• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

2
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز؛

موضوع ثبت جهانی شدن منطقه زندیه مجدداً به جریان افتاد

  • کد خبر : 104324
  • 22 مرداد 1403 - 15:55
موضوع ثبت جهانی شدن منطقه زندیه مجدداً به جریان افتاد
شهردار منطقه ۸ شیراز بیان کرد: کلنگ زنی پروژه زندیه بعد از سه دهه تلاش انجام شد. این پروژه تقریباً یک طرح رها شده بود و موضوع ثبت جهانی منطقه زندیه بعد از کلنگ زنی مجدداً بازگشایی و به جریان ملی افتاد. تأثیر ثبت جهانی شدن، تبلیغات سازمان یونسکو و حضور گردشگران خارجی در مبحث درآمدزایی بسیار تأثیرگذار است.

علی مصلی نژاد امروز ۲۲ مرداد در جلسه‌ای تحت عنوان پروژه‌های سال ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۳ برای منطقه تاریخی-فرهنگی در نظر گرفته شد، حدود ۳۷۵ میلیارد تومان است که ۲۲۹ میلیارد تومان از آن مختص بودجه عمرانی منطقه است و حدود ۷۷ میلیارد تومان بودجه اجرایی و حوزه خدمات شهری و بقیه آن نیز صرف تملک و بودجه جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم منطقه ۸ از بسته‌ ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی شهردار، هزار میلیارد تومان است، گفت: چندی پیش با حضور وزیر کشور پروژه زندیه کلنگ زنی شد تملک و اجرای این طرح یکصد هزار میلیارد تومان به صورت یک کار ویژه در دستور کار قرار گرفت. بنابراین مجموع پروژه‌هایی که در منطقه تاریخ فرهنگی شهر شیراز قرار دارد با فاصله معنادار با بقیه پروژه‌ها برابر یکصد هزار ۳۷۵ میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و نشانگر توجه ویژه به بافت تاریخی شیراز است.

شهردار منطقه ۸ ادامه داد: کلنگ زنی پروژه زندیه بعد از سه دهه تلاش انجام شد. این پروژه تقریباً یک طرح رها شده بود و موضوع ثبت جهانی منطقه زندیه بعد از کلنگ زنی مجدداً بازگشایی و به جریان ملی افتاد. تأثیر ثبت جهانی شدن، تبلیغات سازمان یونسکو و حضور گردشگران خارجی در مبحث درآمدزایی بسیار تأثیرگذار است، لازم به ذکر است که رونق بافت‌های تاریخی در کشورهای مختلف به دلیل ثبت جهانی آثار است.

مصلی‌نژاد با اشاره به این که معمولاً گردشگر حدوداً ۷ تا ۸ ساعت از وقت خود در یک مجموعه گردشگری می‌گذراند تا از مناطق مختلف مجموعه بازدید کند، تصریح کرد: در سمینار شهرهای تاریخی که در کشور لهستان برگزار شد، کارشناسان یونسکو دوباره محور زندیه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری، ۷ میلیارد تومان برای روشنایی و ایمن سازی زیرگذر زند هزینه شد، ادامه داد: کانکس دائمی برای راهنمایی مسافران نوروزی و گردشگران پیش‌بینی شده است که در واقع تبدیل به دفتری برای تبادل نظر، ارتباطات و تعاملات شد.

مصلی‌نژاد اظهار کرد: نورپردازی بافت تاریخی طاق اسکرو، لوسترهای تزیینی در محور داش آکل و مسجد مشیر، حذف ورود موتور سیکلت به قسمت مسجد وکیل از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۸ است. همچنین دالان نوری که در خیابان ناصر خسرو انجام شد، بازتاب ملی داشت. در خصوص کارهای زیباسازی عملکرد خوبی داشتیم و تلاش داریم خیابان ناصر خسرو یکی از خاص‌ترین خیابان‌های ایران شود. در حوزه خدمات شهری بحث زمین‌های رها شده را داشتیم که پاکسازی و رعایت نظافت را در دستور کار قرار دادیم و همچنین ۷۵ خانه تاریخی در محدوده شهرداری منطقه ۸ شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه اتصال فاضلاب مسجد وکیل به شبکه فاضلاب شهری با هزینه ۲ و نیم میلیارد تومان انجام شده است، گفت: در تمام دنیا یکی از آیتم‌هایی که مشخص می‌کند شما وارد یک مجموعه تاریخ شده‌اید وجود سنگ فرش است، بنابراین سنگ‌فرش شدن خیابان نشان‌دهنده این است که شخص وارد یک محدوده تاریخی می‌شود.

شهردار منطقه ۸ بیان کرد: در حوزه پروژه عمرانی در میدان نقاره خانه حدود ۸۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده و حدود یک سال برای اتمام آن پیش‌بینی شده است و امیدواریم در هفته شیراز در سال ۱۴۰۴ این پروژه به بهره‌برداری برسد. در شیراز میدان بزرگ شهری برای حضور اجتماعات در مناسبت‌های مختلف وجود نداشت این میدان که حدود ۲۵ هزار متر است و فاصله کمی تا حرم شاهچراغ (ع) دارد، فضای بسیار خوبی را برای اجتماعات فرهنگی و مذهبی فراهم می‌کند.

مصلی‌نژاد افزود: هدف از کارهای عمرانی در محدوده آرامگاه شیخ روزبهان تقویت حوزه گردشگری و معرفی این مقبره است، که باید گفت نقطه بسیار خاصی در شهر شیراز است. در واقع هدف ما معرفی مکان‌هایی است که مهجور مانده‌ و دیده نمی‌شوند. کارهای عمرانی در این محور با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و اکنون پیشرفت ۴۰ درصدی آن را شاهد هستیم. کار عمرانی در محور دروازه اصفهان از پروژه‌هایی بود که بابت سختی کار در هیچ دوره‌ای انجام نشد و اکنون کار عمرانی این منطقه از میزان زمان‌بندی جلوتر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=104324

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.