• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

2
در دیدار شهردار منطقه 11 و مدیرکل کتابخانه های فارس مطرح شد؛

توسعه فرهنگی جوانترین منطقه شهرداری شیراز زیر سایه یار مهربان/ رونمایی از بزرگترین کتابخانه شرق شهر، در روز شیراز سال آینده

  • کد خبر : 107499
  • 17 شهریور 1403 - 14:41
توسعه فرهنگی جوانترین منطقه شهرداری شیراز زیر سایه یار مهربان/ رونمایی از بزرگترین کتابخانه شرق شهر، در روز شیراز سال آینده
در دیدار شهردار منطقه 11 و مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس از توسعه فرهنگی جوانترین منطقه شهرداری شیراز زیر سایه یار مهربان و رونمایی از بزرگترین کتابخانه شرق شهر، در روز شیراز سال آینده خبر داده شد.

به گزارش سحاب پرس، بی شک یکی از نشانه های توسعه فرهنگی در هر جامعه ای میزان سرانه مطالعه در آن و مراکز مطالعه و کتابخانه های آن شهر و دیار است، این در حالی است که به گواه آمار طی، سالهای اخیر و با پیشرفت تکنولوژی و نیز شبکه های ارتباطی یار مهربان مورد بی مهری قرار گرفته،به گونه که بر طبق آمار سال ۹۶ سرانه مطالعه هر شیرازی به کمتر از ۶ دقیقه رسید.

همین امر هم باعث شد که ایجاد فضاهای کتابخانه ای به عنوان یکی از نیازهای اساسی در حوزه فرهنگی در دستور کار مدیریت شهر شیراز(شورای اسلامی و شهردار کلانشهر شیراز ) قرار گیرد.

در این میان گرچه در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد اما این پاسخگوی تامین نیاز تمامی نقاط شهر نبود و این توسعه بیشتر به سمت نقاط مرکزی و غربی شهر بود، در این بین اواخر سال ۱۴۰۱ بود که کلنگ ساخت یک ابر پروژه کتابخانه ای در خیابان فال اسیری منطقه ۱۱ به عنوان جوانترین منطقه شهرداری به زمین زده شد، تا نه تنها اهالی این منطقه بلکه اهالی شرق شیراز بتوانند از ظرفیتهای این پروژه بهره مند شوند.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز در ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای این پروژه گفت: کتابخانه فال اسیری هم اکنون با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و عملیات اجرایی آن به سرعت در حال ساخت است.

بهزاد پرنیان اظهار داشت: این پروژه با ۱۷۰۰ متر مربع زبر بنا شامل یک طبقه زیر زمین و سه و نیم طبقه ازکف، شامل بخشهای مختلف از جمله سالن مطالعه، کافی شاپ، خزانه، بخش کودکان، اندیشکده، بخشهای آموزشی و… استـ.

وی تصریح کرد: تاکنون در فاز اول این پروژه ۱۷میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی میشود تا پایان پروژه این رقم به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

پرنیان اظهار داشت: اجرا این پروژه میتواند در افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در شرق شیراز تاثیر به سزایی داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز گفت:در حال حاضر پروژه به سرعت در حال اجراست و تا دهه فجر فهالیتهای عمرانی داخلی آن به اتمام میرسد و عملیات طراحی داخلی و نمای بیرونی آغاز میشود و امیدواریم سال آینده همزمان با روز شیراز شاهد بهره بر داری از این پروژه فاخر باشیم.

وی در خصوص مشخصات این کتابخانه گفت: این کتابخانه، یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی در کلان‌شهر شیراز است که می‌تواند به یک مرکز برجسته فرهنگی تبدیل شود و خدمات بی‌شماری را به شهروندان ارائه کند.

پرنیان گفت:یکی از ویژگیهای این پروژه آن است که بسیاری از مصالح و تجهیزات آن از اجناس کاملا ایرانی است و البته در ساخت آن تمامی استاندارهای یک کتابخانه مدرن و به روز با حضور متخصصان رعایت شده است تا در آینده شهروندان منطقه با کمترین دغدغه بتوانند از این پروژه استفاده کنند.

محمد حسین فیروزی مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس ضمن بازدید از اجرای این پروژه گفت: کتابخانه ای که در خیابان فال اسیری در منطقه ۱۱ در حال احداث است، یکی از بهترین کتابخانه های شیراز خواهد شد، که شامل چندین سالن مطالعه، بخش های کودک و نوجوان، مخزن کتاب و … است که به همت شهرداری منطقه ۱۱ در زمانبندی که انجام شده در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد:یکی از مواردی که نشان دهنده توسعه فرهنگی یک منطقه است فرهنگ مطالعه که در این خصوص در سطح منطقه اتفاقات خوبی در حال انجام است که یکی از مهمترین اقدام ها تکمیل همین پروژه است که به همت شهرداری منطقه با افتتاح آن شاهد رشد سرانه فرهنگی منطقه و شهر شیراز نیز برای استفاده شهروندان خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=107499

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.