• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

پیام کربلا، مقاومت و مبارزه با استکبار است

  • کد خبر : 102527
  • 06 مرداد 1403 - 12:25
پیام کربلا، مقاومت و مبارزه با استکبار است
مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین با بیان اینکه پیام امام حسین(ع) عقلانی و فطری است، گفت: پیام کربلا، مقاومت و مبارزه با استکبار است و ایشان در تاریخ الگویی برای نجات مظلوم مستضعف و تبدیل مظلوم مستضعف به مظلوم مجاهد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، در خصوص ارتباط قیام امام حسین(ع) و مبارزه با استکبار، بیان کرد: اشک برای امام‌حسین(ع) مهم‌ترین و برنده‌ترین ابزار برای فتح عالم است، زمانی که اشک جاری شد انگیزه ایجاد می‌شود و سوال پیش می‌آید که حسین که بود؟ چرا شهید شد و پیامش چه بود؟

مدیر حوزه امام علی‌بن ابیطالب(ع) ویژه طلاب آمریکای لاتین ادامه داد: لبنان وقتی به پای سفره امام‌حسین(ع) نشست، متحول شد. وقتی مادران با عشق امام حسین(ع) کودکانشان را بزرگ‌ کردند، نهضتی به نام حزب‌الله شکل گرفت. البته ذکر این نکته لازم است که حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی به امام حسین(ع) علاقه‌مند هستند، حتی «فتحی شقاقی» (دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین که در سال ۱۹۹۵ در یک عملیات به سازماندهی موساد ترور شد) درباره امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) کتاب نوشته و از آن‌ها الهام گرفته‌است.

وی افزود: در واقع انتفاضه‌های جدید(جنبش گسترده در مقابل حکومت حاکم و یا نیروی متخاصم) بر اساس الگوی مبارزه انقلاب اسلامی و حضرت سیدالشهداء(ع) شکل گرفت و دقیقاً در زمانی که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌کوشیدند تا مقاومت را نابود کنند این اتفاق افتاد.

مجتهدزاده تصریح کرد: تأثیر تاریخی کربلا کل عالم را گرفته است و محدود به هیچ دینی نمی‌شود.

مدرس دانشگاه‌های مسیحی آمریکای لاتین به نقل از «نلسون ماندلا»، رهبر مقاومت داخلی علیه آپارتاید و نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، گفت: من بیش از بیست سال را در زندان طی کردم و زمانی که تصمیم گرفتم خود را تسلیم کنم و به دنبال آزادی نباشم به یاد امام حسین(ع) و نهضت کربلا افتادم و امام حسین(ع) به من این توان را داد که برای حق و آزادگی بایستم و دوام بیاورم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=102527

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.