• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2
در نشست خبری شهرداری منطقه ۵ شیراز مطرح شد؛

منطقه ۵ قطب عمرانی و ورزشی شیراز/افتتاح ٢ باغ مهربانو در آینده نزدیک

  • کد خبر : 104068
  • 19 مرداد 1403 - 23:06
منطقه ۵ قطب عمرانی و ورزشی شیراز/افتتاح ٢ باغ مهربانو در آینده نزدیک
نشست خبری شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه ۵ شیراز و افسانه خواست خدایی عضو ناظر شورا به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرداری منطقه ۵ شیراز، اظهار کرد: زنده‌یاد مسعودی در چند سال گذشته زحمات زیادی را کشیدند.

وی با اشاره به سطوح مختلف عدالت خدمات شهری، عمرانی و فرهنگی در منطقه ۵ شیراز در چند سال گذشته، افزود: الحمدالله با اقداماتی که در چند سال گذشته در منطقه ۵ شیراز انجام شده، به حد خوبی رسیده است.

عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۵ با اشاره به اینکه منطقه ۵ را می‌توان به عنوان قطب عمرانی و ورزشی یاد کرد، گفت: با توجه به مقدار جمعیت و وسعت جغرافیایی و قشر جوان و ورزشکار این منطقه، نیازهای متفاوتی حس می شود و برنامه ریزی بر اساس همین نیازها انجام شده است.

خواست خدایی با اشاره به اینکه پروژه های بزرگ و خاصی برای منطقه ۵ سیاستگذاری و برنامه ریزی شده، اضافه کرد: تقاطع احمدبن موسی(ع) به عنوان بزرگترین پروژه در حال اجرا است و پروژه قائم – رحمت یکی از پروژه های کلیدی در رفع گره ترافیکی شهر است.

وی در خصوص سیاستگذاری ها در پروژه‌های محلی اشاره کرد و گفت: سال گذشته توفیقی در کمیسیون برنامه و بودجه برای بنده بود که موفق شدیم بودجه ریزی عملیاتی برای تمام مناطق مختلف صورت گیرد و سعی کردیم هدفمند بودجه تنظیم شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در بودجه سعی شد در تمامی حوزه ها و در ۶ ماموریت اساسی برای شهرداری کار تعریف شود.

افسانه خواست خدایی با بیان اینکه بخش عظیمی از بودجه سنوات گذشته برای جاهای خاصی صورت می‌گرفت و باعث نارضایتی می‌شد، تاکید کرد: در یک سال گذشته برنامه ریزی بودجه ترمیم و اصلاح شد و به صورت متناسب در کل شهر انجام شد.

عضو ناظر شورا بر منطقه ۵ شهرداری شیراز افزود: بر اساس وسعت جغرافیایی و تردد و حضور شهروندان و قشر اصیلی که غالبا قشر زحمت کش جامعه هستند در این منطقه ساکن هستند و در منطقه ۵ برنامه ریزی شد که هم نیاز شهروندان و هم نیاز به تحقق عدالت محقق شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پیگیری و تصویب راه‌اندازی باغات ١١ گانه بانوان در مناطق شیراز از سال اول شورای ششم، گفت: هدف ایجاد این باغات با هدف ورزش، استراحت و تفریح به صورت منطقه‌ای و کاملا در دسترس است.

خواست خدایی اظهار کرد: مناطق مختلف شهر شیراز در حال ساخت این باغات هستند و برخی از مناطق بسیار خوب عمل کردند.

وی افزود: با توجه به پتانسیل و نیاز جمعیتی این منطقه ان شاء الله در هفته دولت دو باغ مهربانو به بهره برداری می رسد و تقدیم به بانوان شهر شیراز بویژه منطقه ۵ می شود.

خواست خدایی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در منطقه در حال پیگیری است، گفت: برخی پروژه های منطقه از قبیل پارک شهدای گمنام در ابوذر غفاری، سالن غیر توپی پهلوانان نصیری، ایستگاه‌های آتش نشانی خیابان های بنی هاشمی و سپاه، سالن غیر توپی مادر که در حال احداث است.

وی افزود: بهسازی پیاده‌روهای بلوار عدالت شمالی در سال گذشته انجام شده و هم‌اکنون عدالت جنوبی در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: لوله گذاری آبهای سطی در گذشته ایجاد مشکلاتی برای اهالی منطقه داشته، که در حال حاضر اقدامات خوبی انجام شده است.

شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه ۵ شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: این منطقه پروژه ویژه ای را دنبال می کند که باغ بانوانی در مساحت حدود ۷ هزار متر مربع است.

سبزیان فرد گفت: افزایش زیرساخت تفریحی و اجتماعی یکی از ضرورت های شهری است که الحمدالله در سالهای گذشته اتفاقات خوبی افتاده است.

شهردار منطقه ۵ شیراز افزود: باغ مهربانو در محله قدیمی قبله است که نزدیک به ۳ هزار متر مربع مساحت دارد.

او با بیان اینکه هر دو مجموعه از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز است، بیان کرد: ساخت پارک دو هکتاری شهدای گمنام واقع در کوچه ٣۴ بلوار ابوذر غفاری در حال انجام است.

این مقام شهری افزایش سرانه ورزشی و فرهنگی از هدف های این پارک را دانست.

سبزیان فرد افزود: ۴۶۵ میلیارد تومان بودجه پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۵ شیراز است.

وی ضمن قدردانی از زحمات مرحوم رضا مسعودی شهردار سابق این منطقه به برخی زحمات مهندس مسعودی در منطقه اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=104068

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.