• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

در مرداد ماه سال جاری بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در سطح استان توزیع شد در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین کارگزاران در سطح شهرستان سرچهان توزیع شد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری بیش از یک هزار تن از انواع نهاده کشاورزی را بین انبار کارگزاران در شهرستان فسا توزیع کرد توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس بین کارگزاران شهرستان اقلید از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در پنج ماه نخست سال جاری مقدار ۱۵ تن کود کشاورزی به شهرستان کوهچنار ارسال و توزیع کرد از آغاز سال چاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۸۰۰ تن کود کشاورزی فسفاته از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس در سطح استان توزیع شد انجام عملیات نمونه برداری از پارت ۴۷ کود سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران توسط کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس رویداد «دستان پر مهر» در شیراز برگزار می شود

4
دبیر سوگواره ملی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی؛

سومین سوگواره بین‌المللی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 102462
  • 05 مرداد 1403 - 14:04
سومین سوگواره بین‌المللی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی در شیراز برگزار شد
دبیر سوگواره ملی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی گفت: این برنامه در شب چهارم و پنجم مرداد ماه برگزار می‌شود. در شب چهارم برای اولین بار بخش بین‌الملل سوگواره راه‌اندازی شد و میزبان شیعیان کشور افغانستان بودیم.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس در حاشیه برگزاری مراسم سومین سوگواره بین‌المللی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی ، افزود: سومین سال است در شهر شیراز میزبان اجرای سوگواری عزاداران و متوسلین به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر ایران اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: امسال ۵۰ اثر به دبیرخانه سوگواره معرفی شد و با دقت نظر بسیار داوران، ۱۵ اثر انتخاب شد که در دو شب یعنی ۴ و ۵ مردادماه میزبان عزاداران حسینی هستیم. قابل ذکر است که در شب اول برای اولین بار بخش بین‌الملل سوگواره راه‌اندازی شد و میزبان شیعیان کشور افغانستان بودیم.

کریمی افزود: ان‌شاءالله در سال‌های آتی بتوانیم جهان تشیع‌ و هر جایی از جهان که رسوم سوگواری دارند را به این مراسم دعوت کنیم. امسال استان‌های نظیر بوشهر، مازندران، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، یزد و کردستان و همچنین استان فارس در این مراسم شرکت کردند و برای اولین بار میزبان ارکستر سمفونیک فارس در شب دوم خواهیم بود تا قطعات عاشورایی را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه دشتی‌خوانی و سینه زنی سنتی از دیگر برنامه‌های این مراسم است، تصریح کرد: این برنامه به همت مکتب احیای هنرهای آیینی و عاشورایی به مدت دو شب برگزار می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=102462

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.