• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

1

‌ بانک خون عمومی بند ناف رویان به زودی فعال می‌شود

  • کد خبر : 103522
  • 15 مرداد 1403 - 15:44
‌ بانک خون عمومی بند ناف رویان به زودی فعال می‌شود
مسئول دفاتر نمایندگی‌های بانک خون بند ناف رویان از فعال شدن بانک خون عمومی بند ناف رویان در آینده نزدیک خبر داد.

هادی جوشقانی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، با اشاره به فعالیت‌های بانک خون بند ناف رویان گفت: بانک خون بند ناف رویان در سال ۱۳۸۴ به همت زنده یاد کاظمی آشتیانی فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۹۱ در ۳۱ استان دفتر نمایندگی داشت بود و بعد از آن به ۴۵ دفتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: بعضی از استان‌ها مانند فارس بیشترین شعبه نمایندگی را در استان خود دارد. شهرستان‌های لامرد، لار، فسا، جهرم و داراب دارای دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان هستند و دفتر آباده نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

جوشقانی در پاسخ به این سوال که فارس به لحاظ جایگاه چه رتبه‌ای در کشور دارد، گفت: فارس در گروه نمایندگان ما قرار دارد و البته از لحاظ جمعیت، وضعیت اقتصادی مردم و امکاناتی که در استان قرار دارد در گروه استان‌های بزرگ مانند اصفهان، تهران، خراسان رضوی و خوزستان قرار دارد و در گروه خود رتبه دوم را کسب کرده است. امیدواریم با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی که توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌گیرد، بانک خون بند ناف رویان را بیشتر به مردم معرفی کنیم تا همه از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مسئول دفاتر نمایندگی‌های بانک خون بند ناف رویان، اظهار کرد: با توجه به اینکه این بانک خون خصوصی و هزینه‌بر است، شرایط پرداخت هزینه به صورت نقد، اقساط و چک صورت می‌گیرد و برای کسانی که توانایی پرداخت آن را ندارند با دو بانک مهر و رسالت هماهنگ کردیم و این دو بانک همکاری خود را اعلام کردند. با معرفی مشتری‌ها و اعلام مبلغ قرارداد، متقاضی می‌تواند وام بدون سود با کارمزد ۴ درصد دریافت کنند.

وی ادامه داد: برای خانواده‌هایی که دارای فرزند بیمار هستند یا شرایط مالی مناسبی ندارند و تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) یا بهزیستی قرار دارند تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند و بنا داریم تلاش کنیم تا هیچ خانواده‌ای از این خدمات بی‌بهره نباشد و بحث مالی مانع این قضیه نشود.

جمع‌آوری ۲۰۰ هزار نمونه خون در کشور 

جوشقانی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نمونه خون از کل کشور جمع‌آوری و در بانک خون بند ناف ذخیره شده است. همچنین حدود ۵ هزار نمونه توسط خانواده‌ها اهدا و در بانک خون عمومی ذخیره شده است. برای خانواده‌هایی که نیازمند این خون هستند، بانک خون عمومی را مدنظر قرار می‌دهیم. البته در حال حاضر بانک عمومی خون فعال نیست ولی ان‌شاءالله با بودجه دولتی که در اختیار ما قرار می‌گیرد، بانک خون عمومی را فعال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به محض تزریق بودجه بانک خون عمومی بند ناف رویان فعال می‌شود، گفت: در زمینه بیماری‌های سی‌پی و اتیسم، چند کارآزمایی طرح بالینی انجام دادیم که در خصوص فلج مغزی دو طرح آن انجام شده است و ان‌شاءالله در این مورد به زودی خبرهای خوبی خواهیم داشت و خانواده‌هایی که در گیر این قضیه هستند، بدانند که با سلول‌های بنیادی این قضیه درمان می‌شود.

جوشقانی ادامه داد: نمونه‌های خون بند ناف را در تانک‌هایی ذخیره‌ می‌کنیم که متکی به برق نیست و با هیدروژن مایع کار می‌کنند. تا سال گذشته این تانک‌ها از خارج کشور وارد می‌شد، با مذاکراتی که با یک شرکت دانش‌بنیان داشتیم، سه تانک را بومی‌سازی کرده و امروز برای تهیه آن نیازی به کشورهای خارجی نداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=103522

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.