• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

اهتمام تمام دستگاه‌ها برای حفظ سلامت زائران اربعین الزامی است

  • کد خبر : 102127
  • 02 مرداد 1403 - 20:44
اهتمام تمام دستگاه‌ها برای حفظ سلامت زائران اربعین الزامی است
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار اهتمام همه دستگاه‌ها برای حفظ سلامت زائرین اربعین شد.

محمدرضا کریمی امروز، ۲ مردادماه در نشست مدیریت سلامت در پیشگیری از مخاطرات بهداشتی مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی(ع) که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه مراسم پیاده‌روی بزرگ حسینی(ع)، بزرگترین تجمع معنوی جهان است، ارائه خدمات سلامت محور به زائران این مراسم جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی در سال‌های اخیر در قالب پیاده‌روی اربعین با حضور جمعیت میلیونی زائران حسینی برگزار می‌شود، افزود: برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران این تجمع جهانی و حفظ سلامت آن‌ها، اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط ضروری است.

کریمی با تاکید بر اینکه سلامت زائران حسینی در ایام اربعین از اهمیت بالای برخوردار است، تأکید کرد: با توجه موقعیت استان فارس و عبور و مرور زائران کشورهای افغانستان و پاکستان، باید تمهیدات ضروری سلامت محور در پیشگیری از مخاطرات بهداشتی مراسم پیاده‌روی اربعین صورت بگیرد، همچنین انجام نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌های واگیر در مبادی ورودی شهرهای مسیر تردد زائران نیز بسیار مهم است.

مسئول واحد کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به لزوم تأمین سلامت و امنیت زائران اربعین، بر ضرورت هم افزایی ظرفیت های موجود در سازمان های مرتبط تأکید کرد.

علی سمتی افزود: پس از تبادل نظر اعضای این نشست، مقرر شد تا محل اسکان تیم معاونت بهداشت دانشگاه در پلیس راه پل فسا در این خصوص مشخص شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری «تب دانگی» و «چیکن گونیا» در کشور پاکستان و صید پشه آئدس در اغلب شهرهای مناطق جنوبی کشور به ویژه در استان‌های سیستان بلوچستان و هرمزگان و نیز پشه خاکی عامل سالک در استان خوزستان، اطلاع‌رسانی به زائران در خصوص استفاده از قلم دافع حشرات و یا اسپری دور کننده حشرات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=102127

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.