• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2
وزیر ارتباطات در برنامه تلویزیونی صف اول:

همراهی شرکت مخابرات در پیشبرد پروژه ملی فیبرنوری، بسیار مؤثر است

  • کد خبر : 102167
  • 02 مرداد 1403 - 19:55
همراهی شرکت مخابرات در پیشبرد پروژه ملی فیبرنوری، بسیار مؤثر است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای جبران عقب‌افتادگی های حوزه ارتباطات ثابت اظهارداشت: در این بخش تمام اپراتورهای ارتباطی کشور فعال هستند و نقش شرکت مخابرات ایران و لایه دسترسی بخش ثابت، در گسترش طرح های ملی پروژه فیبرنوری، مهم و غیرقابل انکار است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارتخانه و شرکت ها و اپراتورهای ارتباطی در دولت سیزدهم اظهارداشت: برای بهبود کیفیت شبکه باید در تمام لایه های شبکه ارتباطی، نوسازی انجام شود، همچنین برای اتصال به اینترنت مبتنی بر فیبر نوری، باید شبکه ثابت تقویت شود که با همدلی و همراهی همه حوزه ها از جمله شرکت مخابرات ایران امکان پذیر است.

زارع پور با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم در موضوع اقتصاد دیجیتال، از ۳۰ مورد حمایت در مصوبه حمایت از کسب و کارها در کارگروه اقتصاد دیجیتال یاد کرد گفت: یک مورد این حمایت ها معافیت مالیاتی این کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی است و سهم اقتصاد دیجیتال از ۶.۴ درصد به بیش از ۸ درصد رسیده است .

عیسی زارع پور با اشاره به اینکه تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۴۸ میلیون نفر رسیده است، از تفاهم با شهرداری های ۶۰۰ شهر برای اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها خبر داد.

وی با اشاره به آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۶۰۰ شهر کشور گفت: تاکنون مراحل مالی لازم رادراین زمینه در قانون بودجه پیش بینی کردیم مجوز‌های لازم دریافت شد ،قانون نیز در این خصوص در مجلس تصویب شد که شهرداری‌ها ، دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند ودر برنامه هفتم هم تکلیف شده است .

عیسی زارع پور با اشاره به روند شروع و ادامه پروژه فیبرنوری در دولت سیزدهم به عنوان زیرساخت اصلی ارتباطات، گفت: تا امروز در ۶۰۰ شهر اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها آغاز و با شهرداری های این شهرها توافق صورت گرفته و دسترسی ۴۰ درصد خانوارهای شهری به شبکه فیبرنوری در کشور فراهم شده و در صورت درخواست امکان اتصال آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد اتصال منازل و کسب وکارها به شبکه فیبرنوری نسبت به ابتدای دولت ۲ تا دو و نیم برابر شده، افزود: با ریل گذاری مناسب و الزام قانون هفتم توسعه برای اجرای ۲۰ میلیون اتصال و با تداوم آن در دولت بعدی، میزان اتصال به ۳ میلیون مشترک تا پایان سال جاری می رسد.

وزیر ارتباطات افزایش سایت های نسل چهارم از ۳۳ هزار به ۴۴ هزار و نسل پنجم از ۱۰ سایت به ۲ هزار سایت را از دیگر اقدامات انجام شده برای نوسازی و توسعه شبکه ارتباطی عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده سایت های نسل پنجم تا پایان سال به ۶ هزار سایت افزایش می یابد.

وی، توسعه ارتباطات در روستاها را بر مبنای نگاه عدالت محور دولت سیزدهم دانست و گفت: در این دولت ۸ هزارو ۲۰۰ روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شدند و در راه اندازی سایت‌های این روستاها ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار نیز تحت پوشش قرار گرفتند که آمار روستاهای تحت پوشش به ۹۷ درصد و جمعیت روستایی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند را به ۹۸.۵ می رساند.

عیسی زارع پور دو برابر شدن ظرفیت شبکه انتقال و آی پی کشور و ۵ برابر شدن ظرفیت تبادل ترافیک را از دیگر اقدامات مهم برای نوسازی و توسعه شبکه ارتباطی دانست و گفت: با این اقدامات یک کار اساسی برای توسعه و نوسازی شبکه ارتباطی کشور صورت گرفته است تا به شکل ریشه ای مساله سرعت اینترنت برای همیشه حل شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=102167

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.