• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس؛

رفتار شیعه امام حسین(ع) دور شدن از ارزش‌ها نیست

  • کد خبر : 102196
  • 03 مرداد 1403 - 12:21
رفتار شیعه امام حسین(ع) دور شدن از ارزش‌ها نیست
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به اهمیت توجه به ارزش‌ها در مکتب شیعی، گفت: شیعه و مرید امام حسین(ع) به گونه ای رفتار نمی کنند که از ارزش‌ها دور شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق امروز، ۳ مرداد ماه در منبر ماه محرمی خود در شیراز گفت: یکی از درس‌های مهمی که از زندگی رهبران الهی، انبیا و اولیا و معصومین می‌آموزیم، درس خیرخواهی است و این درس را در سیره امام حسین(ع) و قیام حضرت در موارد متعدد به صورت ملموس مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: نکته مهم در بحث خیرخواه بودن این است که دیگران را از خود جدا نبینیم و این به معنای فرهنگ دین است. ادیان آسمانی آمدند که به بشریت بیاموزند که در رفتار اجتماعی به گونه‌ای باشید که خودتان می‌پسندید. در حقیقت مومن باید نسبت به مردم در همه شئونات خیرخواه باشد.

حدائق اظهار کرد: سرشت مومن با خیرخواهی عجین شده است. بنا بر روایتی از امیرالمومنین( ع) خیرخواه‌ترین مردم برای خود ارزش قائل می‌شود و نسبت به خداوند مطیع‌ترین انسان‌ها است. کسی که از خداوند حساب می‌برد، توهین نمی‌کند، حرمت شکنی نمی‌کند، احتکار و غیبت نمی‌کند. در واقع کسی که به خود رحم نمی‌کند یقیناً به دیگران نیز رحم نخواهد کرد. کسی که به خود ظلم‌ می‌کند در مقام ظلم به دیگران بی‌تفاوت است.

وی ادامه داد: وقتی انسان اول به خود بپردازد این خودخواهی نیست بلکه خیرخواهی است. همانند پدری که برای تأمین معاش خانواده زمانی برای نماز خواندن نمی‌گذارد و در حقیقت به خود ظلم می‌کند. ثروت اندوزی با نمازهای قضا شده، خیرخواهی نیست. اگر در جایی به اعتقادات شما خللی وارد می‌شود، کنار بکشید. با توجه به شرایط موجود اول خیر خود را بخواهید. به عنوان مثال اگر امام حسین(ع) در حادثه عاشورا کنار کشیده بود فاتحه اسلام خوانده می‌شد.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اسیر شدن حضرت زینب(س)، گفت: اسارت در ذات خود ارزش نیست، اما اسارتی که به جامعه اسلامی شعور و بصیرت عطا کرد، ارزش است و زینبی که در شام اسیر بود در واقع با سخنرانی خود بنی امیه را اسیر کرد. نطق او در شام باعث تحول شد و این نهایت خیرخواهی بود.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود (عج) فارس تصریح کرد: انفاق و اکرامی را انجام دهیم که برای خود می‌پسندیم و این موضوع یکی از نشانه‌های انسان خیرخواه است. حق یعنی هر چه خدا می‌پسندد. طبق روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند: مردم را به غیر زبان به خدا دعوت کنید در حقیقت عالم متعلق به خداست و این موضوع باید همیشه مورد توجه قرار بگیرد، در واقع انسان خیرخواه خوبی را در رفتار و عملکرد می‌آموزد.‌

حدائق بیان کرد: شیعه و مرید امام حسین(ع) نباید به گونه‌ای رفتار کند که رفتارش انسان را از ارزش‌ها دور کند. حق و خوبی را از خود شروع و اجرا کن. انسان خیرخواه هیچ‌گاه به کسی ستم نمی‌کند و مردم از این افراد در امان هستند همان‌گونه که امام حسین(ع) و شهدای کربلا همه مظهر و اسوه و خیرخواهی بودند. در کربلا رضایت الهی در عطش سنگین بود و سیدالشهدا(ع) این عطش را با کمال میل پذیرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=102196

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.