• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

1

ضرورت رفع مشکلات در بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 103730
  • 16 مرداد 1403 - 19:14
ضرورت رفع مشکلات در بازگشایی مدارس
نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه مهر استان فارس گفت: بزرگترین رویداد در آموزش و پرورش، پروژه مهر و بازگشایی مدارس است و باید با آرامش شروع شود، لذا رفع موانع و مشکلات ضروری است.

عبدالرسول شکیبایی فرد امروز، ۱۶ مردادماه در نشستی که با مدیر کل روسا و اعضای ستادهای پروژه مهر آموزش و پرورش سراسر استان فارس در شیراز داشت، بیان کرد: برای اینکه ماه مهر با آرامش شروع شود باید تلاش بسیاری صورت بگیرد چون بزرگترین رویداد در آموزش و پرورش، پروژه مهر و بازگشایی مدارس است که جامعه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی از استخدام بیش از ۲۳۵ هزار معلم، در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بیش از۹۰ درصد موانع و مشکلات پروژه مهر باید در سطح استان حل و فصل شود، با تلاش‌هایی که صورت گرفته، فرآیند استخدام‌ها از زمان‌بندی جلوتر است.

علیرضا عابدی، دیگر نماینده وزیر آموزش و پرورش درپروژه مهر استان فارس نیز با بیان اینکه سامانه‌های الکترونیکی در آموزش و پرورش بسیار مهم هستند، گفت: برشمردن چالش‌ها در برنامه‌ریزی متناسب برای سال بعد کمک بسیاری می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه تلاش داریم شرایط به گونه‌ای باشد که اولیا هیچ دغدغه‌ای بابت تحصیل فرزندانشان نداشته باشند، گفت: باید اول شهریورماه را مانند اول مهر تلقی کنیم تا تمام امور مربوط به پروژه مهر در اول شهریور به اتمام برسد.

فرشید قاسمی در این نشست تصریح کرد: برای اولین بار نتایج نقل و انتقالات درون استانی را هشتم مرداد ماه اعلام کردیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس نیز اظهار کرد: در دولت سیزدهم، بیش از ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت، و بالغ بر ۲۵۰ هزار متر مربع ایزوگام پشت بام مدارس انجام شد و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس نیز شاداب سازی شد.

محمدخلیل خرد با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس مجهز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی شدند، اظهار کرد: تعداد ۷۹ مدرسه کانکسی در استان فارس وجود دارد که با تلاش‌های صورت گرفته در اول مهر جمع خواهند شد و هم زمان با سراسر کشور جشن پایان مدارس کانکسی را برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت ۲۰۰ نمازخانه مدارس را در مهرماه آغاز می‌کنیم، همچنین خرید بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تجهیزات ویژه مدارس انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز با تأکید بر اینکه دستورالعمل پروژه مهر در سال جدید بسیار جامع، کامل و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، گفت: در حوزه متوسطه توسعه شاخه‌ای و رشته‌ای در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و حوزه نیروی انسانی با قرار گرفتن در کنار هم توانستند امور ساماندهی نیروها را به خوبی انجام دهند.

علیرضا شجاعی پور ادامه داد: انجام فرآیند گزینش بیش از ۳ هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دبیری پروژه عظیمی بود که توسط معاونت آموزش متوسطه استان انجام شده و برنامه عملیاتی ویژه سال تحصیلی جدید را به تدوین کرده و فرآیند آموزشی را ارتقا داده‌ایم.

حمیدرضا شعبانی، رئیس کارگروه تبلیغ و توجیه پروژه مهر آموزش وپرورش فارس با تاکید بر اینکه باید اطلاع‌رسانی به موقع و به دور از چالش در خصوص فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموز در دستور کار رسانه استان قرار بگیرد، گفت: حضور مدیرکل ۴ برنامه تلویزیونی، رادیویی و شبکه‌سازی در بستر شاد و همچنین استفاده از زیرنویس شبکه فارس با هدف اطلاع‌رسانی به اولیا در خصوص ثبت نام‌ها از جمله اقدامات و فعالیت این کمیته است.

یحیی علیرضا پور، رئیس اداره مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این اداره، کتابی با ۷۰۰ صفحه در خصوص حوزه مهارت‌آموزی تدوین کرده است، گفت: نواحی چهارگانه بیشترین تأثیر در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای داشته‌اند و برگزاری المپیادهای شایستگی محور از دیگر برنامه‌های استان فارس است.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: در راستای کیفیت‌بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی کرده و با برگزاری جلسات بی‌واسطه با اولیا در سطح استان به ویژه نواحی چهارگانه شیراز پروژه مهر را به پیش می‌بریم.

محمد صادق بشارت‌نیا اظهار کرد: طرح شهید هادی را در استان اجرایی کرده و پروژه توانمندسازی مدیران مدارس دوره متوسطه را علاوه بر استان فارس برای سایر استان‌ها اجرایی کردیم.

رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی کانال و ارائه آموزش‌های مجازی ویژه والدین خبر داد و افزود: از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه دوره توانمندسازی آموزگاران را با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌کنیم.

آزاده محسنی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۴۶۶ آموزگار در پایه‌های اول و دوم قرار است مجری نظام دوره‌ای در استان فارس باشند، گفت: برگزاری دوره توانمندسازی مدیران با اولویت نواحی چهارگانه شیراز، برگزاری دوره آمادگی کوتاه مدت برای کودکانی که دوره یک ساله کودکستان را سپری نکرده‌اند و به کلاس اول می‌روند از جمله اقدامات حوزه ابتدایی در راستای پروژه مهر است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=103730

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.