• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

0
پیام مدیران روابط عمومی فارس به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگاران، روشنگران جنگ‌های عصر امروز هستند

  • کد خبر : 103593
  • 16 مرداد 1403 - 20:00
خبرنگاران، روشنگران جنگ‌های عصر امروز هستند
نقش برجسته خبرنگاران در هر جامعه ای به عنوان آينه ای شفاف در انتشار و انعكاس واقعيت ها بر كسی پوشيده نيست. به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار، پیام های تبریک فعالان حوزه روابط عمومی را گردآوری کرده ایم.

‌‌به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار فرصت را مغتنم شمرده، این روز را گرامی داشته و پیام شما بزرگان خانواده بزرگ روابط عمومی های استان فارس را در این پایگاه خبری انتشار خواهیم داد.

خبرنگاران، روشنگران جنگ‌های عصر امروز هستند و  بی شک مجاهدت های برخی از خبرنگاران در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … مثال زدنی است.

ساسان یگانه
صاحب امتیاز و مدیرمسئول سحاب پرس
و مدیر موسسه مردم نهاد رسانه و فضای مجازی فناوران شهر راز


دنیای ارتباطات و اطلاع رسانی چشم به قلم و دستان خبرنگارانی دوخته است که در همه شرایط سختی ها را به جان خریده و برای اطلاع رسانی تلاش می کنند.
هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و بزرگداشت مقام خبرنگار مبارک باد.

سمیه یگانه
سردبیر سحاب پرس


از مسئولین میخواهیم بپذیرند که خبرنگاران صدای مردم هستند نه بلندگوی مسئولین چرا که خبرنگار باید خواسته مردم را نگارش کند تا به گوش مسئولین برسد نه عملکرد مدیران را منتشر کند تا بلندگوی آنان باشد همچنین ما خبرنگاران باید در مسیر شفاف سازی و عدالت خواهی تلاش کنیم.

فاطمه نیکوکار
معاون سردبیر سحاب پرس
و مسئول خبرگزاری پانا استان فارس


عباس فرج زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

خبرنگار، نه تنها روایتگر وقایع است، بلکه وجدان بیدار جامعه است. قلم او، سلاحی است برای مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی، و صدایش، پژواک امید و خواسته‌های مردم است. در دنیایی که اطلاعات به سرعت در حال انتشار است، نقش خبرنگار در شکل‌دهی افکار عمومی و ایجاد تغییر اجتماعی بیش از پیش پررنگ شده است.
همکار و همراه رسانه ای
شما آینه جامعه‌اید در انعکاس واقعیت‌ها، با مسئولیتی گرانسنگ و بزرگ.
با قلمت، زخم‌های جامعه را نمایان کن و با صدایت، صدای محرومان را به گوش مسئولان برسان.
۱۷ مرداد، سالروز حماسه صداقت و پژواک خبر که بنام “خبرنگار” نام و رنگ گرفته؛ بر شما همراه استوارقامت و ثابت قدم مبارک و گرامی باد.


روابط عمومی ها و خبرنگاران از یک خانواده هستند

اعظم سادات موسوی  مدیر روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

امروز مبارک است فالم / به بهانه روز خبرنگار
شاید چون ما روابط عمومی‌ها با اصحاب عزیز رسانه، قرابت داریم و خودمان را از یک خانواده آن هم از جنس ارتباطات می‌دانیم و به عبارتی همسایه‌های دیوار به دیواریم، وا‌ می‌داردمان تا برای فعالان حوزه خبر در روزی که متعلق به آنهاست بنویسیم. برای اهالی این قبیله بزرگ که می‌شناسندم و می‌دانند فقط این روز، مرا به قدردانی از این دوستان خوب فرا نمی‌خواند و بارها در ایام مختلف سال، ستایش کرده‌ام مرامشان و در صحنه بودنشان را، حقیقت‌طلبی و حقیقت‌گویی‌شان را.
دیگر بار روز خبرنگار را به فعالان پر‌تلاش، بی‌ادعا و اندیشمند این حوزه تبریک و تهنیت گفته و آرزو می‌کنم
«اندوهی از پس کوه سر نرسد» و موفقیت، حق‌طلبی و حقیقت‌گویی هماره پیشه‌شان باشد.
روز و روزگارشان هزاران بار مبارک


فاطمه مرادی مسوول روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس اعلام کرد:

آنکس که عاشقانه خبـــــرها دهد به ما
ازشوروعشق ووصف جمال مه نگار
گاهی زعلم ومعرفت و دین خبر دهند
گاهی زغیــــرت وشرف اهل روزگار
روز خبرنگار مبارک باد.


