• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛

ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارگر برای دریافت بیمه بیکاری در فارس

  • کد خبر : 1046
  • 15 فروردین 1399 - 16:04
ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارگر برای دریافت بیمه بیکاری در فارس
مقام معظم رهبری سال 99 را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند، این نامگذاری بعد از چند دوره نامگذاری با محوریت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید انجام شد و ایشان تأکید کردند در سال جهش تولید باید تأثیر آن در زندگی مردم مشهود باشد.

رکن اول تولید در هر کشوری، کارگران آن کشور است، حمایت و آموزش کارگران می‌تواند تولید را وارد فاز جدیدی کند که سبب رفع مشکلات اقتصادی کلان شود، بنابراین خبرگزاری فارس از شیراز، گفت‌و‌گویی را با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در رابطه به نقش کارگران در تحقق شعار امسال یعنی «جهش تولید» انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

سهراب مختاری با بیان اینکه در شرایط کنونی بخاطر شیوع بیماری کووید-۱۹ افراد زیادی در کل دنیا در حال از دست دادن شغل خود هستند، اظهار داشت: حفظ فرصت های شغلی در شرایط فعلی اولین قدم در جهش تولید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: دومین مرحله در دستیابی به جهش تولید، این است که بخش دولتی و کارفرما با تلاش بیشتر به سمت مدیریت حرفه‌ای‌تر بروند و جامعه کارگری نیز برای پایداری و حفظ تولید تلاش مضاعفی را انجام دهد، بنابراین اگر سه ضلع دولت، کارفرما و کارگر به سمت تلاش و مدیریت حرفه‌ای بروند فرمان مقام معظم رهبری عملیاتی می‌شود.

مختاری با بیان اینکه اگر با این دیدگاه و روحیه ورود کنیم و هرکس در جایگاه خود بیشتر تلاش کند به جهش تولید دست خواهیم یافت، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به شعار جهش تولید همان اقتصاد مقاومتی است، بنابراین با افزایش بهره‌بری در کار، جهش تولید عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: سومین مرحله دستیابی به جهش تولید، ارتقاء فرهنگ کار اسلامی است، با کار، صداقت، تلاش و همکاری مضاعف و مدیریت حرفه‌ای‌تر و به‌روزتر، فرمایش مقام معظم رهبری تحقق می‌یابد.

وی متذکر شد: البته انجام این کار مستلزم حمایت‌های سیستم حاکمیتی است که وزارتخانه دستوراتی را در این زمینه ابلاغ کرده است تا بتوان با مدیریت صحیح، مشکلات را نسبت به شرایط حل کرد و به اصل «جهش تولید» دست یافت.

ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارگر برای دریافت بیمه بیکاری در فارس

مختاری بیان کرد: باتوجه به کار ارزشمند دولت و درخواست وزیر تعاون، اعتباری برای صندوق بیمه بیکاری در نظر گرفته شد و هر کارگر که بخاطر بیماری کرونا بیکار شده می‌تواند از اسفند تا اردیبهشت از این مقرری استفاده کند، کاری که در کشورهای مترقی نیز اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این کار حفظ جان کارگران بوده است، افزود: حفظ سرمایه کارفرما و حفظ فرصت‌های شغلی که برای ایجاد آنها زحمات زیادی کشیده شده، از دیگر اهداف انجام این کار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارگاه‌هایی که مشاغل ایجاد شده را حفظ کنند تسهیلاتی دریافت می‌کنند، تأکید کرد: باید کارگاه‌ها را فعال نگه داشت و برای رفع مشکلاتی که بعد از حل این بحران، فعالان اقتصادی با آنها روبه‌رو می شوند مانند اجاره‌بهای کارفرماهای مستأجر، مشکلات بین کارفرمایان و کارگران و غیره، راه‌حل‌هایی درنظر گرفته شود.

مختاری اعلام کرد: برای رفع چنین مشکلاتی ارائه تسهیلاتی در زمینه امور مالی، تأمین اجتماعی و غیره درنظر گرفته شده است، تا اگر شغلی بخاطر این بحران از بین رفت بعد از چند ماه برگردانده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگاه‌های تولید کالاهای اساسی با ایجاد فضاهای بهداشتی در حال فعالیت هستند و کارگاه‌های غیرضروری تعطیل شدند، بیان کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان فارس ثبت‌نام کردند و استان فارس رتبه نخست در این زمینه را داشته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1046

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.