• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

0
افسانه خواست‌خدایی؛

رشادت مردم غزه یادآور قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ است

  • کد خبر : 107397
  • 17 شهریور 1403 - 8:40
رشادت مردم غزه یادآور قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ است
رئیس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام ۱۷ شهریور ملت ایران در سال ۵۷ بیان کرد: در شرایطی که کشورهای پرقدرت سکوت کرده‌اند و ادعای حقوق بشر دارند ایثار مردم فلسطین را شاهد هستیم و این رشادت‌ها یادآور قیام ۱۷ شهریور ایران اسلامی است.

افسانه خواست‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس ضمن گرامیداشت یاد شهدای قیام ۱۷ شهریورماه اظهار کرد: قیام ۱۷ شهریورماه که در روز جمعه سال ۱۳۵۷ در تهران، خیابان ژاله و در ماه رمضان اتفاق افتاد در تاریخ کشور ما و در تاریخ انقلاب اسلامی نقطه عطفی محسوب می‌شود و در واقع تاریخ انقلاب ما در این زمان رقم خورد.

وی با بیان اینکه قیام ۱۷ شهریور بی‌شباهت به قیام مردم غزه نیست، تصریح کرد: امروز شرایطی وجود دارد که جهانیان، افراد مدعی و حتی کشورهای مسلمان عرب زبان در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه عملاً سکوت کرده‌ و عملیات موثری انجام نمی‌دهند. قطعاً آمریکا در این جنگ نقش دارد و این جهانخواران از کشتار مردم مظلوم جهان بهره می‌برند و ادعاهای پوچ حقوق بشر دارند و خفقان گرفته‌اند، در واقع رشادت‌های مردم فلسطین یادآور قیام ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ است.

خواست‌خدایی اظهار کرد: باید یاد این روز زنده نگه داشته شود چرا که بسیاری از هم‌وطنان ما در این تاریخ به شهادت رسیدند و نقطه عطف و شروع جریان انقلاب از این تاریخ شروع می‌شود، در حقیقت پیامد حوادثی که در آن زمان اتفاق افتاد پایه‌ریزی انقلاب اسلامی و شروع زوال رژیم پهلوی را در ۱۷ شهریور سال ۵۷ بود.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: ابعاد عظیم این کشتار و سرکوب ۱۷ شهریور باعث شد که رهبران انقلاب برای سرنگونی حکومت پهلوی مصمم‌تر شوند و شکاف عمیقی بین مردم و حکومت به وجود آمد که این شکاف عمیق شروع حوادث انقلاب اسلامی است.

وی، روایت مشاور وقت امنیت ملی آمریکا که گفته بود، واقعه میدان ژاله آن‌چنان خونین و مرگبار بود که می‌توان آن را آغاز واقعی انقلاب دانست را بیان کرد و گفت: این قیام که با نام جمعه سیاه نامیده شد با مجاهدت باشکوه مردم مسلمان ایران، کشور را در مسیر تعیین انقلاب اسلامی قرار داد و این مسیر روزی فراموش‌نشدنی است چرا که گواه خون‌های پاک ریخته شده مردمی مظلوم بود و یادآور ایثار و دلاوری مردان و زنان ایرانی است.

خواست‌خدایی ادامه داد: در تاریخ ایران اسلامی روزهای پرافتخار زیادی داریم اما به جهت تعدد کشته‌های که آن روز صورت گرفت در ذهن مردم ماندگار شد.

آمریکا دست از جنایات کثیف خود برنداشته است

عضو شورای اسلامی‌ شهر شیراز بیان کرد: حمایت‌هایی که آمریکا از رژیم پهلوی می‌کرد در قیام ۱۷ شهریور بسیار مشهود بود چنان‌چه می‌بینیم امروز هم هر زمان که فتنه‌ای در کار است و اقدام خرابکارانه‌ای اتفاق می‌افتد در پشت پرده دست آمریکا و رژیم صهیونسیتی در کار است. این دولت‌ها تنها ادعای حقوق بشری دارند و ماهیت خودشان را نشان داده‌اند و همواره حامی ظالمین بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما یکی از اتفاقی که حمایت امریکا را به دنبال داشته است، قیام ۱۷ شهریور بود، تصریح کرد: چه قبل از این قیام و چه بعد از این قیام آمریکا دست از جنایات کثیف خود برنداشته است.

خواست‌خدایی بیان کرد: باید یاد این روزها همواره زنده بماند تا نسل‌های بعد از ما بدانند برای این انقلاب چه خون‌هایی ریخته شده و چه ایثارهایی شکل گرفته است که امروز با امنیت در کشور زندگی می‌کنیم و همه بدانند این انقلاب راحت به دست نیامده است.

ایثار در خون مردم فلسطین جریان دارد

رئیس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر رشادت‌های مردم فلسطین گفت: مردم غزه آن‌چنان در مقابل ظلم ایستادگی کرده‌اند که گویی ایثار در خون این افراد جریان دارد و کودکان فلسطینی ایثارگری و رشادت را از کودکی آموخته‌اند.

وی ادامه داد: نیاز است همه آزادگان جهان در هر حوزه‌ای که تخصص دارد متحد شوند و دست این رژیم منحوس را از کشور فلسطین کوتاه کنند و با مطالبه‌گری خود مانع از کشتار بیشتر مردم غزه شوند.‌ البته ما در انقلاب اسلامی نیز این موارد را تجربه کردیم و کشور ما در حوزه ایثارگری شباهت‌های بسیاری به مردم غزه دارد که تنها یک نمونه آن قیام ۱۷ شهریور است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=107397

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.