• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
شهردار شیراز:

توسعه کتابخانه ها مهمترین مسیر گسترش دانایی است

  • کد خبر : 10275
  • 24 آبان 1399 - 6:30
توسعه کتابخانه ها مهمترین مسیر گسترش دانایی است
شهردار شیراز با بیان اینکه توسعه کتابخانه ها مهمترین مسیر گسترش دانایی است، گفت: اگر می‌خواهیم روشنایی را توسعه بدهیم راهی نداریم جز توسعه فرهنگ کتابخوانی و حمایت از مروجین کتاب نداریم.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در مراسم افتتاح کتابخانه و سالن مطالعه فرهنگسرای استاد بهمن بیگی واقع در شهرک فرزانگان و رونمایی از اتوبوس «راه دانایی» افزود: کتابخان فرهنگسرای استاد بهمن بیگی که در جنوب شیراز واقع شده، در نوع خود بی نظیر است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از کتاب‌های کتابخانه استاد بهمن بیگی از سوی بانوکیانی همسر مرحوم استاد بهمن بیگی و با نو پرهام همسر مرحوم استاد چینی پژوهشگر و فرهنگور تامین شده است، گفت: اینکه کار خیر درگذشتگانمان دانایی و اندیشه باشد، اقدامی مبارک است و امیدواریم این اقدام آغاز راهی باشد برای جهت‌دهی به هزینه‌هایی که برای مجالس ختم و بزرگداشت از دست رفتگان خویش برگزار می‌کنیم.
شهردار شیراز افزود: اینکه در مسیر دانایی و اندیشه کتاب را خیر می‌کنیم بسیار لذت بخش است و مردم شیراز دانایی و اندیشه را به کار خیر اختصاص می‌دهند، سرآغاز کار بزرگی است.
مهندس اسکندرپور با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمرانی در شهرک میانرود بیان داشت: با توجه به اینکه تاکنون صد‌ها میلیارد تومان برای راه‌اندازی مترو در این منطقه هزینه شده است و تا پایان امسال خط دو مترو از میانرود تا میدان امام حسین (ع) افتتاح خواهد شد؛ همچنین با در نظر گرفتن احداث پارک ۱۰ هکتاری در کنار رودخانه چنار راهدار و نیز برخورداری مردم منطقه از فرهنگسرای بهمن‌بیگی، دیگر نمی‌توان این منطقه را ناحیه کم‌برخوردار نام نهاد.
وی همچنین اعلام کرد که در ماه‌های آینده با همکاری همه‌دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر شیراز کتابخانه‌های دیگری نیز در پایتخت کتاب ایران راه‌اندازی خواهد شد.
براساس این گزارش، به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، کتابخانه استاد بهمن بیگی با بیش از ۶ هزار جلد کتاب و قرائت خانه این فرهنگسرا با ۸۰ نفر ظرفیت در فرهنگسرای بهمن بیگی واقع در شهرک فرزاننگان جنب شهرداری منطقه ۹ شیراز افتتاح شد. همچنین از اتوبوس کتاب «مسیر دانایی» با حدود ۱۵۰۰ جلد کتاب رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10275

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.