• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
20
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد

افتتاح ایستگاه دانایی بوستان شهروند توسط شهرداری منطقه هفت شیراز

  • کد خبر : 10480
  • 28 آبان 1399 - 6:45
افتتاح ایستگاه دانایی بوستان شهروند توسط شهرداری منطقه هفت شیراز

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از ایستگاه دانایی بوستان شهروند با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، معاونین، مدیران، یاوران شورا، جمعی از دانش آموزان و شهردار منطقه هفت افتتاح شد.

دستغیب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه برگزاری این مراسم با بیان این مطلب که  شهرداری منطقه هفت در زمینه آموزش  فرهنگی و شهروندی در بین دیگر مناطق پیش رو بوده است، گفت: شهر انسان محور باید بر پایه فعالیت های فرهنگی و مشارکت شهروندان اداره شود و یکی از اصول مشارکت، دانایی است و همراهی مردم در مطالعه کتاب و کتابخوانی که سطح دانایی های شهروندان را افزایش می دهد از اصول شهر انسان محور است.
دستغیب افزود: این اقدام هم در شورای اسلامی شهر شیراز و هم در کمیسیون فرهنگی مورد تایید است و انشالله در مناطق دیگر شهرداری به همین میزان به کارهای فرهنگی و مردم محور ،غیر از کارهای فیزیکی و شهرسازی توجه بیشتری شود.
شهردار منطقه هفت نیز امروز در حاشیه رونمایی از ایستگاه دانایی گفت: امروز در کنار تمام اقداماتی که شهرداری منطقه هفت برای شهروندان انجام می دهد در بوستان شهروند با مشارکت شهروندان ایستگاه دانایی به منظور اینکه فرهنگ کتابخوانی نیز در کنار دیگر تفریحات مردم ارتقاء یابد راه اندازی شده است.
معصومی با بیان این مطلب که قطعا این اقدام در دانایی، آرامش و ارتقاء توانمندی شهروندان به عنوان علم و دانش تاثیر گذار خواهد بود، ادامه داد: این اقدام در جهت توسعه کتابخوانی انجام شده است و امیدواریم با اجرای این طرح ها، مطالعه هم به عنوان قسمتی از تفریح و فضای فراغتی شهروندان قرار گیرد.
معصومی ضمن بیان این مطلب که در  این کتابخانه بیش از ۲۵۰ جلد کتاب با مضمون های اجتماعی، فرهنگی، روانشناسی ، رمان، کتابهای مخصوص کودکان و … وجود دارد، ابراز داشت: کتاب ها بدون هیچ محدودیتی جهت مطالعه‌ در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
معصومی با بیان این مطلب که امیدواریم هر چه زودتر بیماری منحوس کووید ۱۹ ریشه کن شود، ادامه داد: برای استفاده از این مکان از نظر بهداشتی تلاش کردیم که شهروندان به صورت انفرادی از این مکان استفاده کنند و پس از بازگرداندن کتابها اقدامات لازم جهت ضد عفونی کتابها انجام خواهد شد.
گفتنی است رونمایی از ایستگاه دانایی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بوستان شهروند اجرایی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10480

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.