ شده است که همچنان نیز این رویه ادامه دارد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان این مطلب که واحدهای تولیدی و کارخانجات زیادی در سراسر این استان فعال است،تاکید کرد: در پی شیوع کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی با تدابیری که در سطح فارس اندیشیده شده تاکنون مورد تنش و چالشی شدیددر جامعه کار و تولید این استان رخ نداده چون سعی شده همه موارد در داخل مجموعه کار و تولید استان با تدبیر استاندار فارس و سایر اعضای شورای تامین و بسیج کارگری و همراهی جدی و مطلوب تشکلات کارفرمایان و کارگران رفع شود تا مشکلی در روند تولید در پی آن ایجاد نشود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه فی مابین رییس قوه قضائیه و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سطح استان فارس نیاز است که نقش‌‌های پررنگتری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس داده شود تا این نهاد بعنوان بازوی قوه قضائیه نیز عمل کند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: پیرو تفاهم نامه منعقد شده در سطح ملی لازم است حوزه عملکرد آن در سطح فارس از حوزه تعاون فراتر و سایر بخش‌های ذیل وزارت خانه در این استان را نیز در بر گیرد.
وی اضافه کرد: ۱۰ دستگاه اجرایی و نهاد در سطح استان فارس زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعال است که مجموعه وسیعی را شامل می‌شود.
مختاری تاکید کرد: تلاش داریم تا با انجام اقدامات پیشگیرانه آمار پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی به دستگاه قضایی کاهش یابد.
وی ادامه داد: بعضی از آرای صادر شده در دستگاه قضایی در حوزه طرد اتباع بیگانه غیرمجاز علیرغم تلاش قضات، بازدارنده نیست و درخواست داریم که جرائمی که توسط بازرسین کار مشاهده و گزارش می شود بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: این ظرفیت در حوزه تعاون ،کار و رفاه استان وجود دارد که میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری فارس را تا بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد و تحقق این موضوع مستلزم اعتماد بیشتر قضات است.
وی در ادامه به لزوم مراقبت بیشتر از بعضی تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: این درخواست نیز وجود دارد که بویژه پرونده های کثیر الشکات این حوزه زودتر تعیین تکلیف و همچنین شعب تخصصی کیفری و اجرای احکام در حوزه تعاون،کار و رفاه در سطح این استان تشکیل شود.
مختاری همچنین بر اعمال سرعت در کار رسیدگی قضایی به پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه و همچنین تشکیل کمیته‌ای مشترک برای اجرای تفاهم نامه تاکید کرد.

امنیت حوزه کار و تولید فارس علیرغم مشکلات ناشی از کرونا بالا است

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: در این ایام سخت ناشی از شیوع کرونا خوشبختانه هیچ نوع تنشی در بین جامعه کار و تولید این استان وجود نداشته که این موضوعی بسیار ارزشمندی است و جای تقدیر و تشکر دارد.
حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: آمار پرونده‌های کثیرالشاکی در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی که بیش از ۱۰۰ شاکی دارد از سوی این اداره کل تهیه و برای تعیین تکلیف در اسرع وقت به دادگستری ارجاع شود.
وی ادامه داد: این هماهنگی صورت خواهد گرفت که پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه به شعبی خاص در سطح استان ارجاع داده شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین بر تشکیل جلسات مشترک مداوم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جامعه کار و تولید تاکید کرد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر پرسنل در دادگستری این استان مشغول فعالیت هستند که نیاز به حمایت جدی تری در حوزه رفاهیات دارند،تاکید کرد: تعاونی مسکن و مصرف کارکنان دادگستری این استان تنها در شهرستان شیراز و برخی شهرستان های دیگر استان فعال است و در اغلب شهرستان های این استان تشکیل نشده است.
موسوی افزود: لازم است از ظرفیت‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در جهت تشکیل تعاونی های مسکن و مصرف کارکنان دادگستری این استان بهره گرفته شود.
در این دیدار همچنین رایزنی‌های اولیه در مورد انعقاد تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس و دادگستری این استان در راستای رفع مشکلات و موانع جامعه کار و تولید انجام و در این خصوص تبادل و نظر شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10779

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.