• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز ؛

از راه‌اندازی گذرگاه ایثار در محلات تا کلنگ‌زنی دهکده اقتصاد مقاومتی شیراز در هفته بسیج

  • کد خبر : 10751
  • 01 آذر 1399 - 18:41
از راه‌اندازی گذرگاه ایثار در محلات تا کلنگ‌زنی دهکده اقتصاد مقاومتی شیراز در هفته بسیج
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز در تشریح برنامه‌های هفته بسیج این ناحیه از سپاه، از راه‌اندازی گذرگاه ایثار در محلات، كلنگ‌زنی دهكده اقتصاد مقاومتی، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره طی این هفته خبر داد.

مرتضی خسروانی، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، اول آذرماه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، از این ارگان توانمند به‌عنوان یکی از یادگاران ماندگار امام راحل یاد کرد و افزود: نیروهای مخلص و ایثارگر بسیجی همواره در عرصه‌های مختلف  منشأ خیر و برکات بوده‌اند.

وی با اشاره به پیشینه غرورآفرینی بسیج و سپاه پاسداران در دوران هشت ساله دفاع مقدس و دوران سازندگی‌های پس از جنگ تحمیلی تصریح کرد: بسیج با روحیه ولایت‌مداری و با ایثارگری همیشه تحت فرمان ولی و امام عصر خود بوده و مدال افتخار خدمتگزاری به آرمان‌های انقلاب و جامعه را بر سینه دارد.

خسروانی ادامه داد: این نیروی مردمی، خدمتگزار و متخصص همواره خود را خادم و نوکر مردم دانسته و در برهه‌های حساس تاریخی با ایثارگری از جان خود نیز گذشته است. شاهد این مدعا نیز شهدای عزیز بسیج هستند.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینکه بسیجیان جان برکف بنا به اقتضائات و شرایط مختلف با حضور موثر و جهادی خود همیشه میدان‌دار و نقش‌آفرین بوده‌اند، گفت: کارنامه درخشان بسیج در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، دفاعی، اجتماعی و اقتصادی بیانگر این مطلب است که با تفکر بسیجی و عمل جهادی به آن می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه بسیج همواره با ولایت‌مداری و درایت و فداکاری مومنانه و با اخلاص و بی‌منت تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند، گفت: در سال جاری نیز بسیج محور برنامه‌های خودش را در خدمت‌رسانی به آحاد جامعه و نیازهای روز مردم قرار داده و شعار این هفته هم بسیج پیشرو خدمت امید‌آفرین نامگذاری شده است.

خسروانی با تشریح گوشه‌ای از برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری گفت: بسیجیان ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز با ۱۹۲ عنوان برنامه در هفته بسیج با محوریت محلات در قالب بلوک‌های محله‌محور نقش‌آفرینی می‌کنند. در این هفته با شعار هر پایگاه حداقل ارائه یک خدمت به مردم محله خود و با نیت یک شهید شعارش را به عمل تبدیل خواهد کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی، دفاعی، اجتماعی ئ اقتصادی با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج که توسط  ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز اجرا می‌شوند شامل مرمت و بازسازی منازل محرومین، کلنگ‌زنی دهکده اقتصاد مقاومتی، کمک به غربالگری بیماران کرونا، اجرای برنامه‌های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و تولیدات محتوا در فضای مجازی، کمک به طرح ناظر در بازار و مقابله با گرانفروشی و احتکار، تور ایست سلامت و اجرای گروه‌های سرود بسیج که تمامی این برنامه‌ها با حفظ پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت.

وی همچنین از راه‌اندازی گذرگاه ایثار در محلات و راه‌اندازی مهارت‌آموزی بسیج مسابقات کتابخوانی و تولیدات محتوایی در فضای مجازی خبر داد و افزود: گشت‌های رضویون به همراه تور سلامت راهیان نور و همایش شعر آیینی توسط بسیج هنرمندان در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

به گفته خسروانی، افتتاح و راه‌اندازی کارگاه‌های پرورش زالو، سبزی مارکت، قالی بافی، نابلو فرش، فروشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۷۰ هزار ماسک از یگر برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز در این هفته است.

فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینکه حمایت از اقشار نیازمند جامعه در هفته بسیج تداوم خواهد داشت، گفت: در این زمینه در چهارم آذرماه در محله سعدی ۵۰۰ بسته غذایی به همراه ۱۰ جهیزیه با حفظ کرامت و شان انسانی توزیع خواهد شد. همچنین در روز ۵ آذرماه در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) تعداد ۵ هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه با همکاری خیرین عزیز توسط سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) توزیع می‌شود.

وی همچنین غبار روبی گلزار شهدا، نذر خون بسیجیان، توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه، مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی، گشت‌های رضویون در محله های شرق شیراز، همکاری با اتاق اصناف در گشت‌های کنترل و نظارت بر بازار را از دیگر برنامه‌های  سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز در هفته بسیج برشمرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10751

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.