• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

اخبار پلیس فارس – ۱۴ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 1055
  • 15 فروردین 1399 - 16:19
اخبار پلیس فارس – ۱۴ فروردین ۹۹

هدف اصلی نیروی انتظامی خدمت رسانی به مردم است فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه هدف اصلی نیروی انتظامی خدمت رسانی به مردم می باشد، گفت: پلیس فتا اقدامات خوبی در تأمین و برقراری امنیت فضای مجازی انجام داده است به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس به […]

هدف اصلی نیروی انتظامی خدمت رسانی به مردم است

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه هدف اصلی نیروی انتظامی خدمت رسانی به مردم می باشد، گفت: پلیس فتا اقدامات خوبی در تأمین و برقراری امنیت فضای مجازی انجام داده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس به همراه مهندس “حیدر اسکندرپور” شهردار شیراز از پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بازدید به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان فارس در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: پلیس فتا یک مجموعه به روز است که در تمامی زمینه‌ها خود را به خوبی نشان داده است.

سردار حبیبی با بیان اینکه امروزه شاهد افزایش قربانیان فریب‌های اینترنتی درسطح جامعه هستیم و افراد بیشتری سرمایه‌های خود را از این طریق از دست می‌دهند، افزود: اطلاع رسانی مناسب و افزایش دانش وآگاهی عمومی مردم از طریق برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی می‌تواند نقش به سزایی در پیشگیری از آسیب و تهدیدات فضای مجازی ایفا کند.

وی به نقشه راه مجموعه پلیس فتا در حوزه های مختلف ماموریتی اشاره و بر صیانت از کارکنان،ارتقاء تعاملات درون و برون سازمانی، رعایت حقوق شهروندی، مقابله جدی با مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی و ارتقاء امنیت اجتماعی تأکید کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پلیس فتا باید از تمام ظرفیت‌های خود در راستای خدمت به مردم استفاده کند ، زیرا ما پاسخگو هستیم و باید منافع مردم را به منافع خود ترجیح دهیم.

سردار حبیبی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مأموران پلیس فتا، تصریح کرد: پلیس فتا همواره باید به روز و با تکنولوژی روز دنیا پیش برود تا بتواند پلیس هوشمندی باشد.

توقیف و اعمال قانون ۹۲۰ دستگاه خودرو در فارس / پلمب ۹۱۶ واحد صنفی متخلف

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان، گفت: در نتیجه اجرای این طرح، ۹۲۰ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۲۱۸ خودرو توقیف شده اند.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در طرح فاصله گذاری اجتماعی، پلیس راه نسبت به توقیف ۱۶۶ دستگاه خودرو و اعمال قانون برای ۵۹۵ خودرو دیگر و پلیس راهور نیز در این راستا ۳۲۵ خودرو را اعمال قانون و ۵۲ خودرو را به پارکینگ انتقال داده است.

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر ۱۴ هزار خودرو غیر بومی نیز در نتیجه اجرای این طرح توسط مأموران پلیس راه و راهور به شهر محل اقامت خود برگردانده و عودت داده شده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا انجام گرفته است، افزود: مردم همواره به پلیس اعتماد داشته و با ماموران انتظامی همکاری بسیار خوبی داشته اند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در روز طبیعت نیز کمترین تردد ممکن در جاده ها و درون شهرها وجود داشته است، از همکاری و همراهی مردم با فرهنگ استان فارس با نیروی انتظامی در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی استان فارس از ابتدای سال جاری تا کنون، از ۸ هزار و ۹۰۳ واحد صنفی در سراسر استان بازدید به عمل آورده اند که در این راستا به ۷ هزار و ۹۸۷ واحد تذکر و ۹۱۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش ۵۸ درصدی ترددهای جاده ای در سطح استان از زمان آغاز طرح ویژه نوروزی ( ۲۵ اسفند تا کنون) اشاره کرد و گفت: در این مدت، حوادث رانندگی ۵۶ درصد، متوفیان ۴۵ درصد و مجروحان ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

توقیف کامیون حامل ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق در ممسنی

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق دام، ماموران یگان امداد شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “قائمیه به نورآباد” به یک کامیون مشکوک و به منظور بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته، مشخص شد این خودرو حامل ۱۰۰ راس گوسفند فاقد مجوز حمل است که بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش آن ها ۳ میلیارد ریال برآورد شد.

جانشین فرماندهی انتظامی اسان فارس گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

هشدارهای پلیس برای پیگشیری از سرقت اتومبیل

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون برای پیشگیری از سرقت اتومبیل هشدار هایی به شهروندان ارائه داد.

سرهنگ “محمد عبادی نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: رعایت نکاتی ساده می تواند در کاهش سرقت اتومبیل بسیار موثر واقع شود.

وی هشدارهایی به شرح زیر به شهروندان ارائه داد.

۱- اوراق شناسایی شخصی را در خودرو رها نکنید.

۲-  اگر بسته ای در اتومبیل دارید آن را در معرض دید قرار ندهید.

۳-هرگز کلید های خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنید، حتی زمانی که یک کار بسیار فوری دارید.

۴- همیشه درب ها را قفل کنید و شیشه ها را کاملا بالا بکشید.

۵- درب اتومبیل خود را به دزدگیر مجهز کنید.

۶- اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوییچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز نمایید.

در کازرون ؛ پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی و پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد عبادی نژاد” اظهار داشت : مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون در راستای پیشگیری از تخلفات صنفی اقدامات خود را انجام می دهد.

  وی با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان افزود: در این طرح، مأموران نظارت بر اماکن عمومی از تعدادی واحد صنفی بازدید کردند که در نتیجه آن به ۱۰۰ واحد صنفی تذکر و ۱۰ واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی مربوط به بیماری کرونا پلمپ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه با صنوف و افرادی که قوانین و مقررات اماکن عمومی را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۹۰ راس گوسفند قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان یک کامیون متوقف و در بازرسی از آن، ۹۰ رأس گوسفند قاچاق کشف شد.

سرهنگ “کرامت‌اله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان، هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۹۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ برومندی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام های قاچاق، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می شود و شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

کشف خودرو سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی پراید توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به سرقت یک دستگاه خودروپراید در شهرستان مرودشت و ثبت سرقت خودرو در سامانه آگاهی، مراتب در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ بعثت هنگام گشت زنی یک دستگاه خودرو پراید که درکنار جاده رها شده بود را مشاهده کردند.

سرهنگ زراعتیان گفت: پس از استعلام پلاک این خودرو مشخص شد که این وسیله نقلیه دارای سابقه سرقت است و بلافاصله جهت تعیین تکلیف به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در پایان از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد : با مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، سارقان را سرقت وسیله نقلیه ناکام بگذارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.