فاطمه بهاری مدیر روابط‌عمومی بیمارستان نمازی به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

گاهی دلم می خواهد با صدای رسا به همه بگویم که علیرغم برخی کاستی ها که در آن تقصیری نداریم مانند کمبود فضای فیزیکی و…. چه افرادی با دستان پرتلاش شبانه روز می کوشند تا نادرترین اعمال جراحی و خاص ترین خدمات را نه تنها به مردم استانم بلکه به اقصی نقاط مردم کشورم و گاهی به مردم دیگر کشورها ارائه دهند من شاید صدایم به جایی نرسد….

ولی…. ولی…..

یاد شماست که امیدبخش پایان همه تلاشهاست و خستگی را از تن به در می‌کند شما که صدای همه خستگان و تلاشگرانید.
روزتان مبارک ،دستانتان پرتوان


مهدی احراری رئیس روابط عمومی بانک صادرات مدیریت شعب استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

روز خبرنگار را به همه قلم به دستانی که وظیفه اگاهی بخشی را برای خود قائل هستند و در این زمینه هزینه های سنگینی پرداخته و می پردازند تبریک می گوییم و برای انها موفقیت روز افزون در مسیر سخت و پر خطری که در پیش دارند ارزو میکنم امید که استقبال مردم از وقایع نگارهای حقیقت گرایانه همچنان موجب دلگرمی خبر نگاران شجاع و صداقت پیشه را فراهم اورد.


محمدرضا اوجی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

خبرنگار یک واژه نیست بلکه یک مسئولیت و تعهد خالصانه در قبال روشنگری افکار عمومی جامعه است و این جایگاه همواره شایسته احترام و تقدیر است.

 

 


سید ابراهیم فقیهی مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی نی ریز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

روز خبرنگار
روز بزرگیست برای آن‌ها که
خبر، نگار آن‌هاست.
آنان‌که نگارشان را به درهم و دینار نمی‌‌دهند و با منفعت و مصلحت، معاوضه و معامله نمی‌کنند.


حجت عابدی مدیر روابط عمومی فرمانداری گراش به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

واضح است که خبرنگاران پل واسط میان مردم و مسئولان هستند و با کارکرد دوسویه خود می توانند هم مردم را در جریان اقدامات و خدمتگزاری های انجام شده قرار دهند و هم دغدغه ها و خواست های مردم را جهت بهبود شرایط و اصلاح وضع موجود به مدیران منتقل نمایند

روز خبرنگار در واقع روز تقدیر از زحمات کسانی است که با احساس مسئولیت و تحمل سختی ‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می ‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌ بانان امین جامعه در عرصه‌ های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را برافراشته ‌اند.


سیده مژده هاشمی نسب مسئول روابط عمومی بیمارستان امام حسین(ع) فسا به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

“مونسان قلم پیامبران خرد و اندیشه اند”

با سلام و تقدیم احترام

روز خبرنگار را به همه اهالی فرهیخته و پاک نهاد اصحاب رسانه که امانتدار راستین قلم و حقیقت هستند و با تلاش ستودنی شان بالندگی، آگاهی و خردورزی را در ضمیر جامعه رقم می زنند، تبریک و شادباش می‌گویم.
امید آنکه در پرتو لطف و عنایت خداوند نون والقلم، بهروزی و سربلندی تان روز افزون باشد.


محمدرضا عدل آسا مدیر روابط عمومی و حوزه مدیرعامل پگاه فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

آگاهی می دهی و امید، روزت فرخنده، قلمت پاینده و اندیشه ات همواره سبز باد.

 

 


حسنعلی رحمانیان مسوول روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

“۱۷ مرداد، روز خبرنگار مبارک”

به راستی که خبرنگاران تجسم
امانت، مسئولیت
تعهد، دلسوزی ، آگاهی بخشی ، وظیفه‌ و مطالبه گری و خبرنگاری نیز شغل، حرفه، هنر و عشق است.
روز سترگ خبرنگار را به تمامی فرهیختگان ، فعالان رسانه ، مطبوعات، روزنامه ها ، خبرگزاریها ، عکاسان ، صدا و سیما ، روزنامه نگاران و سایر فعالان حوزه مهم قلم و اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض نموده ، موفقیت همه را از پرودگار مهربان خواهانم .


