• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱ آذر ۱۳۹۹

  • کد خبر : 10754
  • 01 آذر 1399 - 18:44
اخبار پلیس فارس – ۱ آذر ۱۳۹۹

ام‌وی‌ام با ۱۶۳ کیلو حشیش در “نی‌ریز” توقیف شد فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری ام‌وی‌ام و کشف ۱۶۳ کیلو حشیش در محور “قطرویه-نی‌ریز” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : مأموران انتظامی “نی‌ریز” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک خودرو ام‌وی‌ام قصد انتقال […]

ام‌وی‌ام با ۱۶۳ کیلو حشیش در “نی‌ریز” توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری ام‌وی‌ام و کشف ۱۶۳ کیلو حشیش در محور “قطرویه-نی‌ریز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : مأموران انتظامی “نی‌ریز” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک خودرو ام‌وی‌ام قصد انتقال مواد مخدر به این شهرستان را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس به محور “قطرویه-نی‌ریز” اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس، عنوان داشت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن، ۱۶۳ کیلو حشیش کشف و در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت هفته بسیج

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی هفته بسیج را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

بسیج مایه اقتدار و امنیت ملی ایرانیان بوده و با بصیرت افزایی خویش برای دستیابی به وحدت در جامعه هوشیار است و بسیج همانند روزهای دفاع مقدس، پشتیبانی بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است.

شکل گیری بسیج از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاکنون برکات زیادی برای ایران اسلامی به همراه داشته است و این نهاد توانسته با مشارکت مردم و با حضور جوانانی پاک، متدین و فداکار در راستای پاسداری از آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام های موثری بردارد.

نقش بسیجیان در تعالی و پیشبرد ارزشهای اسلامی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و فرهنگ و تفکر بسیجی باید در جامعه گسترش یابد.

اینجانب با تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان ولایت مدار، موفقیت آنها را در راستای پاسداری از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی از درگاه ایزد منان خواهان و خواستارم.

انبار احتکار مواد غذایی در “لارستان” کشف شد

فرمانده انتظامی “لارستان” از شناسایی و کشف ۳ انبار مواد غذایی احتکار به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان به همراه کارکنان ناحیه مقاومت بسیج با انجام اقدامات فنی به سر نخ‌هایی از احتکار مقادیر زیادی مواد غذایی در ۳ انبار واقع در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

سرهنگ “امجدی” افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبارها، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر، ۲۵۰ کیلو قند، یک هزار و ۷۵۲ پاکت پودر لباسشویی، ۸ هزار و ۸۸ قوطی کنسرو ماهی، یک هزار و ۶۸۰ قوطی نوشیدنی، ۲۴۰ کیلو لوبیا، ۲۸۰ لیتر روغن، ۳۲۰ کیلو عدس و ۳ دستگاه خودرو پژو پارس احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: با توجه به عدم حضور مالک انبارها، در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۴۳۲ تن پیاز احتکار در انبار کشف شد

جانشین فرماندهی انتظامی استان، گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان “سپیدان”، انبار پیاز احتکار شده به ارزش ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی “سپیدان” با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار پیاز در یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سردار “ملک‌زاده” تصریح کرد: بلافاصله با کسب مجوز قضائی و با حضور نمایندگان اصناف، از انبار مورد نظر بازدید به عمل آمد و ۴۳۲ تن پیاز که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: با توجه به عدم حضور مالک آن، انبار پلمب و پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضائی شد.

خون پلیس در رگ بیماران نیازمند

فرمانده انتظامی “لارستان” از اهداء خون پرسنل انتظامی این شهرستان به بیماران نیازمند خبرداد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: اهدا خون، جلوه‌ای از کمک مومنانه، همدلی و اهدای عواطف انسانی به بیماران نیازمند است که پرسنل این فرماندهی در زمینه خدمت به سلامت جامعه به صورت خود جوش و عاشقانه خون خود را اهداء کردند.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع پیک سوم ویروس منحوس کرونا، اقدام خداپسندانه اهداء خون بیش از پیش مورد نیاز جامعه است.

فرمانده انتظامی لارستان یکی از فاکتورهای مهم پلیس را از خود گذشتگی دانست و گفت: اهداء خون نمادی از ایثار در راه خدا و رفع نیاز بیماران محسوب می شود.

سرهنگ “امجدی” خاطر نشان کرد: امیدواریم در راستای ارتقاء سلامت جامعه آن هم در این شرایط نامطلوب که ویروس منحوس کرونا توانسته در میان اقشار مردم جا خوش کند، بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری مردم، فرهنگ اهداء خون را در بین هموطنان ترویج دهیم تا خون مورد نیاز بیماران تامین شود.

سرقت در شیراز و کشف زانتیا در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از کشف یک دستگاه خودرو زانتیا با سابقه سرقت از شیراز خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با انجام کارهای فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه سواری زانتیا سرقتی در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بررسی و استعلام از سامانه پلیس، مشخص شد سواری زانتیا سابقه سرقت از شهرستان شیراز را دارد.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” با بیان اینکه با دستور مقام قضائی خودرو مسروقه به مالباخته تحویل شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

تلف شدن ۹۲ راس گوسفند در”استهبان”

فرمانده انتظامی “استهبان” از تلف شدن ۹۲ راس گوسفند به علت مسمومیت با کود شیمیایی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستاهای شهرستان “استهبان”، ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

سرهنگ “اکبرپور” افزود: ماموران پس از حضور در محل، مشاهده کردند تعداد ۹۲ راس گوسفند بر اثر استفاده از جو که با کود شیمیایی مخلوط بوده است تلف شده‌اند.

کشف ۱۰۷ راس گوسفند قاچاق در”سروستان”

فرمانده انتظامی “سروستان” از کشف ۱۰۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عبدالرسول مجتهدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی “سروستان” حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “مجتهدی” با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۱۰۷ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند، خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی “سروستان” با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد ۲ خودرو

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: در برخورد وانت پیکان با پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی “مرودشت”، یک نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “مرودشت” به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان افزود: ماموران پلیس راه در بررسی های اولیه مشاهده کردند یک سواری ۴۰۵ با ۳ سرنشین با یک وانت پیکان با ۲ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

سرهنگ “دهقانی” با ببان اینکه در این حادثه راننده وانت پیکان و یک سرنشین سواری مجروح و دیگر سرنشین وانت فوت کرد، گفت: کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده وانت اعلام کردند.

کشف  5 تن سویا  قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۵ تن سویای دامی قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با یک دستگاه کامیون قصد تخلیه یک بار سویای قاچاق در یک گاوداری را دارد که موضوع در دستور کار ماموران انتظامی مرودشت قرار گرفت.

سرهنگ “زینلی” عنوان داشت: پس از هماهنگی قضائی، ماموران پلیس به همراه نماینده جهاد کشاورزی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل ۵ تن سویای دام را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

وی افزود: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و ازشهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10754

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.