• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

2
انجمن ورزش های همگانی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس

توسعه ورزش همگانی نابینایان در طرح صبح و نشاط

  • کد خبر : 107280
  • 15 شهریور 1403 - 11:09
توسعه ورزش همگانی نابینایان در طرح صبح و نشاط
رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت : در راستای توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان هیچ هزینه ای از خانواده ها دریافت نخواهد شد و تمام برنامه های ورزشی، آموزشی و فرهنگی در طرح صبح و نشاط رایگان خواهد بود .

به گزارش سحاب پرس به نقل از  روابط عمومی انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس در نشست کمیته ها و روسای شهرستانی هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس از طرح رایگان ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس خبر داد و گفت : طرح رایگان صبح و نشاط از طرح های کاربردی و موثر در سلامت مردم است و گام بلندی در تحرک عموم مردم برداشته خواهد شد .
وی شعار این طرح را ” صبح و نشاط” معرفی کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این طرح جمع کثیری از ورزشکاران و خانواده را تشویق به ورزش خواهد کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: فارس دارای پتانسیل های زیادی هم از لحاظ سرانه جمعیت و فضای مناسب ورزشی است و جایگاه ویژه ای در کشور دارد ولی عزیزان نابینا کمترین سهم را در استفاده از این ورزشگاه ها دارند .
وی رویکرد مهم این طرح را برنامه سلامت محور و توسعه فعالیت بدنی در بین نابینایان و کم بینایان عنوان کرد و افزود: ورزش همگانی طی سال‌های متمادی برنامه متمرکز و کلی توسعه‌ای که بزرگترین اقلیت دارای معلولیت که طیف بینایی است را دربر گیرد نداشته و طرح ورزش با نشاط این مشکل را حل خواهد کرد .

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس در این باره گفت: طرح صبح و نشاط با هدف توسعه ورزش رایگان برای عزیزان نابینا و کم بینا و خانواده های آنها به منظور سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در قالب ورزش صبحگاهی در ورزشگاه ولایت اجرا خواهد شد و در صورت حمایت اداره کل ورزش و جوانان فارس در دیگر ورزشگاه ها و شهرستان ها با حامی مالی اجرا شود .

وی اضافه کرد: این طرح برای اولین بار در کشور بین تمامی گروه‌های سنی نابینایان و کم بینایان با اولویت بانوان و خانواده ها که به لحاظ پزشکی مجاز به فعالیت بدنی هستند، در آن شرکت خواهند کرد تا خانواده ها در کنار فرزندانشان ورزش کنند .

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح سلامت جسمانی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان آحاد مردم با فعالیت بدنی منظم و ورزش، تغییر سبک زندگی با ترویج و توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس ، مشارکت در رویدادها، فعالیت بدنی و ورزشی منظم به صورت روزانه و بسترسازی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و در جامعه از اهداف مهم این طرح است .
وی با اشاره به اینکه جمعی از مربیان ورزش روزانه هیات ورزش های همگانی در این طرح مشارکت خواهند داشت افزود: گام دوم طرح صبح و نشاط ، استعداد یابی ورزشی است و ضمن ورزش توسط مربیان ورزش روزانه و انجام حرکات اصلاحی ، متخصصین علوم ورزشی استعدادیابی ورزشی نیز خواهند شد ، هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس ارزیابی های لازم جهت کشف استعداد های ورزشی انجام خواهد شد.
جعفری ادامه داد: ضمن انجام برنامه های ورزشی پیش بینی شده تا با همکاری مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز دوره های آموزشی و مهارت های زندگی برای خانواده انجام و یک بسته ورزشی ، فرهنگی و آموزشی در این طرح انجام گردد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه صبح و نشاط هیچ هزینه ای از خانواده ها دریافت نخواهد شد و تمام برنامه های ورزشی، آموزشی و فرهنگی رایگان خواهد بود .
جعفری در خاتمه از سایر دستگاه‌های اجرایی، موسسات و خیریه درخواست کرد تا در این طرح همکاری و مشارکت داشته باشند تا ضمن انجام مسئولیت اجتماعی خود گام بلندی برای سلامتی و نشاط عزیزان نابینا و کم بینا بردارند ./

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=107280

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.