• امروز : یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 27 October - 2024
2
مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد

تولید ۲۱۰۰ تن ذرت شیرین در فیروزآباد

  • کد خبر : 104218
  • 21 مرداد 1403 - 9:30
تولید ۲۱۰۰ تن ذرت شیرین در فیروزآباد
مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: پیش بینی می شود میزان 2 هزار و 100 تن بلال ذرت شیرین از سطح 70 هکتار مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، جواد پورمحمدی تصریح کرد: ذرت شیرین در تناوب با گندم در اواسط اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اواسط مرداد ماه آغاز شده است.

او با بیان اینکه ذرت شیرین با دستگاه ردیف کار کشت می شود، افزود: ارقام تارگت، سنتینل، تایسون، ونسا، سمیرا و درایور از مهمترین ارقام ذرت شیرینی هستند که در اراضی شهرستان فیروزآباد کشت شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به تداوم خشکسالی و کمبود منابع آبی در شهرستان اظهار کرد: برای صرفه جویی در مصرف و افزایش راندمان آب ۱۰۰ درصد مزارع ذرت شیرین این شهرستان به صورت آبیاری تحت فشار می‌باشد.

پورمحمدی به برداشت ذرت شیرین به صورت دستچین اشاره کرد و افزود: بالا بودن هزینه کارگری و کمبود کارگر در زمان برداشت از جمله مشکلات است.

به گفته وی؛ محصول تولیدی  علاوه بر تازه خوری جهت فرآوری و تهیه کنسرو به کارخانه های صنایع تبدیلی کنسروسازی ضمن صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه به استان تهران نیز حمل می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه فیروزآباد از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود، ذرت‌کاران این شهرستان بعد از برداشت محصول، علوفه آن را پس از سیلوسازی جهت تغذیه دام استفاده می‌کنند.

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: ذرت شیرین از نظر ویتامین‌های مختلف غنی می‌باشد و شامل ویتامین‌های B، A و C است. همچنین دارای عناصر معدنی از قبیل کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم به میزان زیاد و منگنز می‌باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=104218

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.