• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0
در آیین تجلیل از همیاران مهربان، نیروهای داوطلب مردمی مطرح شد؛

ظرفیت مردمی بزرگ‌ترین سرمایه ارتقای شهر است/ تحولات بزرگی در کلان‌شهر شیراز در حال رقم خوردن است

  • کد خبر : 104863
  • 25 مرداد 1403 - 19:51
ظرفیت مردمی بزرگ‌ترین سرمایه ارتقای شهر است/ تحولات بزرگی در کلان‌شهر شیراز در حال رقم خوردن است
رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین تجلیل از «همیاران مهربان، نیروهای داوطلب مردمی» بر ظرفیت مردمی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ارتقای شهر تأکید کردند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آیین تجلیل از «همیاران مهربان، نیروهای داوطلب مردمی» هم‌زمان با روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی به همت مدیریت شهری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین اظهار کرد: آنچه از اندیشه‌های دینی است، کار برای مردم است.

سید ابراهیم حسینی ظرفیت مردمی را بزرگترین سرمایه مدیریت شهری و ارتقای شهر دانست و افزود: اگر بنا است بخش‌های مختلف رشد کند و فراگیر شود، مردم باید این کار را انجام دهند و طبق قانون وظیفه‌داریم بستر را برای مردم فراهم کنیم.

وی به علاقه‌مندی جهت گسترش بستر فعالیت‌ها اشاره و با توجه به نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) بیان کرد: سند ارتقاء جایگاه شهر مقدس شیراز به تراز سومین شهر مقدس اهل‌بیت تهیه‌شده است و اکنون برنامه عملیاتی در حال تدوین است که بیش از ۵۰ درصد انجام آن استفاده از ظرفیت مردمی است، زیرا معتقدیم مردم می‌توانند شهر را ارتقاء دهند و به سمت تمدن سازی اسلامی پیش برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به وجود، اندیشه، برنامه، پیشنهاد و انتقاد برای پیشبرد اهداف شهر شیراز نیازمندیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز گفت: همیاران مهربان، نیروهای داوطلب مردمی هستند که برای راحتی، فرهنگ و نشاندن لبخند بر روی لبان مردم تلاش می‌کنند‌

محمدحسن اسدی عنوان کرد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز ارتباط بسیار نزدیکی با فعالیت‌های ذاتی شهرداری دارد.

وی به دو واژه شهرسازی و فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: کاشتن یک نهال، استقرار یک صندلی، نورپردازی و … باعث ساختن شهری زیبا می‌شود و شهرسازی فقط ساختن خانه و نما نیست.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه گمشده دنیا، فرهنگ و اخلاق است، عنوان کرد: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در یک دهه گذشته فعالیت‌هایی در خصوص رفع کمبودها و نواقص اجرا کرده‌ است.

اسدی اضافه کرد: در شورای ششم بر محرومیت‌زدایی تأکید شده و در این راستا ۳ درصد بودجه عمرانی شهرداری شیراز به این مقوله اختصاص‌یافته است که این همیاری بین شورای اسلامی شهر و شهرداری و مجمع خیرین در این زمینه وجود دارد و در این راستا هم‌افزایی بیشتری را اجرا کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به رونمایی از بسته افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در شهریورماه اشاره کرد و گفت: اتفاقات و تحولات بزرگ در شهر شیراز در حال رقم خوردن است و امروز نیروهای خدوم شهرداری در حال فعالیت شبانه‌روزی هستند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین به فعالیت خطوط چهارگانه مترو و اقدامات شاخص در ارتفاعات نیز اشاره و با ابراز خرسندی از فعالیت‌های بی‌وقفه و مستمر طی شبانه‌روز اظهار کرد: اجازه نداده‌ایم پروژه‌های شهرداری حتی یک‌روز تعطیل شود و این موضوع با حمایت مسؤولین، شورای اسلامی شهر و همت کارکنان شهرداری بوده است.

نایب‌رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهردار این کلان‌شهر گفت: شیراز به داشتن شهردار پرتلاش خود افتخار می‌کند و از حمایت‌های همیشگی شورای اسلامی شهر شیراز در تمام فعالیت‌های مجمع کمال تشکر را دارم.

عبدالمحمد طاهری با اشاره به اینکه هنر مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، مردم محوری بوده است، گفت: برای مردم باید فکر، اندیشه و تصمیم گرفته شود و بدون مردم هیچ ثمری نخواهیم داشت.

بنابراین گزارش، ۲۰ نفر از همیاران مهربان ترافیک، همیاران مهربان سرای یار مهربان و همیاران مهربان و اعضای هیئت‌امنای سراهای فرهنگ مهربانی تجلیل شدند.

همچنین اعضای هیئت‌مدیره، خیرین و مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در این آیین از محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز تجلیل کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=104863

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.