• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

1
مدیرکل میراث فرهنگی فارس؛

گردشگری با اجرای رویدادها شناخته می‌شود / برپایی سوگواره عاشورایی در دهه آخر صفر

  • کد خبر : 103607
  • 16 مرداد 1403 - 11:34
گردشگری با اجرای رویدادها شناخته می‌شود / برپایی سوگواره عاشورایی در دهه آخر صفر
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تأکید کرد که گردشگری با اجرای رویدادها شناخته شده و توسعه می‌یابد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۶ مردادماه در جمع نمایندگان و مدیران ادارات میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های فارس گفت: سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اواخر آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها مقررشده پیش رویدادهایی در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از مسئولان و نمایندگان ادارات میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان‌های فارس خواست به بهانه ثبت آثار تاریخی و طبیعی در فهرست ملی، رویدادهای متعددی تعریف و اجرا کنند تا ضمن معرفی آثار، جاذبه‌های شهرستان‌ها نیز به مقاصد گردشگری تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری با اجرای رویدادها شناخته می‌شود و توسعه می‌یابد، گفت: هم‌اکنون چندین پیش رویداد جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز چون آیین سوگواره عاشورایی دهه آخر ماه صفر در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها گروه‌های آیینی از استان و کشور و همچنین کشورهایی چون افغانستان، عراق، پاکستان، هند و… در این سوگواره عاشورایی حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اصلاح ساختار ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌های فارس تأکید کرد.

ثابت اقلیدی همچنین به بازدیدهای میدانی‌اش از ۲۷ شهرستان فارس اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش‌های تخصصی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ویژه مسئولان شهرستانی این ادارات در اولویت است.

وی بر تجمیع پروژه‌های گردشگری در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: به‌جای تعریف پروژه‌های متعدد در شهرستان‌ها سعی شود پروژه‌های موجود طی یکی دو سال مدیریت شود و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: شکی نیست که پروژه‌های مربوط به توسعه زیرساخت‌هایی چون راه و آب مهم و در اولویت است اما اگر یک یا چند در صد از اعتبار هنگفتی که به برخی دستگاه‌ها برای اجرای پروژه‌ها تخصیص می‌یابد، صرف تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌ها شود بی‌تردید منطقه را متحول می‌کند.

ثابت اقلیدی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: ازاین‌رو انتظار است با رایزنی با فرمانداران و نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی سهم بیشتری از اعتبارات گرفته شود تا شاهد رونق و توسعه گردشگری در شهرستان‌ها باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=103607

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.