علیرضا زارعی مدیر اجرایی، ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی کلان شهر شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

۱۷ مردادماه در تقویم رسمی کشور عزیزمان ایران به عنوان روز خبرنگار یادآور وظیفه بزرگ خبرنگاران در آگاهی بخشی به مردم و مشارکت سازنده این قشر شریف در اقناع منطقی افکار عمومی است

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید خصوصا شهید صارمی و ادای احترام به ارواح مطهر و پاک آن عزیزان فرا رسیدن روز خبرنگار را به همکاران ارزشی و سخت کوش در این حوزه‌ را تبریک و تهنیت عرض می نمایم.


منصوره خسروبیگ مدیر روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

نوشته‌هایتان طلوع حقیقت و بیان درد‌های کسانی است
که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی‌صداست
روز خبـرنگار مبارک

 


محمدامین آبادیان مدیر روابط عمومی آبفا شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

حل مشکلات جامعه از اولویت دارترین مسائل جوامع مردم سالارانه است و به همین دلیل خبرنگاری از شریف ترین و سخت ترین شغل هاست،
چون از یک طرف فشار پیگیری مطالبات به حق مردمی را به دوش می کشد و از سوی دیگر فشار دستگاه های اجرایی مبنی بر بازتاب زحمات شبانه روزیشان را…

روز خبرنگار بر شما اهالی شریف و منیع الطبع رسانه مبارک باد.


مریم شیرازی روابط عمومی سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

قلم، پاسدار حقیقت، نگهبان آگاهی

در روزگاری که حقیقت همچون گوهری پنهان در لایه‌های دروغ و فریب نهفته است، قلم خبرنگار، چراغی فروزان است که تاریکی جهل را می‌شکافد و راه را به سوی دانایی می‌گشاید. خبرنگار، آنکه با دلی آکنده از مسئولیت و قلمی آغشته به جوهر حقیقت، روایتگر حوادث و وقایع است. او پل ارتباطی میان مردم و واقعیت است و با کلمات خود، افکار عمومی را شکل می‌دهد.

خبرنگار، سربازی است در جبهه آگاهی‌بخشی که با شجاعت تمام، حقیقت را بیان می‌کند و از حقایق پرده برمی‌دارد. او در این راه، سختی‌ها و موانع بسیاری را تحمل می‌کند، اما عشق به حقیقت و تعهد به مردم، او را در این مسیر استوار می‌دارد.

در این روز، که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، ضمن گرامیداشت شهید خبرنگار، محمود صارمی و شهید اهل قلم، مرتضی آوینی، فرصتی است تا از تلاش‌های شبانه‌روزی این قشر زحمتکش و آگاه جامعه تقدیر و تشکر کنیم. قلم شما، ای خبرنگاران، سلاحی است قدرتمند که می‌تواند جامعه را متحول کند و به سوی پیشرفت و تعالی هدایت کند.

بیایید با هم، قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و به خبرنگاران عزیز، به عنوان نگهبانان آگاهی و پاسداران حقیقت، احترام بگذاریم.

“قلم شما، ستاره‌ای است که در آسمان تاریک جهل، می‌درخشد.”

با عرض ارادت و احترام به اصحاب رسانه


محمدرسول تحفه مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ
همکار و همراه پرتلاش عرصه رسانه
با سلام و احترام

هفدهم مردادماه، سالروز شهادت خبرنگار متعهد، شهید محمود صارمی، فرصت مغتنمی برای پاسداشت کوشش های صادقانه و زحمات بی دریغ اصحاب قلم و رسانه در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است. رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است و شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، این افتخار را دارد که طی سال ها با اتکا به قلم خبرنگاران صادق و تلاشگر در جهت تنویر افکار عمومی، اطلاع‌رسانی اخبار و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت های خود، از تعامل سازنده رسانه ها برخوردار بوده که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

این جانب ضمن قدردانی و سپاس از همکاری صمیمانه و همیشگی فعالان رسانه‌ای کشور و استان، فرا رسیدن روز خبرنگار، روز شکوهمند پاسداشت قلم و آگاهی را به همسنگران همدل و هم صدا تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، سعادت، سلامت و توفیق روزافزون همگان را آرزومندم.


ایمان ولی زاده روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

خبرنگاران با وجود دشواری‌ها، همواره به دنبال حقیقت هستند
روز خبرنگار مبارک


صدیقه پرندین مسئول روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

خبرنگاران وقایع نگارانی هستند که حرمت قلم و آگاهی را پاس می دارند و جوهره خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی گیرند.

