• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
رییس سازمان آتش نشانی شیراز؛

مهار شعله های آتش در انبار گیاهان دارویی

  • کد خبر : 10318
  • 25 آبان 1399 - 8:29
مهار شعله های آتش در انبار گیاهان دارویی
محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز در باره این حادثه گفت: یك باب انبار گیاهان دارویی به مساحت 100 متر مربع كه در آن گیاهان دارویی، دستگاه های بسته بندی و حدود 2 تن کارتن نگهداری می شد، به علت نا معلومی طعمه شعله های آتش شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز در ساعت ۸:۳۷ دقیقه صبح امروز کارگران یک انبار در تماس با سامانه ۱۲۵ از وقوع آتش سوزی در داخل یک انبار واقع در سلطان آباد خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۳، ۱۷ و ۱۸ را به محل حادثه رهسپار کرد.

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز درباره این حادثه گفت: یک باب انبار گیاهان دارویی به مساحت ۱۰۰ متر مربع که در آن گیاهان دارویی، دستگاه های بسته بندی و حدود ۲ تن کارتن نگهداری می شد، به علت نا معلومی طعمه شعله های آتش شد.

وی با اشاره به این که شعله های آتش به سرعت در حال گسترش و سرایت به دو کارگاه چوب مجاور بود، ادامه داد: با توجه به حجم زیاد دود، آتش نشانان بلافاصله به دستگاه تنفسی مجهز شدند و پس از حضور در محل آتش سوزی، با رعایت موارد ایمنی اقدام به قطع جریان برق و گاز کردند.

قانع خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشان با استفاده از دو رشته لوله آبده آتش نشانی از قسمت ورودی انبار اقدام به مهار اولیه شعله های آتش کردند.

رییس سازمان آتش نشانی اضافه کرد: آتش نشانان در فاز اول عملیات از سرایت آتش به کارگاه های مجاور جلوگیری کردند و سپس در یک عملیات تهاجمی توانستند به سرعت شعله های در حال گسترش آتش را در همان دقایق اولیه فرو نشانده و مهار کنند.

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی پس از مهار کامل شعله های آتش، با استفاده از فن های قوی اقدام به تخلیه دود کرده و همچنین به منظور پیشگیری از بروز آتش سوزی دوباره، با یک رشته لوله آبدهی به لکه گیری این آتش سوزی پرداختند.

قانع با اعلام این که دراین حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید و فقط خسارت مالی در پی داشت، تاکید کرد: با حضور کارشناسان این سازمان علت وقوع این آتش سوزی تحت بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10318

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.