• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

2
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس؛

برگزاری دومین دوره دانش افزایی استادان زبان فارسی مرکز بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی

  • کد خبر : 106949
  • 11 شهریور 1403 - 20:14
برگزاری دومین دوره دانش افزایی استادان زبان فارسی مرکز بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی
دومین دوره سراسری دانش افزایی مرکز بین المللی آموزشی زبان به غیر فارسی زبانان  دانشگاه آزاد اسلامی به مدت دو روز در شیراز آغاز به کار نمود

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، در مراسم افتتاحیه این دوره رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اظهار خورسندی از انتخاب میزبانی شهر و دیار ادب فارسی، شیراز جنت طراز، برای برگزاری این دوره بر اهمیت زبان و ادب فارسی در انتقال مفاهیم علمی تأکید نمود.

محمدرضا قائدی اظهار کرد: زحمات استادان زبان و ادب فارسی در طول اعصار و قرون گذشته برای حفظ و زنده نگاه داشتن این زبان فاخر مسئولیت ما را به عنوان میراث داران این گنج کهن بسیار حساس تر و سنگین تر می نماید.

وی ضمن اشاره به زیر ساختهای بسیار مناسب ایجاد شده در این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان سایر کشورها، به  ارائه آماری از دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی فارس و واحد شیراز پرداخت و ابراز امیدواری نمود که با رفع موانع و مشکلات موجود هرچه زودتر شاهد روند افزایشی در تعداد دانشجویان غیر ایرانی باشیم.

همچنین در این یخش از آغاز دومین دوره دانش افزایی استادان زبان فارسی رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این قبیل دوره ها استاندارد سازی و رساندن شبکه مدرسین زبان فارسی این مرکز به استاندارد های عالی است.

محمد مهدی جوکار افزود: این مرکز درحال تدوین سرفصل هایی برای ایجاد توالی در این دوره ها است تا هم امکان تداوم دوره ها میسر و هم ارزیابی و امتیازدهی آن ممکن و میسر شود.

وی با اشاره به موضوع درنظر گرفته شده برای این دوره یعنی بکار گیری هوش مصنوعی مولد در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم، افزود: هوش مصنوعی چالش و به نوعی تهدید بزرگی است که اخیرا به وجود آمده و اتفاقا در کشور ما وضعیت پیدایش و رشد آن نسبتا مناسب است.

جوکار گفت: یکی از مهم ترین مطالب در استفاده از هوش مصنوعی کاربرد آن به عنوان هوش مصنوعی مولد است که با استفاده از این فرایند در آموزش زبان و همچنین ماشین های ترجمه می توان کاربردهای بسیاری را برای ان تعریف نمود.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با برگزاری این قبیل دوره ها و سایر برنامه های مدون، جزو کشورهای پیش رو در عرصه استفاده از هوش مصنوعی مولد در سطح جهان باشیم.

در حاشیه این مراسم حجت اله شایقی فرد با اشاره به شرایط مطلوب شهر شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برای میزبانی از این دوره گفت: پیشینه شهر شیراز در ادبیات فارسی و غنای آن با حضور مفاخری همچون سعدی و حافظ در این دیار موجب شد که میزبانی این دوره به شیراز سپرده شود.

به گفته مدیر اجرایی دومین دوره دانش افزایی استادان زبان فارسی مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، در روز نخست این رویداد پس از مراسم افتتاحیه کارگگاههای آموزشی به مدت ۴ نوبت تا بعدازظهر برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در عصرگاه روز اول به زیارت حرم مطهر شاهچراغ و همچنین آرامگاه حافظ خواهند پرداخت.

شایقی فرد برنامه روز دوم از این دوره را برگزاری سه کارگاه دیگر توسط اساتید و مدرسین مبرز حاضر در دوره برشمرد و افزود مراسم اختتامیه این دوره با حضور معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در عصر روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=106949

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.