امید که استقبال مردم از وقایع نگاری‌های حقیقت گرایانه مایه دلگرمی خبرنگاران جسور و صداقت پیشه را فراهم آورد.


حسن شفیعی مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه کازرون به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.
خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.
رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.
روز خبرنگار را به شما دلاوران خستگی ناپذیر تبریک می گویم.


احمد رضا دهقانی مدیر روابط عمومی اداره کل گمرکات استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

رسانه ها، نمایندگان افکار عمومی هستند که با تلاش شبانه‌روزی، سلامت فکری و فرهنگی را برای جامعه به ارمغان می‌آورند.

 


محمدرضا جعفری مدیر روابط عمومی انجمن کورن هول ایران و هیات ورزش های همگانی استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

خبرنگاری ، حرفه نیست! عشق است

و “قلم” بهانه ای شد تا ذهنمان را از قید کلمات بی شمار رها کرده و جسورانه در بیکران دنیای “خبر” خلاصه شویم.
مهمترین مولفه ی رشد و توسعه ، مطالبه گری و اطلاع رسانی عمومی است.

قطعا مطالبه گری ، اطلاع رسانی و روشنگری همواره یاوری ارزشمند در مسیر توسعه یک کشور خواهد بود، در نظام مقدس جمهوری اسلامی قطعا خبر و رسانه جایگاه ویژه ای دارد و نقش پررنگ اصحاب رسانه غیر قابل انکار است .
بسیاری از مشکلات، دغدغه ها، کمبودها و ضعف ها با بیان خبرنگاران در رسانه ها مرتفع گردیده و این قشر زحمت کش و بی توقع نقش پر رنگی در بهبود اوضاع و شرایط جامعه داشته اند و با مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی گام بلندی برای مرتفع کردن امور گروه هدف خود داشتند.

در هیاهو و جنجال رسانه ها و نبرد روایت ها در دنیای امروز ، نقش خبرنگاران در تبیین دستاوردهای واقعی و بیان حقیقت که رسانه های بیگانه سعی در کتمان آن دارند، بی بدیل خواهد بود.
سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به عنوان استانی که در طول سالیان گذشته به دلایل مختلف نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست یابد، اینک با همراهی و مطالبه گری به حق و ارزشمند اصحاب رسانه در مسیر رفع عقب ماندگی های گذشته گام برداشت و نقد سازنده خبرنگاران می تواند گره گشای بخش عمده ای از مشکلات و بن بست های روزمره باشد و با پیگیری اصولی و دقیق بخشی از بروکراسی اداری را کاهش دهد.

بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ خبرنگاری کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی ، فرا رسیدن ۱۷ مرداد ، روز خبرنگار را به تمامی هم استانی های عزیز ، خصوصاً جامعه خبرنگاری ، رسانه و اهل قلم تبریک عرض نموده و آرزوی توفیق و سلامتی برای همه همکاران دارم .
خبرنگاران و رسانه ها بازوان توانمند آگاهی بخشی و شفاف سازی برای سرعت بخشیدن و توسعه گسترده ایران خواهند بود و امیدوارم جایگاه ویژه و خطیر همکاران حوزه خبر بیشتر از گذشته دیده و دولت جدید به امر کمک شایانی برای پویایی و ایجاد انگیزه در همکاران عزیز خبرنگار نماید.


گل آفرین زارع رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

“خبرنگاران، سفیران سبز اندیشه”
در دنیایی که خبرها با سرعتی شگفت‌انگیز منتشر می‌شوند، خبرنگاران همچون سفیرانی سبز اندیشه، با قلم خود به ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست می‌پردازند. آنان با دقت و وسواس، اخبار را پایش کرده و از انتشار اطلاعات نادرست و آلوده‌کننده‌ی فضای رسانه‌ای ممانعت می‌ورزند.
خبرنگاران با گزارش‌های دقیق و موثق خود، افکار عمومی را آگاه ساخته و جامعه را به سمت توسعه پایدار هدایت می‌نمایند. آنان با افشای تخلفات زیست‌محیطی و پوشش اخبار مربوط به تغییرات اقلیمی، زنگ خطری را به صدا درآورده و مسئولین را به پاسخگویی فرا می‌خوانند.
خبرنگاران محیط زیست، همچون حافظانی وفادار، در دریایی از اطلاعات، به دنبال یافتن حقیقت می‌گردند. آنان در خط مقدم مبارزه با تخریب محیط زیست ایستاده‌اند و با قلم خود، آگاهی عمومی را ارتقا می‌بخشند.
در این روز بزرگ، از تمام خبرنگاران متعهد و دلسوزی که با قلم خود، محیط زیست کشور را پاسداری می‌کنند، کمال تشکر و قدردانی را دارم. شما الگوهای ارزشمندی برای جامعه هستید.


