• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8
در راستای توسعه گردشگری مذهبی انجام شد؛

تشکیل مثلث «گردشگری زیارت» میان شهرهای شیراز، قم و مشهد

  • کد خبر : 10522
  • 30 آبان 1399 - 10:44
تشکیل مثلث «گردشگری زیارت» میان شهرهای شیراز، قم و مشهد
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از امضای تفاهم همکاری مشترک میان شیراز، قم و مشهد به عنوان سه رأس مثلث گردشگری مذهبی در کشور خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، علی نیری با بیان این مطلب که شیوع کرونا، صنعت گردشگری را با بیشترین آسیب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه کرده است،گفت: دوران شیوع کرونا فرصتی فراهم کرد تا با آسیب‌شناسی، انتخاب راه‌حل و ارائه برنامه‌های کاربردی، صنعت گردشگری را برای ارائه خدمات در دوران پساکرونا آماده کنیم.
نیری افزود: به دلیل شرایط حاکم بر کشور و لزوم توسعه روابط و همکاری‌ها، در قالب تفاهم و توافق‌نامه‌های کاری که منجر به هم‌افزایی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری و افزایش فرصت‌های گردشگری می‌شود، در دستور کاری کلان شهرهای گردشگرپذیر قرار گرفته است.
مدیر گردشگری شهرداری شیراز با اشاره به عقد تفاهم همکاری میان شهرهای شیراز، قم و مشهد که به مناسبت روز قم به میزبانی این شهر برگزار می‌شود، افزود: تشکیل مثلث «گردشگری زیارت» میان این سه شهر به دنبال تشکیل مثلث طلایی گردشگری که چندی پیش با تفاهم سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد رخ داد، می‌تواند فرصتی در زمینه تقویت صنعت گردشگری در شیراز و کلان‌شهرهای همراه باشد.
نیری بابیان اینکه حوزه گردشگری مذهبی در شیراز یک فرصت طلایی مغفول مانده است، گفت: اگرچه عمده مباحث گردشگری مذهبی خارج از محدوده وظایف و اختیارات شهرداری است، اما به لحاظ فضاسازی شهری، تولید محصولات فرهنگی، هنری، مذهبی، تهیه نقشه گردشگری مذهبی و… از اقدامات مجموعه شهرداری به شمار می‌رود که با همکاری برخی انجمن‌ها و نهادها دنبال می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10522

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.