• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

0
معاون امور مجلس و استان‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه؛

به‌کارگیری نیات واقفان در اربعین حسینی

  • کد خبر : 105841
  • 01 شهریور 1403 - 15:23
به‌کارگیری نیات واقفان در اربعین حسینی
معاون امور مجلس و استان‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه موقوفات زیادی با نیت عزاداری امام حسین(ع) در کشور وجود دارد، گفت: یکی از کارکردهای وقف را در اربعین حسینی مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصرالدین نوری‌زاده در حاشیه بازدید از موکب اوقاف فارس در نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس گفت: وقف، چشمه همیشه جاری، ساری و ماندگاری است که توسط واقفان خیراندیش در طول تاریخ، با اهداف خیراندیشانه‌ای که داشتند، گذاشته شد. واقفان جهان را عاری از فقر و تبعیض و جهل و نادانی می‌خواستند.

وی با بیان اینکه وقف سرمایه‌ ماندگار و جاودانه‌ای است که در اختیار مردم قرار دارد، اظهار کرد: یکی از ثمرات وقف را در اربعین حسینی شاهد هستیم و تلاش کردیم در راستای اجرای امینانه واقفین، این سرمایه‌های جاودانه و ماندگار را طبق نیتی که واقفین داشتند در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و در اربعین حسینی مصروف کنیم.

نوری‌زاده افزود: بیش از ۸۲۰ تا ۸۳۰ نیت در وقف‌نامه‌ها داریم که عمده این‌ها به برنامه‌های فرهنگی، ارزشی و عزاداری برمی‌گردد که البته در طول سال در جریان هستند.

وی با بیان اینکه هر ساله در اربعین حسینی زائرین زیادی از کشور ما در سرزمین عراق حضور پیدا می‌کنند و این فریضه مهم را به جا می‌آورند، اظهار کرد: اوقاف نیز در اربعین برای خدمت به زائرین امام حسین(ع) که از کشورهای مختلف در این حماسه بزرگ شرکت کرده و کمک می‌کنند. بیش از ۳۷۰ موکب که توسط امامزاده‌ها و ادارات کل استانی و نیات واقفین که توسط مردم اداره می‌شود در این حماسه حضور شرکت دارند و به صورت متنوع خدمات خود را ارائه می‌دهند.

معاون امور مجلس و استان‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در حوزه آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی خدمات مختلفی به زوار ارائه می‌شود. در غرفه استان فارس که در نجف دائر شده است هر روزه بیش از یک هزار بیمار تحت درمان قرار می‌گیرند و البته این حرکت بسیار خوب و بزرگی است که اوقاف انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در زمینه خوراک و آبرسانی به زائرین، هر کمکی که بتوانیم توسط عوامل اوقاف و عوامل امامزادگان انجام می‌شود.

نوری‌زاده با بیان وظایف اوقاف، گفت: ما ۳ وظیفه عمده در اوقاف داریم، اول حفظ عین موقوفات، دوم اجرای امینانه نیات واقفین و سوم افزایش منافع که در واقع عمده کارها به دو مرحله اول برمی‌گردد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=105841

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.