• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
شهردار منطقه ۴ شیراز؛

افتتاح باغ‌موزه گبه و صنایع‌دستی شیراز در سال آینده

  • کد خبر : 103959
  • 17 مرداد 1403 - 23:06
افتتاح باغ‌موزه گبه و صنایع‌دستی شیراز در سال آینده
شهردار منطقه ۴ شیراز گفت: با خرید وبهسازی باغ سه گوش در محل ورودی کارخانه سیمان باهزینه ۵۹۵ میلیارد تومان تاسال آینده این باغ به عنوان باغ‌موزه گبه و صنایع‌دستی به بهره‌برداری می‌رسد.

حسام‌الدین اسدزاده شهردار منطقه ۴ شیراز با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان تکلیف سرمایه‌گذاری برای این منطقه تعریف و در دست اقدام است، گفت: امسال تکلیف بودجه عمرانی شهرداری منطقه چهار ۵۷۰ میلیارد تعریف‌شده است و در چهارماهه ابتدایی سال ۱۳۶ درصد آن کسب‌شده است.
وی افزود: باغ سه‌گوش در محل ورودی کارخانه سیمان با مساحت ۱۰ هکتار باهزینه ۴۹۵ میلیارد تومان خریداری شد.
شهردار منطقه ۴ شیراز ادامه داد: برای بهسازی این باغ تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تا سال آینده تحت عنوان باغ‌موزه گبه و صنایع‌دستی به بهره‌برداری می‌رسد.
اسدزاده با اشاره به اینکه باغ ایرانی ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی تکمیل‌شده است و یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شود، افزود: این باغ تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و روی نقطه بلوار مهندسین ۲۲۶ هکتار فضا در این منطقه وجود دارد.
شهردار منطقه ۴ شیراز بابیان اینکه این منطقه از حیث وسعت و جمعیت، پرجمعیت‌ترین منطقه شهری محسوب می‌شود، گفت: ۳۰۰ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند.
وی با بیان اینکه منطقه ۴ خواستگاه روان آب‌های مناطق ۶ و ۱ بوده که به همین دلیل در تقاطع‌ها آب‌گرفتگی می‌شود افزود: برای رفع این مشکل عملیات لوله‌گذاری به وسعت ۲ کیلومتر از میدان معلم – بلوار مطهری – خیابان هویزه تا رودخانه چناررهدار با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود، و پس از اجرای این لوله‌گذاری شاهد آب‌گرفتگی نخواهیم بود.
شهردار منطقه ۴ شیراز در ادامه به خدمات به محلات هدف کمتر برخوردار سطح منطقه ازجمله محله کشن، درکی، عادل‌آباد اشاره کرد و افزود: طرح زورخانه و فرهنگ‌سرای پارک نوید محمدی در حال اخذ پیمانکار برای اجرای عملیات هستیم.
وی به باغ جنت به‌عنوان یکی از پتانسیل بالا در منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: باغ جنت به‌عنوان پارک بزرگ شهری است که طرح خوبی ازجمله شهربازی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در دست اقدام است و تا دهه فجر عملیات آن آغاز می‌شود.
اسدزاده ادامه داد: در ضلع شرقی خیابان فرزدقی سردر ورودی فاخر تعریف‌شده و آمفی تئاتر روباز طراحی شده و همچنین زورخانه مرکزی شهر شیراز و زمین‌والیبال و فوتبال ساحلی و پارک کودک در دست طراحی است.
شهردار منطقه ۴ شیراز به چندین طرح در سطح منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: تقاطع غیر همسطح سفیر- رحمت شاهد اجرای عملیات پروژه هستیم و دوربرگردان در کمربندی برای تسهیل در تردد و کاهش تصادف در دست اقدام است و در نهایت لوپ شمال شرقی شهیدان یغمور که موجب ترافیک جنوب به میدان پارسه بود، در دستور کار قرار دارد که با اجرای این لوپ ترافیک پارسه برطرف خواهد شد و ایمنی کمربندی بالا می‌رود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=103959

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.