• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

4

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه؛ رشد اقتصادی، امید و نشاط را برای پاسداری از نظام به‌وجود می‌آورد

  • کد خبر : 106602
  • 08 شهریور 1403 - 19:57
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه؛ رشد اقتصادی، امید و نشاط را برای پاسداری از نظام به‌وجود می‌آورد
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با تأکید بر اینکه با رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم می‌توان امید و نشاط را برای پاسداری از نظام به‌وجود آورد، بر ضرورت همبستگی و کمک به دولت برای سازندگی و رونق تولید در مناطق محروم تأکید کرد.

سردار سید ضیاءالدین حزنی امروز (هشتم شهریور ماه) در همایش تجلیل از کارآفرینان و گروه‌های جهادی شهر شیراز و آیین آغاز عملیات اجرایی مرمت ۵۰۰ واحد مسکن محرومین شهر شیراز، گفت: کمک به کاهش فقر، محرومیت و حل مشکلات مردم محروم و ستمدیده و همچنین پیوند مردم با نظام و ایجاد محبوبیت و اثبات کارآمدی نظام از اهداف کمیته محرومیت‌زدایی است.

وی با تأکید بر اینکه مساجد در کشور ما بخصوص بعد از شیوع کرونا، مظلوم واقع شده‌اند، اظهار کرد: تعداد مساجد استان ۴۵۱۶ باب و تعداد اماکن مذهبی ۹۹۷۹ باب است و با توجه به اینکه جمعیت استان ۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۷۴ نفر است، فارس نیازمند احداث مسجد جدیدی نیست.

حزنی با تأکید بر اینکه با رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم می‌توان امید و نشاط را برای پاسداری از نظام به‌وجود آورد، بیان کرد: نمایش شکوه نظام اسلامی با ترمیم خرابی‌ها و آبادانی مملکت انجام می‌شود. بنابراین باید برای ایجاد همبستگی بین مردم و نظام اسلامی در سازندگی، توسعه و رونق تولید محصولات کشاورزی در مناطق محروم به دولت کمک کنیم.

وی جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها را یکی از نکات مهم دانست و گفت: مهیا کردن زمینه‌های کار و اشتغال در مناطق محروم و جلوگیری از هدر رفتن نیروی کار و ارتقای سطح امنیت پایدار، سلامت، بهداشت، کاهش شرارت و بزهکاری در مناطق محروم کشور از اهداف و اهمیت اجرای پروژه محرومیت‌زدایی در قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی سپاه است.

حزنی اظهار کرد: ۸۵ درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی عموماً کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه، بدون پیچیدگی‌های فنی و تخصصی، قابل اجرا توسط ساکنان بومی و محبوبیت‌زا برای نظام جمهوری اسلامی است که در راستای برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام در مناطق دورافتاده، محروم، صعب‌العبور، مرزی و حساس اجرا می‌شود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولویت‌های غیرعمرانی را برشمرد و افزود: فراهم کردن امکانات تحصیل محرومین، برپایی بیمارستان‌های صحرایی، تهیه و توزیع سبد معیشتی، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی، تهیه و توزیع البسه و پوشاک، کمک به بیماران صعب‌العلاج، تامین سبدهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه است.

اجرای ۶۲۹۹۰ پروژه توسط جهاد سازندگی در کشور

وی ادامه داد: قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه از ابتدای تشکیل تا به حال بیش از ۱۲ هزار و ۲۴ پروژه عمرانی و ۵۰ هزار و ۹۶۶ پروژه غیرعمرانی داشته است که جمعاً ۶۲ هزار و ۹۹۰ پروژه عمرانی، غیرعمرانی، امنیت غذایی و اشتغال‌زایی در عرصه‌های آب‌رسانی، آموزشی، فرهنگی، معیشتی، مذهبی، کشاورزی، سلامت، اقتصاد، مقاومتی، حمایتی، امدادرسانی، پوشش مومنانه و ازدواج آسان را در استان اجرا کرده است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۱۱۲۲ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان هزینه شده است.

حزنی بیان کرد: قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با همکاری قرارگاه احمد بن موسی (ع) از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۳۳۷۹ پروژه عمرانی و ۱۷۴ هزار و ۱۴۰ برنامه غیرعمرانی و جمعاً ۱۷۷ هزار و ۵۱۹ پروژه و برنامه عمرانی، غیرعمرانی، امنیت غذایی، اشتغال و فرهنگی با اعتبار ۱۸۴ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان داشته است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکلات ناشی از فقر و محرومیت بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی کشور است، گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران درباره نیروی کار، استان سیستان سیستان و بلوچستان با ۱۲.۳ درصد بیشترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است و فارس با ۶.۲ درصد در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد.

حزنی با اشاره به اینکه حدود چهار میلیون نفر مصرف‌کننده مستقیم و غیرمستقیم مواد مخدر در کشور وجود دارد، اظهار کرد: حدود ۱۵ میلیون نفر درگیر مواد مخدر هستند و بالاترین نرخ شیوع اعتیاد در جامعه دانش‌آموزی به ترتیب در استان‌های خراسان جنوبی، فارس، سمنان، البرز و خوزستان است و بالاترین نرخ مواد مخدر به ترتیب در استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری، فارس، خراسان شمالی، مرکزی، سیستان و بلوچستان، گلستان و کرمانشاه است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه افزود: در نظام، مقام‌ها بالا و پایین می‌شوند، ولی مردم ثابت می‌مانند. بنابراین باید هوای مردم را داشته باشیم، این میزهای مدیریت، امتحان ما است که باید ما را متوجه مسئولیت‌های‌مان، فقر، محرومیت و عقب‌ماندگی‌ها کند و به‌دنبال ارزش معنوی کارها باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=106602

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.