• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

1

خداوند به برکت پیامبر(ص) عذاب استیصال را از بشریت برداشت

  • کد خبر : 106990
  • 12 شهریور 1403 - 10:07
خداوند به برکت پیامبر(ص) عذاب استیصال را از بشریت برداشت
مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به ابعاد رحمت پیامبر ختمی مرتبت بیان کرد: خداوند به برکت پیامبر(ص) عذاب استیصال یعنی عذاب دفعی و فراگیر که همه انسان‌ها را در یک منطقه فرا می‌گیرد را از بشریت برداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، ضمن تسلیت فرا رسیدن ۲۸ صفر، سالروز رحلت حضرت محمد(ص) با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) اشرف مخلوقات عالم و خاتم انبیای الهی و کسی است که رسالت الهی با او خاتمه پیدا کرد، گفت: پیامبر(ص) کسی‌ است که کتاب آسمانی را برای بشر آورد، این کتاب بهترین و کامل‌ترین کتاب و کلام خداوند متعال و کلید هدایت انسان‌ها است.

وی با استناد به سخن قرآن که ما تو را نفرستادیم مگر این که رحمت برای همه جهانیان باشی، ادامه داد: نبی اکرم(ص) برترین خلقت الهی است، آن کسی که بر اساس روایات نور او پیش از همه خلایق خلق شده است.

استوار میمندی رحمت بودن پیامبر را از دو جنبه بررسی کرد و گفت: رحمت بودن پیامبر دو جنبه دارد، رحمت رحیمیه که تجلی رحیم بودن پروردگار است و رحمت رحمانیه که تجلی رحمان بودن پروردگار را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: رحمت رحیمه پروردگار شامل حال مومنین است که خدای متعال و پیامبر او به مومنین مهرورزی دارند و رحمت رحمانیه پروردگار شامل همه انسان‌ها می‌شود. پیامبر اسلام(ص) برای همه آفریدگان اعم از انسان‌ها و غیر انسان‌ها و مومنین و کافرین رحمت است. رحمت بودن برای مومنین که کاملا مشخص است و رحمت بودن برای کافرین بنا بر روایات به این معنا است که خداوند عذاب استیصال را از گناه‌کاران برداشت.

استوار میمندی افزود: عذاب استیصال یعنی عذاب دفعی و فراگیر که همه انسان‌ها را در یک منطقه فرا می‌گیرد و خداوند به برکت پیامبر(ص) عذاب استیصال را از بشریت برداشت.

نماینده طلاب و فضلای شیراز در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه پیامبری که خداوند برای نجات بشریت فرستاده است در اوج فضایل قرار دارد، تصریح کرد: نبی اکرم(ص) یک اسوه و الگوی خوب و جامع برای انسان‌ها است. در مهربانی، بندگی خدا، امانت داری، شجاعت و رشادت، حماسه مهرورزی، دستگیری از فقرا، یتیم نوازی، مبارزه ظلم و ستاندن حق مظلوم، عدالت‌ورزی، عدالت‌گستری، خانواده‌داری، همسرداری و توجه به فرزند الگو است.

استوار میمندی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در یک کلام تبلور همه خوبی‌های عالم است و ما امروز در سوگ این پیامبر(ص) نشسته‌ایم.

دبیر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در رابطه با رحلت پیامبر(ص) گفت: بر حسب ظاهر، پیامبر اکرم(ص) پس از یک دوره چند هفتگی بیماری از دنیا رفته‌اند اما طبق برخی گزارشات که در منابع تاریخی آمده است بیماری پیامبر(ص) به دلیل زهری بود که یک زن یهودی به پیامبر خوراند و با این که حضرت سریع متوجه شد اما این زهر چنان قوی بود که حضرت محمد(ص) را بیمار کرد و باعث رحلت ایشان شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=106990

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.