• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۱۶ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 1065
  • 16 فروردین 1399 - 18:27
اخبار پلیس فارس – ۱۶ فروردین ۹۹

کشف زمین خواری ۱۲۰ میلیاردی در “کیان‌آباد” فرمانده انتظامی استان از کشف زمین خواری به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در روستای “کیان‌آباد” شهرستان شیراز خبرداد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره مسکن و راه و شهرسازی شهرستان شیراز مبنی بر یک […]

کشف زمین خواری ۱۲۰ میلیاردی در “کیان‌آباد”

فرمانده انتظامی استان از کشف زمین خواری به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در روستای “کیان‌آباد” شهرستان شیراز خبرداد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره مسکن و راه و شهرسازی شهرستان شیراز مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۷ هکتار واقع در روستای”کیان‌آباد”، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، موفق شدند در این خصوص یک نفر را دستگیر و ۷ هکتار از اراضی ملی را به بیت المال بازگردانند.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰گزارش کنند.

فوت بر اثر سقوط از کوه در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از مرگ فردی بر اثر سقوط از کوه به علت کوهنوردی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عبدالرسول جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه، بلافاصله یک تیم از نیروهای انتظامی این شهرستان به همراه دیگر نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند فردی برای کوهنوردی به کوه‌های اطراف این شهرستان رفته که به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه جسد تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: هنگام رفتن به مناطق کوهستانی و کویری نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از سفر به تنهایی پرهیز کنند.

کشف تریاک در منزل

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۸ کیلو تریاک و دستگیری یک نفر قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی پاسگاه “بنی کلاغی” این شهرستان مطلع شدند فردی مقداری مواد مخدر در منزل خود در شهرک “ریزآب” دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، میزان ۱۸ کیلو تریاک کشف و یک نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از جان مایه می‌گذارند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سودا گران مرگ، گزارش  آن را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۶۰۰ راس گوسفند قاچاق در اقلید

جانشین فرماندهی انتظامی استان از توقیف ۳ دستگاه خودرو حامل ۶۰۰ راس گوسفند قاچاق در یک عملیات ضربتی در شهرستان اقلید خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان اقلید حین کنترل محورهای مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک شده و دستور ایست را صادر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۶۰۰ راس دام بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل کشف کنند.

سرهنگ “ملک‌زاده” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را  15 میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان داشت: در این خصوص ۳ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

برخورد پژو  با تیر چراغ برق حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد سواری ۴۰۵ با تیر چراغ برق در کمربندی شهرستان شیراز، یک نفر فوت و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران گشت پلیس راه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک حادثه رانندگی در کمربندی شهرستان شیراز مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین در مسیر مذکور در حال حرکت بوده که ناگهان با تیر چراغ برق برخورد می کند.

سرهنگ “دهقانی” با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند، گفت: در این حادثه راننده فوت و ۳ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

۸۰ راس گوسفند قاچاق در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۸۰ راس گوسفند قاچاق به ارش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در ایست‌وبازرسی مقطعی در محور “اوز” به سمت “خنج”، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، تعداد ۸۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد  ریال برآورد کردند.

سرهنگ “امجدی” تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فوت رئیس دفتر امام جمعه داراب بر اثر بی احتیاطی راننده پژو

رئیس پلیس راهور استان گفت: بر اثر برخورد سواری پژو پارس با عابر پیاده در داراب، رئیس دفتر امام جمعه آن شهرستان کشته شد.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در بلوار “میرداماد” شهرستان داراب، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ “عباسی” خاطر نشان کرد: ماموران در بررسی‌‌های اولیه مطلع شدند یک سواری پژو پارس با یک نفر عابر پیاده به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در این حادثه عابر پیاده که رئیس دفتر امام جمعه شهرستان داراب بود به دلیل شدت جراحت وارده فوت کرده است، بیان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده را علت وقوع این تصادف اعلام کردند.

 پلمب ۲۳ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی و پلمب ۲۳ واحد صنفی متخلف طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” اظهار داشت : مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان ممسنی با همکاری شبکه بهداشت و درمان در راستای پیشگیری از تخلفات صنفی اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی افزود: در این طرح مأموران نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت و درمان از تعدادی واحد صنفی بازدید کردند که در نتیجه آن به ۶۲ واحد صنفی تذکر و ۲۳ واحد متخلف نیز به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی مربوط به بیماری کرونا پلمپ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه با صنوف و افرادی که قوانین و مقررات اماکن عمومی را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف خودرو مسروقه و دستگیری سارق

فرمانده انتظامی آباده از کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت یک دستگاه خودرو پژو پارس از شهرستان صفاشهر، با انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد خودرو مذکور در حال حاضر در شهرستان آباده بوده و سارق قصد فروش آن را دارد.

وی بیان کرد:در همین خصوص ماموران پلیس آگاهی با به کارگیری شگردهای خاص پلیسی و پس از ساعت‌ها تعقیب و مراقبت‌های ویژه، خودرو مسرقه را توقیف و سارق آن را دستگیر کردند.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه پلیس، به سرقت خودرو از شهرستان صفاشهر اعتراف کرد، به شهروندان توصیه کرد: خودرو خود را به لوازم ایمنی نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان، محافظ کامپیوتر و سایر وسایلی که از باز کردن درِب خودرو و روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند و یا امکان سرقت را به حداقل می‌رساند مجهز و در صورت مشاهده موارد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن۱۱۰با پلیس در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1065

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.