• امروز : پنج شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 12 September - 2024
6

دومین یادواره شهدای مخابرات منطقه فارس برگزار شد

  • کد خبر : 105482
  • 29 مرداد 1403 - 22:43
دومین یادواره شهدای مخابرات منطقه فارس برگزار شد
دومین یادواره شهدای مخابرات منطقه فارس به پاسداشت ۱۶ شهید مخابرات استان برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه فارس، دومین یادواره شهدای مخابرات منطقه فارس به پاسداشت ۱۶ شهید مخابرات استان با حضور ایزدی مدیر مخابرات منطقه فارس، سلیمان‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، خطیب ارزشمند حجت‌الاسلام حدائق، سرهنگ جاهد جانشین فرمانده سپاه فجر اقشار، سرهنگ قاسمی فرمانده بسیج ادارات کل استان، حاج کاظم محمدی مداح اهل بیت و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و کارکنان مخابرات در تالار همایش شرکت برگزار شد.

مدیر مخابرات منطقه فارس ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا گفت: رمز پیروزی و راه رسیدن به اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که افتخارات، ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و عزت شهدا را نصب العین خودمان قرار دهیم و نگذاریم فراموش شود.

وی در حاشیه برگزاری این مراسم به اهمیت مخابرات در جنگ اشاره کرد و گفت: در سال‌های دفاع مقدس هیچ عملیاتی بدون ارتباط شکل نمی‌گرفت، بنابراین می‌توان گفت که در هر برگ از افتخارات دفاع مقدس، مخابرات جایگاه اساسی داشته است.

مهندس ایزدی با اشاره به رشادت‌های ۱۶ شهید مخابرات فارس، افزود: بی‌تردید مخابرات در دفاع مقدس نقش بسیار مؤثری در هدایت و فرماندهی جنگ داشته است.

مدیر مخابرات منطقه فارس ادامه داد: به گفته فرماندهان جنگ، برقراری ارتباط بین مقر یگان‌ها، پادگان، اردوگاه و خطوط مقدم منطقه عملیاتی و گزارش لحظه‌به‌لحظه از جنگ در زیر بمباران گلوله، در برف و یخبندان زمستان در کوهستان، در شرایط قطع جاده‌های ارتباطی در روستاهای مرزی و در دل دشمن ضدانقلاب، وظیفه رزمندگان مخابرات در جنگ بود و بخش جدی و مؤثری از مجاهدت‌های رزمندگان مخابرات در دفاع مقدس، جنگ الکترونیک (جنگال) بود. ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود مکالمات دشمن، پخش پارازیت، کشف و رهگیری سامانه‌های دشمن و فریب الکترونیکی در این بخش صورت می‌گرفت.

مهندس ایزدی با یادآوری این که برای هماهنگی، یکپارچگی و یگانگی در نبردها و عملیات‌های مهم در سطح وسیع به مخابرات نیاز است؛ خاطرنشان کرد: این هماهنگی‌ها بدون ارتباط مخابراتی امکان‌پذیر نبود و باید بگوییم مخابرات مقوله‌ای مهم اما گمنام در جنگ است.

حجت‌الاسلام حدائق به اهمیت تکریم، تجلیل و یادآوری خدمات شهدا اشاره نمود و افزود: همه ما وامدار خدمات شهدا هستیم چرا که اگر مجاهدت دیروز شهدا نبود، امنیت و آرامش امروز را نداشتیم.

وی با بیان این که در نظام آفرینش کاری برتر از شهادت نداریم ابراز امیدواری نمود تا بتوانیم نسبت به شهدا و خانواده‌هایشان ادای دین نماییم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=105482

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.