• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس؛

مجالس امام حسین(ع) باید تحول‌ساز باشند

  • کد خبر : 101967
  • 01 مرداد 1403 - 16:23
مجالس امام حسین(ع) باید تحول‌ساز باشند
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به اهمیت توجه به محتوای مجالس سوگواری تأکید کرد که این مجالس باید تحول‌ساز باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق امروز، اول مرداد ماه در منبر ماه محرمی خود در شیراز، در خصوص فضایل عزاداری برای سید و سالار شهیدان و درس‌های عاشورا بیان کرد: یک دانشمند مسیحی تحلیلی نسبت به مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) دارد که می‌گوید حسین(ع) دانشگاه عظیمی به نام تعلیم و تربیت تأسیس کرده است که محدودیت سنی، علمی، اجتماعی و زمانی ندارد.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس ادامه داد: در طول سال مردم اعم از پیر و جوان، عالم و جاهل، هر قوم و ملیتی و در هر جایگاه و هر موقعیتی همه برای سیدالشهدا(ع) دور هم جمع می‌شوند. آشنا و غریبه، بدون دعوت با افتخار زیر بیرق امام حسین(ع) قرار می‌گیرند و بهره می‌برند.

حدائق با تأکید بر نقش سازنده قیام عاشورا بر زندگی افراد، گفت: نقش این جلسات باید سازنده و تاثیرگذار باشد، وارد شدن و خارج شدن از مجلس امام حسین(ع) باید متفاوت باشد و بعد از خروج از این مجلس انسان باید احساس تحول کند و تأثیر این مجالس بر زندگی، فکر، نگاه و کلام انسان باید خود را نشان دهد.

وی افزود: سیدالشهدا(ع) هر کجا فرصت یا مخاطب داشتند سخنرانی می‌کردند. دنبال نتیجه تکلیف دینی خود نباشید، نتیجه را باید به خدا سپرد. یکی از درس‌های مهم حرکت امام حسین(ع) درس عمل به تکلیف و عمل به وظیفه بود. برخی فقط گرفتار نتیجه شده‌ایم باید به وظیفه عمل کنیم.‌

حدائق اظهار کرد: امام حسین(ع) آموخت فرزندان و خانواده را باید برای خدا دوست داشت و محبت باید رنگ خدایی داشته باشد. آن‌چه خدا از همه ما انتظار دارد معرفت است و عبادت پلی برای رسیدن به معرفت خواهد بود و آن تقویت می‌کند. قیمت ما انسان‌ها در گرو معرفت ماست.

وی با اشاره به فداکاری و معرفت شهدای کربلا، تصریح کرد: با مطالعه زندگی شهدای کربلا متوجه می‌شویم همه آن‌ها در معرفت می‌درخشیدند و با شناخت معرفت است که بندگی به وجود می‌آید.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تاکید بر فضائل و کرامات حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: از افتخارات امام حسین(ع) مادر بزرگوارشان ایشان بود. کربلا با آن عظمت جلوه‌ای از خانه ساده و دامان پاک حضرت فاطمه زهرا(س) است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=101967

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.