• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
با هجوم ملخ صحرایی به جنوب فارس؛

پایش ۸ هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین

  • کد خبر : 1062
  • 16 فروردین 1399 - 18:21
پایش ۸ هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به هجوم ملخ صحرایی در دوازدهم اسفندماه به این شهرستان، گفت: اکیپ های ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان بیش از هشت هزار و 500 هکتار از اراضی ملی و قابل کشت را رصد کرده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، مهدی همتی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی های انجام شده ۲۱۲ هکتار از اراضی پایش شده نیاز به مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی بالغ را داشته که به خوبی اقدامات لازم انجام شده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سمپاشی ها با مشارکت فعالانه باغداران و کشاورزان مناطق آلوده انجام شده است، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ لیتر سم “دلتامترین” مورد نیاز تهیه و برای مبارزه به صورت رایگان در اختیار اکیپ های سمپاشی قرار گرفت که با نظارت کارشناسان استفاده شد.
به گفته وی، چهار منطقه حاجی آباد، دشتک سیاه، رودخانه باز و زاخرویه قیروکارزین در پنج مرحله از ملخ های مهاجم پاکسازی شده اند که با بررسی های انجام شده مبارزه موفقیت آمیز بوده است.
همتی با اشاره به اینکه خوشبختانه بعد از آخرین مرحله مبارزه با ملخ صحرایی در اواخر اسفند ماه ریزش جدیدی در قیروکارزین گزارش نشده است، افزود: مناطق مستعد احتمالی برای ظهور پوره های ملخ از جمله حاشیه رودخانه و اراضی با خاک های بافت سبک به طور مستمر ارزیابی می شوند.
او با بیان اینکه در این هجوم خسارتی به اراضی زراعی و باغی شهرستان وارد نشد، گفت: با برنامه ریزی های منسجم ابلاغی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیریت حفظ نباتات مبارزه علیه آفت به خوبی انجام شده است.
وی ابراز کرد: به دستور فرماندار شهرستان تمامی توان نیروی انسانی، ادوات سمپاشی و امکانات خودرویی سبک و سنگین دستگاه های دولتی برای مبارزه با هجوم گسترده احتمالی ملخ صحرایی در آماده باش کامل قرار گرفتند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اذعان کرد: اکیپ های ردیابی ملخ صحرایی به صورت ویژه نقاط حساس شهرستان را در رصد خود دارند و در صورت مشاهده هر گونه نُرم غیر عادی از ملخ سریعا اطلاع رسانی و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
به گفته وی، هیچ محصول زراعی یا باغی از خطر هجوم و خسارت ملخ صحرایی مصون نیست از این رو کشاورزان و باغداران نسبت به بازدید مزارع و باغات خود حداقل در دو نوبت صبح و عصر اقدام کنند.
عموم مردم در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی با شماره ۱۵۰۴ تماس گرفته یا به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1062

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.