• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

2
مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس؛

‌بازنگری روند احداث سد تنگ سرخ شیراز / ارتفاع سد کاهش یافت

  • کد خبر : 106695
  • 10 شهریور 1403 - 12:42
‌بازنگری روند احداث سد تنگ سرخ شیراز / ارتفاع سد کاهش یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از بازنگری روند احداث سد تنگ سرخ شیراز خبر داد و گفت: هم اهداف این سد تغییر در جلسات متعدد، تغییر کرد و هم ارتفاع آن کاهش یافت.

سیاوش بدری در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با اشاره به آخرین وضعیت سد تنگ سرخ شیراز گفت: برای تعیین تکلیف این سد با دستور استاندار فارس یک سال و نیم گذشته، کارگروهی متشکل از گروه‌های مختلف تشکیل شد.

وی افزود: جلسات متعددی توسط این کارگروه تشکیل و با موافقان و مخالفان احداث این سد صحبت و در نهایت تصمیم بر این شد که احداث سد بازنگری کلی شود.

بدری اظهار کرد: سازمان محیط زیست و مدیریت منابع آبی ایران تأکید کرده بودند که اهداف احداث این سد باید تغییر پیدا کند لذا تصمیم بر این شد تا در این زمینه بازنگری کلی انجام شود چرا که پیش از این، سد تنگ سرخ با ۳ هدف تأمین آب باغات قصردشت، کنترل سیلاب و گردشگری احداث شود اما با نظر وزارت نیرو و محیط زیست یکی از اهداف سد یعنی تأمین آب باغات قصردشت حذف شود و در نهایت احداث سد تنگ سرخ با دو هدف کنترل سیلاب و گردشگری احداث خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: در همین راستا فرض کردیم که هیچ طراحی برای سد تنگ سرخ تاکنون انجام نشده است و یک بار دیگر تمام اسکوپ‌های کاری و مطالعات ۱۱ گانه را برای احداث این سد انجام دادیم و تمام موارد بررسی شد.

وی ادامه داد: طی جلسات متعددی که در استانداری و شهرداری گرفته شد، نهایتاً قرار شد سدی با مشخصات جدید و بازنگری تمام اسکوپ‌های کاری که هم ارتفاع آن کم شده و هم اهدافش تغییر پیدا کرده است، احداث شود و اسناد آن هم آماده مناقصه است.

بدری با یادآوری اینکه ۵۰ درصد این کار با شهرداری شیراز است، گفت: تصمیم بر این شد که باز هم بررسی‌ها و استفاده از پتانسیل کلیه محافل آکادمیک در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای طراحی سد از تمام اساتید و گروه‌های مردمی دعوت کردیم و گام به گام جلو رفتیم اما باز هم آمادگی داریم تا اگر شبهه‌ای به لحاظ فنی وجود دارد، آن را برطرف کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس در بخش پایانی سخنان خود در خصوص سد کوار نیز گفت: تا دو سال پیش متولی اجرای این سد آب منطقه‌ای فارس بود که بیش از ۵۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشت اما اکنون مجری آن شرکت آب نیرو وابسته به وزارت نیرو است و تصمیم‌گیری برای آن به عهده این شرکت است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=106695

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.