• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس؛

‌برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در جامعه ظهور و بروز داشته باشد

  • کد خبر : 102059
  • 02 مرداد 1403 - 15:47
‌برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در جامعه ظهور و بروز داشته باشد
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری مأموریت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی، بر ضرورت بروز و ظهور برنامه‌های فرهنگی این نهاد تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز تأُسیس جهاددانشگاهی گفت: با توجه به نقش جهاد دانشگاهی و هدف‌گذاری آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، حقیقتا نقشی را که باید در جامعه ایفا کند، مخصوصاً در عرصه فرهنگی کمرنگ شده است که این یک آسیب جدی است.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که جهاددانشگاهی در عرصه فرهنگی در بخش درون‌سازمانی موفق بوده است و سپس افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان است که این مهم باید در جامعه بروز و ظهور داشته باشد.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: اگر دقت کنیم و شرح دقیق‌تری را مدنظر بگیریم، مهم‌ترین وظیفه جهاددانشگاهی، تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به خصوص دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان به منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور است.

وی بیان کرد:‌ اگر دقت شود با توجه به زحماتی که حقیقتاً در این نهاد انقلابی انجام می‌شود، این گزینه مهم یعنی تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی حقیقتا رو به افول است که این را ناترازی در نحوه تعامل دستگاهای فرهنگی استانی با جهاد دانشگاهی می‌بینم که یک آسیب جدی است.

فرهنگی بر ضرورت همکاری و مشارکت دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی با جهاددانشگاهی به منظور نیل به اهداف تعالی خود تأکید کرد و گفت: باید تلاش کرد تا این ارتباط را ایجاد و یا گسترش دهیم تا از این طریق بتوان از ظرفیت‌های فرهنگی این نهاد انقلابی نهایت بهره‌برداری را برد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=102059

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.