• امروز : پنج شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 12 September - 2024
5
یادداشت؛

مطالبه‌گری شعاری که باید در مقام عمل ظاهر شود

  • کد خبر : 104631
  • 23 مرداد 1403 - 16:53
مطالبه‌گری شعاری که باید در مقام عمل ظاهر شود
هدف از مطالبه‌گری رسیدن به جامعه آرمان‌گرا و قانون‌مند است که مهم‌ترین ویژگی در جامعه و حکومت منطبق بر اسلام است که طبق قانون موجود مطالبه‌گری از مسوولان و افراد با جایگاه‌های مختلف منعی ندارد بلکه واجب شرعی و حکم الله است (امر به معروف و نهی از منکر) که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها به آن تاکید کردند.
روز گذشته علی‌رضا سامری، فرماندار شهرستان سپیدان در مراسم تجلیل از روز خبرنگار واژه‌ پرمعنا و مهم «مطالبه‌گری» را بر زبان آورد و از خبرنگاران خواست تا به تاسی از مطالبه‌گری زمینه رشد بهتر شهرستان را فراهم کنند.
واژه‌ای که در صورت تحقق می‌تواند بارقه‌هایی از امید را در دل مردم روشن کند اما آیا این کلمه پرطمطراق تنها در حد شعار باقی می‌ماند یا فرماندار شهرستان سپیدان عزم خود را جزم کرده تا به آن جامه‌ عمل بپوشاند.
اگر فرماندار سپیدان همان‌گونه که خود ادعا می‌کند برای مقوله‌ مطالبه‌گری اهمیت ویژه‌ای قائل است شاید بهترین نقطه برای شروع این مطالبه‌گری خودشان باشند. به عبارتی دیگر عملکرد فرماندار در حل مشکلات شهرستان سپیدان می‌تواند اولین آزمون واقعی برای بررسی فاصله‌ میان شعار تا عمل باشد.
بر همین اساس به برخی از مطالبات به‌حق در شهرستان سپیدان اشاره می‌شود بلکه توسط بالاترین مقام اجرایی این شهرستان به منصه ظهور برسد. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان بدون مسوول و برنامهدر تاریخ این شهرستان هرگز سابقه نداشت که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون مسوول باقی بماند.
اکنون که این اداره بی‌مدیر مانده، شاید بهتر باشد فرماندار هر چه زودتر یک نیروی بومی با شاخصه‌های انقلابی را معرفی کند تا این خلأ پر شود.
این سؤال به شدت مطرح می‌شود؛ چرا تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است؟

طرح الحاق چله‌گاه به مرکز شهر؛ پیگیری‌ها به کجا ختم شد؟

در دوران محمد رضایی، فرماندار سابق طرح الحاق چله‌گاه به مرکز شهر در دست پیگیری بود اما با انتقال وی به مرکز استان دیگر خبری از اجرای این طرح نیست. آیا فرماندار فعلی قصد دارد در این مورد شفاف‌سازی کند یا این موضوع هم به جمع موضوعات مغفول مانده اضافه می‌شود؟
قبلا شهرستان سپیدان در ساخت مسکن ملی پیشگام بود حال با چالش رو به رو است. در دوران فرماندار قبل، شهرستان سپیدان در اجرای ساخت مسکن ملی پیشتاز بود. اما حالا با توجه به مراجعات مکرر مردم به رسانه‌ها، مشکلات این طرح به یک چالش جدی تبدیل شده است.
فرماندار برای رفع مشکلات مردم در این زمینه چه اقدامی انجام داده‌ است؟
پروژه طریق الرضا به کجا رسید؟پروژه‌ مسیر سپیدان به اقلید که با نام «طریق الرضا» شناخته می‌شود، از مصوبات سال‌های گذشته است.
اما گویا سرنوشت این پروژه همچنان نامعلوم است، آیا برنامه‌ای برای پیشبرد آن وجود دارد؟اشتغال‌زایی یا وعده‌های پوچطرح اشتغال ۵۰۰ نفر از شهروندان سپیدانی در عسلویه به کجا رسید؟
آیا این پروژه هم به سرنوشت سایر وعده‌های ناتمام دچار شد؟
مردم سپیدان حق دارند بدانند که این وعده‌ها چرا و چگونه به نتیجه نرسیده‌ است.جذب غیرمنطقی نیروها در سالیان گذشته، برخی از کارکنان فرمانداری و دیگر ادارات از شهرستان‌های دیگر استان فارس به سپیدان جذب شدند.
آیا سپیدان نیروی متخصص و جوان نداشت؟
گرچه این اقدام در زمان شما صورت نگرفت، اما به عنوان فرماندار کنونی، واکنش شما نسبت به این جذب غیر منطقی چیست.

منطقه ویژه گردشگری؛ از شعار تا عمل

سپیدان در دولت شهید جمهور به عنوان اولین شهرستان منطقه ویژه گردشگری معرفی شد. اما در راستای هویت‌بخشی و ایجاد زیرساخت‌های ابتدایی، چه اقداماتی صورت گرفته است؟ آیا این عنوان تنها به یک نام بی‌محتوا تبدیل شده است؟
جای خالی رسانه در سپیدانبا وجود پتانسیل‌های فراوان و جایگاه مهم رسانه در شهرستان سپیدان، جای خالی دفتر خبرگزاری به شدت احساس می‌شود. این مطالبه به فرماندار در همان روزهای نخست حضورشان اطلاع داده شد.
اکنون که زمان از آن روزها گذشته، باید پرسید: در این راستا چه اقدامی انجام داده‌اید؟ضمن تشکر از فرماندار شهرستان سپیدان بابت درخواستش مبنی بر اهمیت مطالبه‌گری، این موارد تنها بخشی از مطالبات مردم است و اکنون انتظار می‌رود در عمل نشان دهد که به مفهوم مطالبه‌گری اعتقاد راسخ دارد.
لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=104631

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.