ابوذر پاریزی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

هنر هوشمندانه رسانه، جان و روح کالبد توسعه جوامع امروزی

توسعه مرزهای دانش بشری در دهه های اخیر، با دستاوردهای ارزشمندی در بهبود زندگی بشر همراه بوده و از جمله جلوه های این روند شتابنده، ارتقای رسانه های جمعی امروزی با بهره مندی از تکنولوژی در بهبود ابعاد مختلف زندگی بوده که در کنار این زیرساخت سخت افزاری، به کارگیری هنر هوشمندانه رسانه در قالب انتشار محتوا، روح و جان این کالبد بوده است.

هنری که در گذر زمان و به واسطه این امر اهمیت یافته و آگاهی در حیات امروزی بشر، از ضرورت روافزونی برخوردار گردیده و این مسیر متعالی، به مدد حضور انسان هایی رونق یافته که با تقویت پیوند اندیشه به زندگی، نویدبخش زندگی بهتر و پویایی جامعه هستند.

عزیزان و فرهیختگان عرصه خبر که با پیشتازی در مسیر حرکت جوامع، چراغی فرا روی انسان گشوده و ترسیم گر فردای بهتر هستند؛ اما این تلاش امیدبخش، در حوزه سلامت، معنایی ارزشمند از رسالتی حیاتی و خطیر را به تصویر می کشد که همواره به مدد همراهی اصحاب رسانه، محقق گردیده است.

خبرنگاران شریف حوزه سلامت استان فارس به عنوان بازویی توانمند در کنار فرزندان خانواده بهداشت و درمان، توانسته اند ضمن انعکاس هنرمندانه این خدمات، در ارائه چالش های جامعه به دست اندرکاران امر سلامت نیز، نقش سازنده ای ایفا کرده و این خدمت شرافتمندانه، ثمره غنی پایبندی این عزیزان به مبانی اخلاق حرفه ای و یقین به رسالت والایی است که برگزیده اند.

به مناسبت روز خبرنگار و با پاسداشت یاد و خاطره شهید «محمود صارمی» و دیگر نامداران فقید این عرصه، همراهی همیشگی فعالان ارجمند حوزه رسانه با مجموعه سلامت استان را در تمامی رویدادها و مسایل سلامت محور، صمیمانه ارج می نهم.

بی شک خدمت ماندگاری که شما عزیزان با درآمیختن نبوغ و اندیشه خلق می کنید، راهی پرامید فرا روی آیندگان و جلوه ای روشن از توسعه ایران اسلامی خواهد بود.

از خداوند منان، سلامت و بهروزی یکایک شما صاحبان شریف قلم و اندیشه را خواستارم.


مصطفی آرین روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

شجاعت، قلم و اندیشه کلماتی است که در کنار یکدیگر صفات خبرنگار را بیان میکنند. و به راستی اگر خبرنگار شجاعت کافی برای بیان یک حقیقت را نداشته‌باشد بر رسالت خود بعنوان تحلیل گر صحه نمی‌گذارد.
شما خبرنگاران سمبل تعهد، وظیفه شناسی آگاهی بخشی و مطالبه‌گری هستید و در این راه حتی جان خود را در طبقه اخلاص می‌گذارید. این روز یادآور رشادت خبرنگاران شهید است. ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد خدمت شما خبرنگاران پرتلاش ،از آفریننده جان و خرد برای شما موفقیت روز افزون در انجام وظایف خطیرتان را آرزومندم و همچنین از همکاری شما برای نائل شدن به اهداف انساندوستانه اداره کل انتقال خون استان فارس تقدیر و تشکر خالصانه مینمایم.


احسان رستم پور مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج)شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

۱۷ مرداد ماه «روز خبرنگار » یاد روز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به حضور خبرنگاران عزیز استان فارس و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، تبریک عرض نموده وضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه،جد و جهد شما عزیزان را در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی مستقل و مسئولانه ارج می‌نهیم. بی شک،دستیابی به قله‌های پیشرفت،سربلندی و سعادت کشور ، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق‌جویی، صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی‌شود. از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی آرزومندیم.


حمیدرضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

وقتی وزش گرم و گرمابخش تابستان، گاهشمار خورشیدی ایران سربلند را ورق می‌زند، در میانه‌ی این فصل گرم، به صفحه‌ی سبزی می‌رسیم که منقوش به نقش پُرمهر کسانی است که جوینده و پوینده‌ی عرصه‌ی خبر هستند.
همانانی که سعی عالمانه و صبر صادقانه‌ی‌شان، منتج به گردش اطلاعات در جامعه می‌شود.
اینک این آموزگار کوچک، مسرورانه فرارسیدن «هفدهم مرداد»، «روز خبرنگار» را به شما که «آگاهی یافتنْ»، شوق شریف و «آگاهی بخشیدنْ»، شغل مُنیفِ تان می‌باشد تبریک و تهنیت گفته و صمیمانه‌ترین مراتب سپاس خویش را به پاس «قلم صائب» و «قدم ثابت» تان، تقدیم می‌نمایم.


سعیده رضازاده کارشناس روابط عمومی دانشگاه شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

روز خبرنگار بر شما مبارک که بر ما بس مبارکید.
برای من که حرفه‌ام با حرفه‌ی شما پیوندی جاودانه و ناگسستنی دارد؛ هر روز، روز خبرنگار است.
شاکرم برای حضور پرمهرتان؛ خوشبختم از دوستی و همکاری با شما و دلگرمم به همیاری‌ و حمایت‌های همیشگیتان.
شما شایستهٔ بهترین سپاس‌ها و‌ تقدیرهایید؛ قلم من اما قاصر است از بیان آن.
تبریک کوچک مرا نیز پذیرا باشید.
شاد باشید و دیر زید.
با مهر و دوستی


جلیل کاظمی روابط عمومی و امور فرهنگی مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

روز خبرنگار را به همه قلم به دستانی که وظیفه آگاهی بخشی را برای خود قائل هستند و در این زمینه هزینه های سنگینی پرداخته و می پردازند تبریک می گوییم و برای آنها موفقیت روز افزون در مسیر سخت و پر خطری که در پیش دارند آرزو می کنیم، امید که استقبال مردم از وقایع نگاری های حقیقت گرایانه همچنان موجب دلگرمی خبرنگاران شجاع و صداقت پیشه را فراهم آورد و مردم همیشه عاشق خبرنگاران بمانند.

۱۷ مرداد روز خبرنگار مبارک.


سید محمد مهدی اثنی عشری رئیس روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار
این روز بهانه ای است برای قدردانی از تلاش های کسانی که با قلم خود آگاهی های جامعه را از خبرها هر چند کوچک ولی با اهمیت افزایش می دهند. خبرنگاران با ریزبینی و دقت خود کوچکترین موضوعات و اتفاقات و وقایع موجود در جامعه را برای مردم بیان می نمایند .
آنها در تلاش هستند تا همیشه عرصه خبر و خبر رسانی با صداقت ، شفافیت، و قلمی شیوا ، پویا و فعال باقی بماند حتی با در معرض خطر قراردادن جان شیرینشان این تکلیف را تا به انتها خواهند رفت .
یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی گرامی باد
فرا رسیدن این روز را به تمامی اهالی رسانه و خبر بویژه خبرنگاران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تبریک و تهنیت می گوییم.


شهرام یغمایی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

و قلم بهانه ای شد تا ذهنمان را از قید کلمات بی شمار رها کرده و جسورانه در بیکران دنیای خبر خلاصه شویم.
۱۷ مرداد روز فرهیختگانی چون شماست، این روز بر شما همکار گرامی مبارک باد.


سید محمد حسین معزی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

بی شک، وظیفه خطیر نگارش خبر، بیان صادقانه حقایق و پاسداشت حرمت و ساحت مقدس قلم در جامعه می باشد و روز خبرنگار انعکاسی از حق جویی و حق گویی متعهدانه به منظور تنویر افکار عمومی است.
لذا برخود واجب می دانم این روز بزرگ را به همه خبرنگاران، صاحبان اندیشه و قلم و تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی و بویژه جنابعالی تبریک عرض نمایم.

از درگاه ایزد یکتا برای شما بزرگوار و همکاران محترمتان در حوزه خبر و اطلاع رسانی، توفیق روزافزون خدمت، سرافرازی، سلامتی و شادکامی مسئلت دارم.


سید آرش حق پناه رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم وفناوری جهان اسلام (ISC) به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

جان نباشد جز خبر در آزمون
هر که را افزون خبر جانش فزون

حضرت احدیت به  قلم و آنچه می نویسند قسم می خورد تا اهمیت نوشتن و بیان حقایق بر همگان روشن شود که این خود قلم نیست که ارزشمند است بلکه محتوا و حقایقی که با آن بیان می گردد، حائز اهمیت است.

۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، یاد روز شکوهمند تلاشگران عرصه اندیشه و قلم است که رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه را بر عهده دارند. این روز ارزشمند را به همه خبرنگاران مجاهد علی الخصوص همکاران حوزه علم و فناوری تبریک و تهنیت عرض نموده، از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در در انجام رسالت آگاهی‌بخشی، شفاف‌سازی، مطالبه‌گری و ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه آرزومندم.


فرزانه نوروزی مسئول روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است
هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است
هفدهم مرداد بر دوستانی که قلمشون رو به چیزی نمیفروشن
دوستانی که می سوزند و می سازند
دوستانی که مردم رو اولویت قرار می‌دهند را تبریک عرض می کنم.


سمانه استوار کردشولی مدیر روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند. هفدهم مرداد روز بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه را که روز احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات صحیح، فوری و مناسب است را تبریک عرض می نماییم.

۱۷ مرداد یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع‌رسانی شهید ” محمود صارمی” و روز خبرنگار بر طلایه داران عرصه آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی مبارک.


استفاده از هوش مصنوعی در خبرنگاری: تحول و پیشرفت در رسانه

سمیه کشاورز کارشناس روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

هوش مصنوعی با ارائه ابزارها و تکنیک‌های نوین، امکان جمع‌آوری، تحلیل و انتشار اطلاعات را با سرعت و دقت بالاتری فراهم کرده است. این فناوری نه‌تنها فرآیند تحقیق و گزارش‌نویسی را بهبود بخشیده، بلکه با تحلیل داده‌های بزرگ و شناسایی الگوها، به خبرنگاران کمک می‌کند تا محتوای دقیق‌تری تولید کنند و از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنند.

در دنیای امروز، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های خبری، تشخیص روندها و پیش‌بینی وقایع آینده به یکی از ابزارهای ضروری برای خبرنگاران تبدیل شده است. این الگوریتم‌ها قادر به پردازش حجم عظیمی از اطلاعات در مدت زمان کوتاهی هستند که به خبرنگاران امکان می‌دهد تا به سرعت واکنش نشان دهند و اخبار فوری را منتشر کنند.

مخاطب شناسی در این عرصه بسیار مهم است و علاوه بر این، تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله تحلیل احساسات و استخراج مفاهیم کلیدی، به خبرنگاران کمک می‌کند تا مطالبی جذاب و مرتبط برای مخاطبان خود تولید کنند.

هوش مصنوعی همچنین نقش مهمی در بهبود کیفیت و دقت اخبار دارد. ابزارهای هوشمند تصحیح خودکار، توانایی تحلیل متون و شناسایی خطاها، از جمله ویژگی‌های این فناوری هستند؛ که به بهبود کیفیت نهایی مقالات خبری کمک می‌کنند. همچنین، سیستم‌های ترجمه هوش مصنوعی به خبرنگاران امکان می‌دهد، تا اخبار را به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر کنند؛ و بدین ترتیب، دامنه‌ی دسترسی و تأثیرگذاری اخبار خود را افزایش دهند. با این تحولات، هوش مصنوعی نه‌تنها فرآیند تولید اخبار را کارآمدتر کرده، بلکه به خبرنگاران کمک می‌کند تا در عرصه‌ی رسانه‌های دیجیتال، با قدرت بیشتری به ایفای نقش بپردازند.

مخاطب‌شناسی یکی از اصول اساسی و حیاتی در حرفه خبرنگاری است. شناخت دقیق و عمیق مخاطبان، به خبرنگاران کمک می‌کند تا محتوای خبری خود را به گونه‌ای ارائه دهند که با نیازها، علایق و توقعات مخاطبان همخوانی داشته باشد. این امر نه تنها به افزایش تاثیرگذاری اخبار کمک می‌کند، بلکه موجب ایجاد ارتباطی قوی‌تر و پایدارتر بین رسانه و مخاطبان می‌شود.

مخاطب‌شناسی در خبرنگاری مستلزم بررسی و تحلیل ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی و رفتارهای مخاطبان است. این شامل عواملی چون سن، جنسیت، تحصیلات، موقعیت جغرافیایی، علایق و نیازهای اطلاعاتی آن‌ها می‌شود. با بهره‌گیری از ابزارهای مدرن تحلیل داده و هوش مصنوعی، خبرنگاران می‌توانند الگوهای رفتاری مخاطبان را شناسایی کرده و محتوای خود را به شکلی هدفمند و کارآمد تولید کنند. این رویکرد نه تنها به جذب و حفظ مخاطبان کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش رضایت آن‌ها از محتوای ارائه شده نیز می‌شود.

