• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
رئیس سازمان بازرسی منطقه 3 کشور؛

باید حامی عشایر در تولیدات باشیم

  • کد خبر : 10374
  • 26 آبان 1399 - 17:46
باید حامی عشایر در تولیدات باشیم
رئیس سازمان بازرسی منطقه 3 کشور وسربازرس استان فارس در بازرسی و سرکشی از اداره کل امور عشایر فارس اظهار داشت: تولیدات عشایر نمونه بارز از اقتصاد مقاومتی بوده و، وظیفه داریم از تولیدات عشایر حمایت نماییم.

کاظم اکرمی با بیان اینکه  جامعه عشایری بسیار توانمند و کوشا هستند افزود :  از این رو تولیدات عشایر در تمام نمایشگاه ها و حتی در خارج از کشوربه صورت شاخص می باشد .

وی گفت: لازم است شرایطی ایجاد کنیم تا جامعه عشایری از امکانات زیر بنائی بتوانند بهره مند شوند.  

رئیس سازمان بازرسی منطقه ۳ کشور و سربازرس استان فارس اظهار داشت کمک به جامعه عشایری یکی از وظایف تمام دستگاه ها می باشد که بدون  آمار و اطلاعات  صحیح نمی شود به این قشر از جامعه کمک کرد که خوشبختانه تاکنون اقدامات قابل توجهی  در این زمینه انجام شده است .

کاظم اکرمی پایدار کردن در آمد عشایری مسئله خیلی مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن کرد و با توانمند نمودن عشایر می توان به درآمد پایدار رسید.  

مدیر کل امور عشایر فارس  در حاشیه این بازدید نیز گزارشی از برنامه  ریزی های راهبردی و عملیاتی و اقدامات زیربنایی و مبنایی و همچنین پروژه های اجرا شده در حوزه عشایر ارائه نمودند.

روح اله بهرامی با اشاره ای  یکی از وظایف سازمان امور عشایر نیاز سنجی در زمینه های مختلف است که به منظور مدیریت و تأمین حداقل خدمات به عشایر و حضور همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای ارائه خدمات در مناطق عشایری، «آیین‌نامه ساماندهی عشایر» در سال ۱۳۸۴ توسط دولت تصویب و ابلاغ شد.

سازمان امور عشایر نسبت به نیازسنجی و ارائه نیاز های جامعه عشایری در همه زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی به سایر دستگاه های جهت برنامه ریزی، تأمین اعتبار و اجرای آن در کانون های اسکان و  زیست بوم های محل استقرار عشایری اقدام می نماید.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از عنصرهای مهمی است که به آن می توان اشاره کرد که خوشبختانه در این خصوص  تسهیلاتی در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز  و تسهیلات ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران به جامعه عشایری در سال ۱۳۹۸ پرداخت شده و در سال ۱۳۹۹ نیز آماده پرداخت می باشد که اثرگذاری مستقیم در تولید و اشتغال عشایر دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10374

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.