• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

4
رئیس شورای شهر صدرا؛

۲ حلقه چاه جهت تأمین آب صدرا وارد مدار می‌شود

  • کد خبر : 103648
  • 16 مرداد 1403 - 14:06
۲ حلقه چاه جهت تأمین آب صدرا وارد مدار می‌شود
رئیس شورای شهر صدرا با اشاره به مشکل کمبود آب در این شهر گفت: بنا بر گفته مدیر پروژه تا روز چهارشنبه، ۱۷ مردادماه ۲ چاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و وارد مدار خواهد شد و ان‌شاءالله مشکل آب در فاز یک صدرا حل خواهد شد.

روح‌الله شجاعیان در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس در خصوص بحران و کمبود آب در شهر صدرا گفت: نخستین جلسه سال چهارم شورای شهر صدرا  را با موضوع تأمین آب، برگزار کردیم. لازم به ذکر است که ۸۱ درصد آب صدرا از طریق چاه تأمین می‌شود و مابقی تأمین، از آب‌های سطحی است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است چاه‌های آهکی خشک شود، بیان کرد: با توجه به کمبود آب در شهر صدرا ۲ حلقه چاه جدید ایجاد و حدود ۶ کیلومتر و نیم لوله‌ اتصال داده شد تا آب به فاز یک صدرا برسد و بنا بر گفته مدیر پروژه تا روز چهارشنبه، ۱۷ مردادماه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و وارد مدار خواهد شد.

شجاعیان در خصوص مشکل آب در فاز ۲ صدرا نیز گفت: مشکل فاز ۲ تقریباً حل شده است. ۱۰۰ متر مکعب از مخزن دوکوهک و آب درودزن گرفته شده به مخزن غرب صدرا تزریق شده است و با راه‌اندازی دو پمپاژ، مشکل غرب صدرا تقریباً حل شده است.

رئیس شورای شهر صدرا با اشاره به اظهارات مسئولان آبفا در خصوص اهمیت توجه به تأمین مخزن در مجتمع‌های مسکونی تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه شهر صدرا، شهرداری نباید اجازه تراکم ارتفاع بدهد. در صدرا ساختمان‌های ۱۱ طبقه داریم و شهرداری نباید مجوز چنین ساخت و سازی بدهد. پس مشکل اول کمبود آب در مجتمع‌های مسکونی، تراکم ارتفاع و مشکل دوم سطح شیب‌داری است که زمین صدرا دارد. مشکل سوم این است که برخی مجتمع‌ها مخزن ندارند.

وی ادامه داد: این موضوع باید در دستور کار شورا قرار بگیرد و مصوب کند که شهرداری، مجوزها را به شرطی به سمت پایان کار تمام کند که مخزن بزرگ آب متناسب با ساختمان‌ وجود داشته باشد و این موارد باید در دستور کار حوزه شهری صدرا قرار بگیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=103648

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.