• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
9
شهردار منطقه۱۰ شیراز:

حد فاصل گویم تا ورودی دوم صدرا در حوزه استخفاظی راه و شهرسازی است

  • کد خبر : 10667
  • 01 آذر 1399 - 17:58
حد فاصل گویم تا ورودی دوم صدرا در حوزه استخفاظی راه و شهرسازی است
شهردار منطقه ١٠ شیراز با اشاره به اینکه محور حد فاصل گویم تا ورودی دوم صدرا در حوزه استخفاظی راه و شهرسازی است، گفت: در خصوص گلوگاه گویم با توجه به هزینه های بالای خرید املاک اطراف این محل تا کنون چند مورد مطرح شده بود از جمله ایجاد زیر گذر که با توجه به مشکلات ان امکان اجرای زیر گذر در این محل وجود ندارد اما در نهایت مصوبه ای برای اجرای یک روگذر در این محل داشتیم که به زودی این پروژه آغاز می‌شود و بهترین راه حل نیز اجرای رو گذر در این محل است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهران بهرامی نژاد ادامه داد: البته با توجه به اینکه بخشی از این محور تا گویم در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی است کارها با تاخیر پیش می رود و اجرای این خطوط موازی همزمان با بهره برداری از آزادراه نخواهد بود و به همین دلیل تمامی تلاش ما در راستای تقویت محور فعلی است و هر جا نیز امکان داشته باشد نسبت به احداث مسیرهای کندرو اقدام میکنیم.
وی از ساخت  پارک حاشیه ای شمال بلوار میرزای شیرازی خبر داد وگفت: این پارک در قرینه پارک انتظار در ضلع شمالی بلوار میرزای شیرازی اجرا و از پل جهاد تا ابتدا ورودی صدرا امتداد دارد که عرض آن شامل ۵٠متر پارک و فضای سبز و ٢٠متر آن نیز تبدیل به کندرو می‌شود.
بهرامی نژاد در خصوص سرنوشت برخی مشاغل مزاحم اطراف این محور به ویژه سنگ. بریها گفت: اکثریت سنگ بریهای اطراف محور میرزای شیرازی فاقد مجوز و جز مشاغل آلاینده هستند وتاکنون نیز چند بار شهرداری به آنها اخطار داده است این در حالی است که بخش اعظمی از آنها مستاجر هستند.
وی تصریح کرد :البته با مالکان این کاربری‌ها در حال مذاکره هستیم تا اینگونه مشاغل را تعطیل کنند چرا که  در باقیمانده زمینهایشان با تغییر کاربری ارزش افزوده خوبی برایشان  ایجاد میشود.
شهردار منطقه ١٠شیراز در خصوص اظهارات برخی مدیران شهر صدرا مبنی بر اینکه در تملک بخش‌های از مسیر دوکوهک به صدرا و راه قره پیری باید شهرداری شیراز نیز در تملک این محورها کمک کند گفت: اجرای تقاطع محور دو کوهک به جاده سپپیدان و تملکهای مطرح شده جز وظایف شهرداری شیراز نیست.
وی گفت: امسال قریب به ۴٠پروژه با ١٢٠میلیارد تومان اعتبار در سطح این منطقه اجرا می‌شود که از این تعداد ١٢پروژه جز پروژه های کلان از جمله فاز یک ٢پارک نهر اعظم که تلاش داریم فاز یک پروژه را دهه فجر به بهره برداری برسانیم.
بهرامی نژاد  از تعریض پل انجیره، پارک محله ای شهرک بازنشستگان ارتش، احداث پل عابر پیاده روبروی راه آهن  وپارک ٧و٨دهم هکتاری  وحدت به عنوان برخی پروژه های اثر گذار این منطقه یاد کرد و گفت:امسال ۵پارک محله ای در سطح منطقه اجرا می‌شود و در کنار آن از هفته گذشته نیز عملیات ساخت طولانی ترین پیست پیاده روی و دوچرخه سواری منطقه آغاز شد که فاز اول این پیاده راه در فاصل پل جهاد تا زیر گذر میلاد انجام می‌گیرد و در ادامه مسیر پیاده راه از بوستان کوهنورد کمربندی تا پارک وحدت امتداد پیدا خواهد کرد و  سعی داریم طول این  پیاده راه را با بیش از  ۲۰ کیلومتر برسانیم.
وی اظهار داشت:در کنار این پروژه ما اجرای اولین پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری گویم را به طول ۲/۸ دهم کیلومتر به زودی اجرایی خواهیم. کرد.
وی با اشاره به سرانه ١١متر مربعی فضای سبز منطقه از   اجرای ٢٧٠هزار متر آسفالت در ۶ماه نخست سال در این منطقه خبر داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10667

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.