• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
1
شهردار منطقه ۱۱ شیراز؛

شهرداری منطقه ۱۱ عزمی راسخ در محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار شیراز دارد

  • کد خبر : 106383
  • 06 شهریور 1403 - 18:07
شهرداری منطقه ۱۱ عزمی راسخ در محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار شیراز دارد
شهردار منطقه 11 شیراز از عزم راسخ برای محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، دکتر بهزاد پرنیان با تاکید بر این موضوع که سیاست مدیریت شهری رسیدگی به محلات کم برخوردار است، گفت: نیازهای محلات بر اساس بررسی کارشناسان و مطالبات مردمی احصا شده و بر اساس اولویت بندی مناطق محروم، پروژه های عمرانی متنوعی برای هر محله تعریف می شود.

وی با بیان اینکه سه محله پودنک، قناعت‌پیشه و شاهیجان به عنوان محلات طرح محرومیت زدایی در این منطقه انتخاب شده است، افزود: در این راستا ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در محله پودنک، ۱۳ میلیارد تومان برای محله قناعت‌پیشه و ۵ میلیارد تومان برای محله شاهیجان در نظر گرفته شده است.

او از محله قناعت پیشه به عنوان یکی از محلات محروم شیراز یاد کرد و افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی شامل لوله‌گذاری، آسفالت، بهبود روشنایی، پلاستر و مرمت دیوارها، پیاده‌رو سازی، ارتقا فضای سبز، و جدول‌ و کانیو گذاری در این محله در حال اجراست.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز با اشاره به این موضوع که شیب زیاد محله قناعت پیشه اجرای عملیات عمرانی را با دشواری هایی روبرو می سازد، اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلاتی که وجود دارد، رسیدگی به مشکلات این منطقه در اولویت شهرداری منطقه ۱۱ قرار گرفته است.

دکتر پرنیان اجرای عملیات لوله گذاری در محله قناعت پیشه را کارساز و موفقیت آمیز ارزیابی کرد و افزود: در هنگام بارندگی شدید شاهد جاری شدن روان آب ها و سیلاب از سمت محله قناعت پیشه به بلوار سرداران بودیم که سرازیر شدن سنگ و سنگریزه ها به معابر و منازل شهروندان را به همراه داشت و با اجرای عملیات لوله گذاری این چالش تا حدود زیادی مهار شد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: صعب العبور بودن برخی از قسمت های محله قناعت پیشه مشکلات عدیده ای را برای شهروندان و نیروهای خدمات رسان ایجاد کرده است. به همین دلیل عملیات پیاده راه سازی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز اهالی قناعت پیشه را مردمانی اصیل و فرهنگمدار و قدرشناس معرفی کرد و افزود: با اجرای شهرسازی تاکتیکال در تلاش هستیم میزان مشارکت های مردمی را ارتقا داده و محله قناعت پیشه به مکان بهتری برای زندگی شهروندان بدل شود.

او با تشریح برخی از اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته بیان داشت: بهبود روشنایی محله نقش ارزنده ای در ارتقا امنیت، ایمنی و رفاه شهروندان دارد و به همین دلیل شهرداری منطقه یازده اقدام به توزیع وسایل روشنایی به صورت رایگان در محله قناعت پیشه کرده تا روشنایی محله با همکاری مردم افزایش یابد.

به گفته این مقام مسئول، در زمینه گسترش فضای سبز و شادابی محله قناعت پیشه نیز طرح های های مشابهی در راستای شهرسازی تاکتیکال اجرا خواهد شد و با مشارکت شهروندان گام های تاثیرگذاری در جهت محرومیت زدایی بر می داریم.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز افزود: یکی از مزیت های شهرسازی تاکتیکال ماندگاری پروژه هایی است که با همکاری شهرداری و شهروندان اجرایی می شود. با اجرای این طرح شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز، آسفالت، وسایل روشنایی و دیگر امکانات شهری اهتمام بیشتری دارند.

دکتر پرنیان در بخش دیگری از سخنانش خواستار عمل به تعهدات از سوی دستگاه های خدمات رسان شد و اظهار داشت: اجرای عملیات کانیواگذاری نقش مثبتی در ساماندهی آب های سطحی داشته و اما هنوز عملیات جمع آوری و هدایت فاضلاب به صورت کامل اجرا نشده است. با اجرای کامل شبکه فاضلاب می توانیم عملیات اسفالت و پیاده رو سازی را به صورت منسجم تری دنبال کنیم.

وی با اظهار تاسف نسبت به بروز سالک در منطقه قناعت پیشه گفت: برای ارتقا وضعیت بهداشت محله، جمع آوری پسماندهای خانگی و ساختمانی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و با تکمیل شبکه فاضلاب امیدواریم شاهد ریشه کنی بیماری هایی نظیر سالک از این محله باشیم.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز با تاکید بر این موضوع که اجرای طرح های محرومیت زدایی به ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و ایجاد ارزش افزوده در منطقه می انجامد، اظهار داشت: در بازدیدهای میدانی و برپایی میزهای خدمت به میان اقشار مختلف جامعه در محلات می رویم و با احصا نیازهای هر محله، پروژه های عمرانی تعریف می شوند.

دکتر پرنیان در بخش پایانی سخنانش از حمایت شهردار کلانشهر شیراز و شورای اسلامی شهر قدردانی کرد و افزود: با پشتیبانی مدیریت شهری پروژه های محرومیت زدایی و رسیدگی به محلات کم برخوردار تسریع می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=106383

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.