• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4

۲ طرح ملی ورزش و مردم و گام های عاشقانه در شیراز رونمایی می شود

  • کد خبر : 104787
  • 25 مرداد 1403 - 9:11
۲ طرح ملی ورزش و مردم و گام های عاشقانه در شیراز رونمایی می شود
مدیر کل ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: 2 طرح ورزش و مردم و گام های عاشقانه در سراسر کشور به عنوان 2 طرح ملی به اجرا می رسد و از این 2 طرح در باغ ملی شیراز رونمایی می شود.

عبدالرحیم خداجو، امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، گفت: انتقادات سازنده رسانه ها می تواند اثرات مثبت را فراهم کند و رسانه ها همواره همراه ورزش بوده و هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: ۲ طرح ورزش و مردم و گام های عاشقانه در سراسر کشور به عنوان ۲ طرح ملی به اجرا می رسد و از این ۲ طرح در باغ ملی شیراز رونمایی می شود.

وی گفت: ورزش همگانی هیچ محدودیتی ندارد و هیچ قالب و قابی برای آن تعریف نشده است و از بچه ۳ چهار ساله تا پیران ۸۰ و یا ۹۰ ساله در ورزش همگانی و پیاده روی خانوادگی شرکت کند.

خداجو گفت: باید جامعه را ببریم که ورزش را در سبد زندگی خود قرار دهند.

دکتر علیرضا کلانتری، گفت: معتقدیم ورزش همگانی نیاز به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دارد که حضور و همکاری رسانه ها را می طلبد.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: کارکردهای ورزش در دنیا متفاوت است ورزشی که در حوزه سیاست، فرهنگی و اجتماعی باشد اثر گذار است و هرچه میزان توسعه یافتگی کشورها بیشتر باشد، نقش ورزش در آن دیده می شود که در المپیک این موضوع کاملا مشخص است.

وی گفت: در حوزه پیشگیری از بیماری ها و ورزش در سایر کشورهای هزینه می شود ولی برای درمان هزینه ها بیشتر است ولی در کشور ما این موضوع متفاوت است و باید بتوانیم ارتقا سلامت و تن درستی جامعه را بدهیم و ورزش را در کشور تسری دهیم.

دکتر کلانتری افزود: ورزش همگانی، زیر ساخت ورزش قهرمانی است و این موضوع در همه دنیا مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی آمایش سرزمین در وزارت ورزش احصا شده است، اظهار کرد: برای تدوین برنامه به موضوعات علمی رفتیم و موضوع حمایت های مادی و معنوی از ورزش نبوده است و باید هزینه های درمان را کاهش دهیم و عدد آن را به سوی ورزش همگانی بیاوریم.

کلانتری گفت: ما خودمان اعتراف می کنیم خودمان باعث شدیم ورزش گران شود و ماده ۸۸ به خوبی اجرا نشده بود و در فارس لازم است ۹۵ مکان ورزشی آزادسازی اتفاق بیفتد و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: یک هزار و ۵۰۰ سالن ورزشی و ۶ هزار سانس آزاد شده و ۶ هزار مربی آموزش دیده داریم و در نهایت ۲ هزار میلیارد صرفه جویی در حوزه درمان شکل می گیرد و هزار میلیارد چرخه مالی ورزشی داریم و سه هزار نفر شغل مستقیم در پی دارد.

کلانتری افزود: امروز با نسل چاق کم تحرک مواجه هستیم و مشکل فقر حرکتی در کشور داریم و ظرفیت های تکنولوژی را در ورزش همگانی نادیده گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در تبیین طرح کمک رسانی کنند و نظارت بر اجرای طرح داشته باشند، یادآور شد: باید اجرای طرح های ورزش و مردم به عنوان مطالبه عمومی توسط رسانه ها در دستور قرار گیرد.

علی خلیلی، با اشاره به اینکه امروز جلسه ای با شهرداران، روسای هیات های ورزشی و روسای ورزش همگانی برگزار کردیم، گفت: در توسعه ورزش همگانی می توانیم تاثیرگذاری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی کشور افزود: برای ورزش نباید وقت کم داشته باشیم و وقتی احساس نیاز به فعالیت بدنی نیاز شود، مردم به دنبال ورزش می روند و باید سواد از بدن انسان را به مردم برسانیم تا از فواید فعالیت بدنی مطلع شوند.

وی با اشاره به طرح گام های عاشقانه هم گفت: برای اینکه مردم بتوانند به خوبی و با آمادگی جسمانی خوب در اربعین شرکت کنند و تغذیه، نحوه کفش پوشیدن و گام برداشتن به آنان آموزش داده می شود و در ۲ شهریور جاماندگان اربعین طرح را به صورت سراسری در کشور اجرا خواهیم کرد.

خلیلی با اشاره به اینکه مناسب سازی در بوستان ها باید شکل گیرد، گفت: این مناسب سازی باعث حضور گروه های ویژه در بوستان و ورزش های همگانی می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=104787

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.