توجه به بازخوردها و تعاملات مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خبرنگاران باید به طور مستمر نظرات و پیشنهادات مخاطبان را دریافت کرده و از آن‌ها برای بهبود کیفیت و محتوای خبری خود استفاده کنند. این فرآیند دوسویه، موجب می‌شود تا اخبار و گزارش‌ها نه تنها بازتاب‌دهنده واقعیت‌ها باشند، بلکه به نحوی تهیه و ارائه شوند که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان بگذارند. در نهایت، مخاطب‌شناسی در خبرنگاری به معنای احترام به مخاطب و تلاش برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی و فرهنگی اوست، که این خود کلید موفقیت و پایداری در عرصه رسانه‌های امروز به شمار می‌آید.


علیرضا دشتی مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

باسلام واحترام خدمت همه دوستان اصحاب رسانه خبرنگاران و عکاسان عزیز
۱۷مردادفرصتی ارزشمند و گرانبها است ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
بی تردید کارکرد رسانه ها در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است.
و راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است.
روز تان را به شما دلاوران خستگی ناپذیر تبریک می گویم.


ندا نوروزی مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

روز خبرنگار به دغدغه‌مندان باخبری جامعه، به منعکس‌کنندگان حقایق به امید اصلاح، به پاسدارندگان زبان فارسی و به تلاش‌گران عرصۀ آگاهی‌بخشی مبارک باد.

با آرزوی سعادت و سربلندی برای اصحاب خبر و رسانه، دوستانی که همیشه همراه بودند….


عبدالرحمن سلیم حقیقی مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

رسانه و خبر جزء لاینفک زندگی فردی و اجتماعی بشر امروز است. نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف بهزیستی، فرهنگسازی و ارتقای آگاهی عمومی بسیار حائز اهمیت است. آنها از طریق قلم فاخر خود، خواسته‌ها، دغدغه‌ها و چالش‌های جامعه هدف بهزیستی که طیف وسیعی را نظیر افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان ساکن در مراکز شبه خانواده و … را شامل می‌شوند، به درستی برای عموم مردم معرفی و ترسیم می‌کنند و در مسیر روشنگری، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی گام برمی‌دارند و از این طریق نقش بسزایی در افزایش کیفیت زندگی و بهبود وضعیت این عزیزان ایفا می‌نمایند. از سوی دیگر آنها چشم بینا و زبان گویای افراد دارای معلولیت می‌شوند و از دردهای کسانی می‌نویسند که ممکن است خودشان امکان مطالبه‌گری نداشته باشند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ بهزیستی فارس ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی، شهید عرصه خبر این روز را به کوششگران عرصه رسانه که سهم بسزایی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت فکری جامعه دارند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.


عباس نعمتی رئیس اداره روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس به مناسبت این روز طی پیامی به سحاب پرس گفت:

غرض نقشی ست کز ما باز ماند
که هستی را نمی بینم بقایی

روز خبرنگار این جوهره ی قلم ماندگار، نقش آفرینی با صداقت در جامعه انسانی با درک والای دغدغه همنوعان خجسته و فرخنده باد

به محضر دوستان اهل رسانه:

در این روزگاران وانفسا !!! پر هیاهو و پر مشغله که دنیای رسانه در سال های اخیر به صنعتی عظیم الجثه، ثروتمند، پر توان و پر قدرت بدل شده و در دنیایی که از تحت نفوذ بودن فراگیر رسانه ها حتی در زمان فراغت هم گریزی از آن نیست و به معنای تمام کلمه: “سلاح تبلیغ” از “سلاح جنگ” برنده تر هم شده است این نقش شریف، صدیق و شفاف خبرنگار است که با قلم های روان و پویا بدون هیچ رنگ و آب رنگی به زلالی آب چشمه ساران در اذعان ماندگار و ماندگار خواهد بود.

نامت مانا، قلمت جاودان، راهت هموار ای خبرنگار
تقدیمی است ماندگار به محضر همه دوستان و همکاران فرهیخته اهل قلم و رسانه – سراسر کشور

بر باد سپردم دل و جان تا به تو آرد
زین هر دو ندانم که کدامت نرسانید


 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=103593

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.